Känner flera NMR medlemmar som driver företag.. Har förövrigt startat ett själv jag har lite inkomst ifrån..(då F-Kassan främst supportar MENA och negrer numera)
Så vänstern är handlingsförlamad och soffliggare med bidrag som huvudinkomst
Jag menar inte att de växer lika mycket som Sd. Självklart äpplen och päron, men samma mekanism ligger bakom...tror jag, desto mer man inskränker desto mer växer alla grupper. Det tycker jag är tydligt i många sammanhang, varför annars riskerar folk både liv, jobb, social tillvaro för att vara med i dessa organisationer, jo för att de verkligen innerst inne tycker de har rätt.
Folk riskerar ingenting med att söka sig till organisationer som NMR. Tvärtom så har de väl knappt haft ett socielt liv före NMR. De lämnar sitt tragiska, ensamma liv för ett nytt liv där de får känna gemenskap och de blir sedda. NMR fungerar som en sekt. De fångar upp personer med låg självkänsla som är lätta att påverka.
Vilket västgötaklimax för NMR. Här hade dom pumpat upp sig i flera veckor innan och pratat om upp mot 1000 deltagare.
Verkar ha varit 300-500 stycken. På Nordfronts egen film från samlingen vid ICA Maxi kan man om höftar lite grovt uppskatta dom samlade till några hundra men absolut inte 700, 800 som vissa pratar om.
Sen gick man 1 km och hann till ICA Focus.
Men all publicitet är god publicitet, eller nåt sånt...
Såg ut att vara lika många som den tolfte november. Tåget var kortare denna gång men då gick man tre-och-tre, denna gång såg de ut att gå fem-och-fem. Med tanke på att media denna gång hetsade otroligt mycket mer och att Dan Eliasson har haft nästan ett helt år till på sig att förstöra polisväsendet ännu mer samt att Göteborg är en betydligt mindre stad än Stockholm så bör det ändå ses som en framgång.
NMR försökte byta riktning när man närmade sig fokushuset, dom brötade lite med polisen, men polisen var snabba som attan att slå tillbaka och använda polisbilar som hinder.
Det var ingen motdemonstration över huvudtaget som orsakade att det stoppades, utan endast polisen som stängde ner det, sen så svärmade motdemonstrationen 30-60 minuter efter då dom fick nys om att NMR tåget hade stannat
Jag såg det hela själv live och jag har den bilden som du beskriver också. Illa av NMR. Satan vad media kommer dreva om detta.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!