2017-08-02, 19:35
Medlem
Dalailamas avatar
En nära tjejkompis till mig har fått barn med en kille som visar våldsamma tendenser. Han har aldrig slagit henne eller barnet (nu cirka 1 år) men han är väldigt aggressiv. Hon skulle vilja lämna honom men kan inte göra det eftersom hon då tvingas lämna bort sitt barn på halvtid vilket hon inte klarar av. Hon känner att hennes liv är slut.

Vad kan jag göra för att hjälpa? Vilka råd bör jag ge henne?
Citera
2017-08-02, 19:40
Medlem
tickledeltas avatar
Får skylla sig själv då hon väljer att avla med en aggressiv man. Noll sympatier. Stackars barn är allt jag har att säga, som tvingas växa upp med en sinnessjuk singelmorsa.
Citera
2017-08-02, 19:42
Medlem
Börja planera. Samla bevis på hans aggressiva beteende.

Ta kontakt med en kvinnojour. Be om hjälp.

När det väl är dags, lämna honom och yrka på ensam vårdnad utan umgänge eller boende hos honom. Hitta en bra, orädd advokat dessförinnan.
Citera
2017-08-02, 19:45
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjimbo
Börja planera. Samla bevis på hans aggressiva beteende.

Ta kontakt med en kvinnojour. Be om hjälp.

När det väl är dags, lämna honom och yrka på ensam vårdnad utan umgänge eller boende hos honom. Hitta en bra, orädd advokat dessförinnan.

This^

Eller var en god vän och stampa ner killen?

Har han nyligen blivit aggressiv eller var han det innan också? I såna fall får hon skylla sig själv och är en idiot som föder hans barn.
Citera
2017-08-02, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tickledelta
Får skylla sig själv då hon väljer att avla med en aggressiv man. Noll sympatier. Stackars barn är allt jag har att säga, som tvingas växa upp med en sinnessjuk singelmorsa.
du har så jävla rätt så det är sjukt........

stackars jävla barn............

här ser man.....kärnfamiljen förstörd....ingen moral ingen disciplin ingen integritet.........kvinnan är en jävla hora och mannen har spårat ur..........

stackars jävla barn.........allt jag har att säga.....horan bryr sig inte ett jävla skit om barnet....allt handlar om hur det ser ut utifrån....statusen......fy fan i jävla helvete vilket äckligt luder......

barnets framtid förstörd...inga föräldrar......kommer växa upp och bli kriminell eller en hora...

det är tragiskt asså...det är det.....totalt jävla mörker är på väg...det kommer eskalera inom kort....
Citera
2017-08-02, 19:56
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
En nära tjejkompis till mig har fått barn med en kille som visar våldsamma tendenser. Han har aldrig slagit henne eller barnet (nu cirka 1 år) men han är väldigt aggressiv. Hon skulle vilja lämna honom men kan inte göra det eftersom hon då tvingas lämna bort sitt barn på halvtid vilket hon inte klarar av. Hon känner att hennes liv är slut.

På vilket sätt är han aggressiv? I vilka situationer uppstår det?
Citera
2017-08-02, 20:02
Bannlyst
Hon får börja spela in hans vredesutbrott så gott det går, det kommer hjälpa henne i en vårdnadstvist!
Citera
2017-08-02, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama

Mynt har två sidor.

Varför är han aggresiv? Hon kanske är jobbig? Våldsamma "tendenser"? Vad? slår han näven i bordet?

Det har varje människa rätt till. Låter som hon är lite knepig själv när enda problemet hon snackar om är aggressiv/halvtid? Tror hon att hon är en gud i hemmet? Många kärringar som gör slut för att dom inte kan vara i en relation när kvinnligheten ska fram på riktigt med barn och reality.

Sluta skylla på honom om hon inte trivs. Fattar att att han är aggresiv om den enda anledningen hon stannar är för att hon vill ha barnet heltid.

Hon borde sluta sätta sig själv i sånt vridet skevt fokus och sluta vara i tycka synd om sig själv hörnan. Tänk på vad som är bäst för barnet istället. Jösses.
Senast redigerad av snuttis 2017-08-02 kl. 20:43.
Citera
2017-08-02, 20:39
Medlem
Ruger89s avatar
Trams. Han har alltså inte gjort något fel alls? När blir han aggressiv och vari ligger problemet? Ville hon ha en testosteronbefriad man med tygväska skulle hon väl tänkt på det innan?
Citera
2017-08-02, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodybiff
Hon får börja spela in hans vredesutbrott så gott det går, det kommer hjälpa henne i en vårdnadstvist!

Spela in vad som händer innan han lackar med.
Citera
2017-08-02, 20:43
Medlem
Aggressiva genen. Kommer så klart gå i arv. Eller få utlopp i form av ADHD.

Ja, vilka råd man kan ge? Fy fan få barn där man vet att framtiden redan är bestämd.
Citera
2017-08-02, 23:36
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
Oj, det var många bittra klappmongon i denna tråden!

Kan mycket väl vara så att det är en kille med nån borderline-liknande diagnos. Samla bevis, skriv upp vad som hänt vid olika tillfällen osv. Hon kommer behöva både TS och övriga anhörigas stöd under lång tid framöver, så kontakta gärna dem (med hennes tillåtelse såklart).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in