Flashback bygger pepparkakshus!
2017-09-30, 19:49
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Med tanke på dina nuffror så var antalet NMR sympatisörer än lägre.
Vilket visar på än större ointresse för dessa.

Ja självklart de kom ju dessutom från hela Sverige, jag argumenterade emot att det var en stor folklig uppslutning mot denna demonstration. Några hundra "antirasister" från flera länder och sedan ett par tusen nyfikna Göteborgare. Fler var nog på Lisseberg idag än "tog avstånd mot nazism".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aggressiv-kuk
Det är inte samma sak. Är du en ensam person så får du plats på trottoaren och det finns det inget skäl till varför du ska få gå mitt på gatan.

Jo, det är precis samma sak. Dessutom kanske vi är många som sluter upp kring en demo för kall bärs på systemet, antagligen skulle vi kunna skrapa ihop fler pers än vad som sluter upp kring NMR.
Citera
Dom verkar lite väl spattiga här, i USA marscherar nazisterna med hakkors symboler och beväpnade med automatvapen, eftersom det är lagligt.
Likaså motståndarna beväpnade till tänderna.
Ändå tycks det gå bra.
Citera
Medlem
Verkisto2s avatar
Efter att ha följt händelserna under dagen både via media och på plats så är jag imponerad av hur professionellt polisen agerade. Lungt, strategiskt och bestämt när det behövdes. Bra jobbat!

Vänsterungdomarna var dock värre än jag hade föreställt mig. Kasta saker, avfyra kraftiga smällare och förolämpa polisen när de utför sitt arbete, det är lågt och dåligt. Vill de förändra samhället så är de välkomna att arbeta politiskt. Att ge sig på polisen är korkat och bedrövligt.
Citera
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucke55
Nej, så alternativet är väpnad revolution, tror du globalisterna som kontrollerar NATO kommer tillåta det?

De kommer inte att ha något val till slut.

Vilka ska kämpa för globalisterna? Araber och negrer?

Det är sjukt många som har fått nog runtom i Europa. Värre kommer det att bli
Citera
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Utrikesministern som hamnade på Simon Wiesenthals årliga lista

http://www.friatider.se/wallstr-m-efter-g-teborg-vi-ska-utreda-om-sveriges-lagar-r-cker
Citera
2017-09-30, 19:50
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsgjutaren
Stor eloge till killarna som inom själva motdemonstrationen vid Liseberg direkt attackerade AFA när stenkastning förekom. Första och ända tecken på medmänsklighet och logiskt tänkande i hela denna cirkusen. Fler vanliga människor ut och visa på ett intelligent sätt vad som är rätt och fel!
Denna utbrytning verkar inte ha fångats på films vad jag funnit. håller du med?

Citat:
Ursprungligen postat av Livsgjutaren
https://www.youtube.com/watch?v=vjYQt39Lgj0

Vid -56:00 ish är det någon som kastar en sten som träffar synnerligen oskyldig herre.
Ser ingen stenkastning vid 56:00 ish eller i närheten
Citera
2017-09-30, 19:50
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spilldmjolk
En kommentar på Nordfront nämnde att det tidigare diskuterades att dra till Andra Lång efter demonstrationen. 100 människor nämndes som en potentiell folkmängd. Är det här internet-trollning 101, eller faktiskt något som diskuteras?
Ja, det vore ju inte särskilt klokt av dem. Det lär vara ett troll.
Citera
2017-09-30, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Så det är inget fel med att försöka forcera polisens avspärrningar? Anser att man gör fel - oavsett grupp - när man försökre forcera polisens avspärrningar. Då har man missat varför de finns till att börja med. Men visst, i en ultimat värld skulle alla kunna få demonstrera hur de vill, oavsett hur stor gruppen är. Och så hade polisen kunnat gå runt hela gruppen, och ha koll på varje steg samt kunna stoppa varje försök till bråk omgående. Är ju dock enligt mig ganska orimligt.
Om man får någon form av kompensation i efterhand för att man följer polisens order till punkt och pricka så kan det finnas anledning att göra det. Men i nuläget kan polisen vara hur dålig som helst utan att någonsin behöva erkänna något fel och då har man inte så mycket till val.
Citera
2017-09-30, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Breitbart.. försök inte flytta fokus från din lögn nu. Givetvis kan Breitbart ha detta som en stor nyhet.

Men du sa att CNN och FoxNews hade detta som några av sina största nyheter. Seså, fram med länkarna nu. Omedelbums!

Haha det kommer... så länge det inte är nå dödsoffer så går alla deras orkannyheter före...

Men du, tycker du inte det är illa att våra nordiska bröder (som känner oss bäst av alla) rapporterar i en rätt så dystopiskt angle of attack...??
Citera
2017-09-30, 19:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Börja med att lära dig skillnaden på anhållen och häktad.
Han blir nog släppt ganska snart, om han inte bråkar i arresten. Sex timmar får dom hålla honom med den rubriceringen och han greps vid 12:58-tiden.
Citera
2017-09-30, 19:54
Medlem
Paris24s avatar
Jag undrar vilket reklamvärde i kronor det har för NMR att dn.se nu skrivit spaltkilometer om dem.

Ungefär som reklamvärdet för SD när Expressen hade en järnrörs-artikel varje vecka. SD fördubblades under den tiden.

Om man istället ignorerat NMR i media så hade de fått gå där. Och fått noll nya medlemmar och noll genomslag. Nu kommer åtminstone en mindre mängd unga män, som av diverse olika psykologiska skäl gillar att vara underdogs eller att sticka ut eller att vara så anti-samhället som det går, att söka sig till dem. Jag tror vi får se en marsch nästa år också. Då är de fler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in