2017-08-02, 10:12
Medlem
Hej!

Jag har en fråga ang buprenorfin plåster. Jag har ett 20 mg plåster på mig men tycker inte att den räcker fullt ut emot smärtan. Bröt foten för ett ungefär ett år och har haft en massa komplikationer efter det.
Jag undrar om man kan ha ett plåster på sig och samtidigt ta oxycontin elr Oxynorm för att döva den sista smärtan
Citera
2017-08-02, 10:13
Bannlyst
Hur ont har du på en skala 1-10 med plåstret på?
Citera
2017-08-02, 10:47
Medlem
På morgonen ligger jag på 5-6 och resterande under dagen ligger jag på 7. Vid större ansträngningar så har jag mer ont, kan tillägga att det finns 2 frakturer som inte vill läka, trots att det gått 1 år.
Citera
2017-08-02, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av superdellan
På morgonen ligger jag på 5-6 och resterande under dagen ligger jag på 7. Vid större ansträngningar så har jag mer ont, kan tillägga att det finns 2 frakturer som inte vill läka, trots att det gått 1 år.

Vad säger läkaren då, när det inte läker?

Ang medicineringen ring 1177 och snacka med en sköterska och se vad hon säger, om det funkar med både piller och plåster samtidigt.
Citera
2017-08-02, 11:40
Medlem
Är en lång historia , blev felbehandlad ifrån början , fick rätt emot landstinget . Sen opererade de in en brygga som nytt ben skulle växa runt. Och där är jag än....det läker inte, genomför just nu en stötvågsbehandling på 120 dagar...är inne på 81:q dagennn

Tänkte mer bara om det var nån som visste så jag slapp ringa till dom 🙈
Mvh Cami
Citera
2017-08-02, 12:20
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar till lämpligare forumsdel

Opiater och andra opioider --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2017-08-02, 12:52
Medlem
knut_1s avatar
Vore det inte enklare om du helt enkelt bad din läkare höja norspandoseringen?
Citera
2017-08-02, 13:00
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Vet om en person som tar Morfin Meda samtidigt som Norspanplåster så opioider bör också funger men ring sjukvårdsupplysningen och be att få bli kopplad till medicinuppl. . Säkrast så.
Citera
2017-09-05, 10:43
Medlem
Jag tror det finns upp till 40mg norspan. Fick tag på ett gäng. Men lyckas överdosera varje gång nu. Så hur många bitar ska man klippa upp ett 20mg plåster för att få skön effekt?
Citera
2017-09-05, 12:10
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorpanSubb
Jag tror det finns upp till 40mg norspan. Fick tag på ett gäng. Men lyckas överdosera varje gång nu. Så hur många bitar ska man klippa upp ett 20mg plåster för att få skön effekt?

Det här är ju inte drogdelen av Flashback men kan svara ändå. Hur lyckades du överdosera med dessa?, satte du på dig flera stycken på kroppen?
Ska man droga på buprenorfin så finns det nog betydligt bättre grejjer men iofs är det ju bra om du nu måste göra det att du håller dig till plåster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in