Citat:
Ursprungligen postat av
Adolf.Rockefeller
Enligt polisen som uttalade sig står tåget stilla pga att AFA stör ordningen.
Han nämnde inget om att forceringen skulle vara anledningen till att tåget står stilla.
Var efter forceringen man ställde dit polisbilarna osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
DigiFlax
Om jag förstår det rätt så var det inget PL13-område de försökte gå in i. Så vet inte på vilka grunder man kan stoppa demonstrationen. Är mer intresserad av vad lagen säger och inte godtyckliga gissningar.
Man stoppade inte, mer att man väntade upp tåget, antagligen för att man hade samtal med ledning om hurvida man skulle låta tåget få fortsätta när där var folk som kastade sten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Walvater
Ja, om om ingen hade gjort motstånd mot Hitler hade vi sluppit andra världskriget.
Polisen är där för att hantera ordningen. Om polisen inte upprätthåller den så har NMR full rätt att försvara sig själva, och det är dessutom det vem som helst skulle gjort.
Dom höll på att upprätthålla den, där var poliser borta vid motdemonstranterna och hade dialog osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Men då hade man också gått och riskerat fått en sten i skallen. Det gör man nog helst inte. Så polisen här brast ju då att hålla AFA på tillräckligt stort avstånd.
Det hade kastats sten ändå. Som sagt så höll man säkert på att lösa det och då försöker dom forcera vilket inte alls är till deras fördel. Den vet man ju att det kastas sten på många demonstrationer och många bar ju både hjälm med visir och sköld. Så det var nog ganska väntat, inte sant? Men jag tror man hade fått fortsätta om man inte tryckte på ordningsmakten iallafall. Det såg ut som att dom stod där för att ha allt på det klara innan dom skulle ge klartecken för tåget att fortsätta. Jag tror att dom löst motdemonstranterna om man bara väntat ett litet tag till. Forceringen är inte till deras fördel menar jag.