2017-08-02, 04:42
Medlem
Jag käkade Tramadol och Xanor mellan maj och juli. Slutade med bägge samtidigt för över 2 veckor sedan. Jag har haft extrema sömnsvårigheter. Kunde inte sova på en vecka så, helt jävla omöjligt. Så började ta Imovane i små doser började på 15 mg och trappade ner under ca 10 dagar till en halv tablett innan jag klippte idag. Kan inte sova igen, sov ok på imovane.

När jag lägger mig nef börjar det snurra i skallen, får som ett tryck och pulsen ökar. Jag vill bara sova!

Provade atarax men det var sockerpiller. Har tidigare provat Theralen och Lergigsn det hst jag sovit som en klubbad säl av... Skulle man kunna gå över till det rävgiftet ett tag för att sova pä å detinte är beroendeframkallande, eller kommer jag få samma helvete när jag lägger ner det?

Vet inte om det beror på abstinens längre, vetinte om jag kommer sova när jag väl somnar. Jävla fittinsomnia.

Tips?
Citera
2017-08-02, 05:04
Medlem
Du har använt dig av preparat som hjälpt dig att somna. Du/din kropp behöver nu lära sig att somna på egen hand igen.

Jag vet känslan att man håller på bli galen, men de är tyvärr bara att härda ut.

Slutade med sub, benz, lyrica och tram efter 3 år och jag trodde aldrig mer att jag skulle få känna den där sköna insomningskänslan.. att jag förstört det forever. Men icke, nu sover jag som ett litet barn igen!! Utan substanser dvs
Citera
2017-08-02, 06:27
Bannlyst
Välkommen till klubben, det ända som funkar är motion och kroppsligt arbete eller träning.
Jag latade mig hela gårdagen och det har jag fått lida för i natt, inte en blund!
Citera
2017-08-02, 08:29
Medlem
Att ta en högre dos magnesium fungerar bra för mig. Har också läst på internet att det har botat en hel del som har naturlig insomnia.

Försök att ta 600-800 mg av aktivt magnesium ikväll så kanske du somnar. dvs 100 % biotillgängt magnesium. t.ex. magnesium glycinate har en biotillgänglighet på 20 % så du måste ta 3 gram av det för att få 600 mg rent magnesium i dig.

Om du vill kan du kombinera det med melatonin. En vanlig missuppfattning är att desto mera melatonin man tar så desto bättre är det insomning. 0,3 mg är enligt studier den bästa dosen för att inducera sömn. Högre doser kan t.o.m motverka sömn.

i ditt fall så har du inte naturlig insomnia och därmed så finns det inga garantier att det kommer att fungera.

mvh
Citera
2017-08-02, 10:07
Medlem
Heltutanklasss avatar
Se problemet från andra synvinklar tex:

Köp kokain om du ändå inte kan sova, varför inte må som en kung medans du sover??
Citera
2017-08-02, 15:50
Medlem
Spelar ingen roll hur mycket jag tränar, sover inte endå. Men om jag kör med Theralen första dagarna borde väl vara bättre än att använda Imovane?
Citera
2018-04-18, 04:57
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Min s.k. insomnia går till så här. Somnar 01. Vaknar 03 och hjärnan är för pigg för att sova något mer. Har varit så till och från sedan i somras.<

De gånger jag lyckas somna om efter ca 1 timme så är det efter att ha druckit en kopp kaffe (omvänd funktion på den koppen java).
För det mesta somnar jag inte om. Dagen efter kan det hända att jag sitter ned i en fåtölj men jag sover inte -befinner mig då i någon slags dvala i en timme eller två.

Det jag måste försöka finna är varför det blir så här. Var på vårdcentralen i dag men han kunde bara rycka på axlarna. Längtar tillbaka till min oavbrutna sömn på ca 7 till 8 timmar.

Någon som känner igen sig i detta?
Citera
2018-04-18, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Spelar ingen roll hur mycket jag tränar, sover inte endå. Men om jag kör med Theralen första dagarna borde väl vara bättre än att använda Imovane?
fråga läkaren om benso?
beskriv hur du försöker sova? försök inte sova 22 pröva att försöka somna typ 02 ett några veckor.
Citera
2018-04-18, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Min s.k. insomnia går till så här. Somnar 01. Vaknar 03 och hjärnan är för pigg för att sova något mer. Har varit så till och från sedan i somras.<

De gånger jag lyckas somna om efter ca 1 timme så är det efter att ha druckit en kopp kaffe (omvänd funktion på den koppen java).
För det mesta somnar jag inte om. Dagen efter kan det hända att jag sitter ned i en fåtölj men jag sover inte -befinner mig då i någon slags dvala i en timme eller två.

Det jag måste försöka finna är varför det blir så här. Var på vårdcentralen i dag men han kunde bara rycka på axlarna. Längtar tillbaka till min oavbrutna sömn på ca 7 till 8 timmar.

Någon som känner igen sig i detta?

varför har du insomnia? börja lösa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in