2017-09-27, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Den svenska AFA-vänstern är nog inte så mycket för NMR att frukta men stämmer det som går att läsa på sociala media att busslaster med Antifa från Tyskland och Danmark är på väg till Göteborg så skulle jag inte vilja vara på plats ens som åskådare.

De e mkt snack, och media e kända för att skrämma för att sedan fråga varför alla e så rädda
Citera
2017-09-27, 14:46
Medlem
jack.danielss avatar
Vafan skall vi ha organiserat våld och kaos i göteborg för? NMR får väl tycka som de vill, men de skall fan inte in i stadsmiljö (min stad) och därigenom locka till sig allsköns slödder från vänsterkanten!

Det här debaclet kommer garanterat drabba tredje person.....
Citera
2017-09-27, 14:47
Medlem
Mike.Andersens avatar
Nu är inte jag så hemma i Göteborg, men det ser ut som att den nya färdvägen är ganska folktom. Bara bilar som passerar och knappt några människor som rör sig där. Polisstationen ligger väl i närheten och då kan man fråga sig om det finns något underliggande motiv med detta. Är det en fälla så att demonstranterna ska fösas ihop på en folktom plats så att det ska bli enklare att utöva övervåld mot dem?
Citera
2017-09-27, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Nu är inte jag så hemma i Göteborg, men det ser ut som att den nya färdvägen är ganska folktom. Bara bilar som passerar och knappt några människor som rör sig där. Polisstationen ligger väl i närheten och då kan man fråga sig om det finns något underliggande motiv med detta. Är det en fälla så att demonstranterna ska fösas ihop på en folktom plats så att det ska bli enklare att utöva övervåld mot dem?

Polisen e skit rädda och desperata. Blir de något bråk så e de Vänsterextrema som kommer orsaka de. Och om det nu stämmer de skit media skriver, om att de kommer massa AFA flanar från hela norden och polisen inte stoppar dom vid gränsen, så kommer de sluta med att dom kommer börja bråka med polisen
Citera
2017-09-27, 14:52
Medlem
Citat:

Under Skånegatan i en källare finns det burar som kan ta ca 300st

/M
Citera
2017-09-27, 14:59
Medlem
Man behöver inte hålla med NMR i allt, men tycker ni Systemet är fel, att yttrandefriheten går åt helt jävla fel håll och dylikt. Gå med i demonstrationen finns inget att oroa sig för
Citera
2017-09-27, 15:08
Medlem
apanOlas avatar
Citat:

Det ligger tre förskolor inom 100 meter från demonstrationens startpunkt och hela vägen är fylld av bostäder. En vanlig lördag är det mycket liv längs demonstrationstågets väg och det ligger åtminstone 2 lekplatser längs sträckan. Heden som man passerar är normalt sett fylld av ungdomar som spelar fotboll och annat, i synnerhet på lördagar vid lunchtid...

Det är mitt inne i stan, inte någon avlägsen bilväg.
Senast redigerad av apanOla 2017-09-27 kl. 15:12.
Citera
2017-09-27, 15:16
Medlem
Citat:

Det är en bakgata i princip, det borde givetvis vara något annat om man hade haft förnuft nog att utnyttja Heden på ett bättre sätt, man hade kunnat få plats med lika stora ytor för idrott och evenemang som idag om man byggde p-garage under Heden och då fått loss det stora underliggande värde som finns i de byggrätter som hade kunnat säljas, med ganska hög exploatering så uppskattar jag iaf att man skulle kunna sälja ca 120 000 m2 byggrätter, till ett värde av iaf 2 miljarder, betydligt mer om man skulle gå på högsta bud. Dvs 750 bostäder(á 80 m2 per lägenhet i genomsnitt) och kontor och handel för 2000 arbetsplatser.

Dom som kommer störas av skiten är de boende och GAISARNA, framförallt barnfamiljerna som tänkt gå på fotbollen.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-09-27 kl. 15:22.
Citera
2017-09-27, 15:17
Medlem
SionsSegers avatar
Jag hade gärna deltagit i tåget, men just den dagen är det både sabbat och Yom Kippur så jag måste ta det lugnt. Hoppas tåget går bra dock!
Citera
2017-09-27, 15:24
Bannlyst
Bloggaren Svensson gör det igen när han kallar Göteborg för Sveriges mest vänstervridna stad, där stödet för Sverigedemokraterna sägs vara extremt lågt.
Något han glömde bort i farten var dock att SD fick fler röster av göteborgarna än Vänsterpartiet i valet 2014.
Citat:
Summan av kardemumman är att inge vet hur nazisterna ska gå, polisen får jobba oändligt många timmar övertid. Risken för bråk mellan GAIS vänstervridna supportrar och nazisterna är enorm om de får gå dit. Nazisterna har sagt att de tänker skita i förvaltningsrätten beslut och försöka gå till Gustaf Adolfs Torg ändå. Risken för totalkaos och jätteproblem är i det läget enorma. Kaoset är totalt.

Nazisterna går samtidigt mot ett stort fiasko. De kommer att vara några hundra, max tusen. Kanske börjar de slåss mot polisen. Göteborg och göteborgarna hatar dem och vill inte se dem i stan.
http://blog.zaramis.se/2017/09/27/de...ko-i-goteborg/
Citera
2017-09-27, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisSid
En liknande utveckling kan vi se i tyska AfD där den nationalistiska falangen tar tillbaka partiet från såna som Åkessons sverigeovänliga & fyrkantiga gäng.

Göteborg har alltid varit bra politisk extremism, både på höger och vänsterkanten, och som vanlig medborgare tycker jag att både nassarna och de värsta vänstermongona kan göra oss alla en tjänst och hoppa ifrån bron.

Dom kan gärna ta med sig islamisterna i fallet.
Citera
2017-09-27, 15:55
Medlem
chinaskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Man behöver inte hålla med NMR i allt, men tycker ni Systemet är fel, att yttrandefriheten går åt helt jävla fel håll och dylikt. Gå med i demonstrationen finns inget att oroa sig för

Du menar lite som att säga att man är vegetarian fast man äter köttfärsås med spagetti?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in