2017-09-30, 14:18
https://www.youtube.com/watch?v=MLDtz_70H8s

Deras egna stream funkade precis ganska bra. Emil Hagberg sa följande:

- 3-4 från NMR har blivit gripna inkl Simon Lindberg (ledare av något slag)
- Dem förhandlar just nu med polisen vart dem ska gå härnäst

Dem står exakt här: https://i.imgur.com/3vLTn5B.png
Citera
2017-09-30, 14:19
Medlem
Walvaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Störst kaos lär det bli EFTER demonstrationen.
Nej, inte i det här fallet. Det är praktiskt omöjligt för NMR:arna att stanna kvar efteråt.
Citera
Medlem
CXQHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oligarque
Nej det där är sant. De skanderade "vänster" och tåget vek av och möttes av poliser. Att någon kastade något på tåget syntes inte på streamen men kanske hände samtidgt.

Exakt, de som vek till vänster kan inte ha uppfattat något hot längst bak. Det är alltså bara påhitt.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
NMR bytte färdriktning och man såg att det var planerat....inte så bra planerat men ändå.

Sten kastades men det var längre bak i tåget så det hade inget med färdriktningen att göra!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Ett fiasko för polisen, framförallt. De misslyckas med att garantera säkerheten för deltagande i en tillståndsgiven demonstration och avlägsnar nu demonstranterna från platsen i bussar. Tusentals kriminella demonstranter kan stå kvar i lugn och ro.

Resurskostnaden kommer vara enorm, och trots det kan demonstrationen inte genomföras. Katastrof!

Instämmer 100%. Poliserna ska fan inte ha lön den dagen.

Om jag inte gör mitt jobb får jag ingen lön. Fan ska polisen ha det för? Patetiskt.
Citera
Medlem
trickydicks avatar
NMR Emil sa nyss att man omförhandlar slutdestination så får se vart vi hamnar, han sa också att polisen arresterat kanske 3-4 NMRare. Undra hur många AFA dom arresterat?
Citera
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Om jag förstår det rätt så var det inget PL13-område de försökte gå in i. Så vet inte på vilka grunder man kan stoppa demonstrationen. Är mer intresserad av vad lagen säger och inte godtyckliga gissningar.

Vad är ett pl13 område?
jag har inte någon superkoll direkt!
Citera
2017-09-30, 14:20
Bannlyst
Runt tio trådar på 4chan nu, alt-högern exploderar :-) IT'S HAPPENING!
http://archive.fo/wa2Uk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det blir nog oannonserade demonstrationer framdeles. Kanske i morgon?
Varför inte köra en direkt efter den nuvarande upplösts?
Citera
Medlem
Ormhunds avatar
14:17
Bussar anländer som antas ska köra bort agressiva motdemonstranter från parken i närheten av Motståndsrörelsens demonstration. Slaget mellan AFA och polisen verkar ha slutat med polisseger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Jättebra gjort av svensk polis. Älskar dem. Riktiga svenska hjältar.

De har tränat hundratals timmar för detta och kostar miljoners miljoner och ändå failar dem med uppgiften. Hjältar? Inte direkt va.
Citera
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Rockefeller
Enligt polisen som uttalade sig står tåget stilla pga att AFA stör ordningen.

Han nämnde inget om att forceringen skulle vara anledningen till att tåget står stilla.

Var efter forceringen man ställde dit polisbilarna osv.

Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Om jag förstår det rätt så var det inget PL13-område de försökte gå in i. Så vet inte på vilka grunder man kan stoppa demonstrationen. Är mer intresserad av vad lagen säger och inte godtyckliga gissningar.

Man stoppade inte, mer att man väntade upp tåget, antagligen för att man hade samtal med ledning om hurvida man skulle låta tåget få fortsätta när där var folk som kastade sten.

Citat:
Ursprungligen postat av Walvater
Ja, om om ingen hade gjort motstånd mot Hitler hade vi sluppit andra världskriget.

Polisen är där för att hantera ordningen. Om polisen inte upprätthåller den så har NMR full rätt att försvara sig själva, och det är dessutom det vem som helst skulle gjort.

Dom höll på att upprätthålla den, där var poliser borta vid motdemonstranterna och hade dialog osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men då hade man också gått och riskerat fått en sten i skallen. Det gör man nog helst inte. Så polisen här brast ju då att hålla AFA på tillräckligt stort avstånd.

Det hade kastats sten ändå. Som sagt så höll man säkert på att lösa det och då försöker dom forcera vilket inte alls är till deras fördel. Den vet man ju att det kastas sten på många demonstrationer och många bar ju både hjälm med visir och sköld. Så det var nog ganska väntat, inte sant? Men jag tror man hade fått fortsätta om man inte tryckte på ordningsmakten iallafall. Det såg ut som att dom stod där för att ha allt på det klara innan dom skulle ge klartecken för tåget att fortsätta. Jag tror att dom löst motdemonstranterna om man bara väntat ett litet tag till. Forceringen är inte till deras fördel menar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in