Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-01, 21:53
  #1
Medlem
Precis som frågeställningen egentligen! Jag är en typisk löpare som även styrketränar några gånger i veckan. Har haft perioder i livet då jag tränat mer på gym och fokuserat på styrka (och varit väldigt väldigt stark/snabb/vältränad) men tycker mig aldrig komma till nivån att jag kan göra vissa "ninja"-liknande övningar som jag egentligen hade tyckt varit riktigt kul på gymmet. Skulle till exempel vilja kunna göra en massa armhävningar, gå långt på händer etc etc. Så.. Hur tränar jag upp mig till att få hela paketet endast med ett gymmedlemskap? Effektiva övningar etc?
Citera
2017-08-01, 22:10
  #2
Medlem
Du kommer aldrig att komma ens i närheten av att bli en ninja.
En ninja gör inte annat än att träna. Hur ska du kunna träna i samma omfattning?

Varför inte träna för att må bra istället för att försöka leva någon slags pojkdröm?

Köp ett gäng kaststjärnor och öva med dem.
Det är ju det viktigaste o ballaste med ninjor.
Dessutom är det minst jobbigt
Citera
2017-08-01, 22:15
  #3
Medlem
Låter som om du borde träna gymnastik eller liknande, spelar nog ingen roll hur mycket du gymmar så lär det dig inte att gå på händerna.
Vill du lära dig gå på händerna så måste du ju öva på att gå på händerna?
Citera
2017-08-01, 22:28
  #4
Medlem
Snacka med närmaste parkourklubb/-gäng, träna med dem ett tag och öva stenhårt på kaststjärnor med ögonbindel under nätterna. Ät även mycket pizza och polera väggarna. Borde inte ta mer än ett par månader så har du nog svart bälte i karate och ninjacertifikat ifrån närmaste shogun.
Citera
2017-08-01, 22:34
  #5
Medlem
Hax.Pains avatar
Ordna så du kan se instruktionsfilmen; american ninja från 1985. Tidernas bästa actionfilm.
Något man kan se i den filmen är vikten av att ha olika långa ninjasvärd!
Citera
2017-08-01, 22:43
  #6
Medlem
Menar ju såklart inte att jag ska bli en ninja haha! Men skulle gärna få den typen av styrka, explosivitet osv. Skulle mer vilja ha tips på hur någon som är average tränad och har tillgång till ett gym nå det! Övningstips osv
Citera
2017-08-02, 08:59
  #7
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av russinera
Hur tränar jag upp mig till att få hela paketet endast med ett gymmedlemskap? Effektiva övningar etc?
Bo F. Munthe är den enda rekordeliga ninjan vi har i Sverige. En av världens ledande utövare av ninjutsu och betraktas generellt som ”fader” till den europeiska bujinkan.

Han är förstås pensionerad, men utbildar enligt uppgift fortfarande blivande ninjor i det osynliga mördandets ädla konst.

https://sv-se.facebook.com/people/Bo...00009990373150
http://bomunthe.se
När ninjan kom till Sverige (9:53 min)

För att sammanfatta så ska du leta reda på någon, klubb eller enskild, som lyder under Hatsumi Masaaki om du vill lära dig mer än bara cirkuskonster eller hoppa över bänkar på franska.

Alltså, Bujinkan - 武神館.
Citera
2018-07-31, 01:19
  #8
Medlem
Hitoris avatar
Inget fel att drömma om att bli ninja var min med...
I verkligheten tränade jag sen judo på elitnivå vann sm. och var i toppform några år bra explosivitet i det. Jagade adrenalin kickar. Inget är omöjligt. Vet att judo inte är precis det du söker kanske men plocka russinen ur dom olika teknikerna du gillar. Judo var mer samurajer historiskt inte ninja hållet. Lycka till. Överträna inte lyssna på din kropp.
Citera
2018-08-09, 21:59
  #9
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Bo F. Munthe är den enda rekordeliga ninjan vi har i Sverige. En av världens ledande utövare av ninjutsu och betraktas generellt som ”fader” till den europeiska bujinkan.

Han är förstås pensionerad, men utbildar enligt uppgift fortfarande blivande ninjor i det osynliga mördandets ädla konst.

https://sv-se.facebook.com/people/Bo...00009990373150
http://bomunthe.se
När ninjan kom till Sverige (9:53 min)

För att sammanfatta så ska du leta reda på någon, klubb eller enskild, som lyder under Hatsumi Masaaki om du vill lära dig mer än bara cirkuskonster eller hoppa över bänkar på franska.

Alltså, Bujinkan - 武神館.

Han koolade tyvärr precis. Så blir svårt för TS
Citera
2018-08-10, 14:07
  #10
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av russinera
Menar ju såklart inte att jag ska bli en ninja haha! Men skulle gärna få den typen av styrka, explosivitet osv. Skulle mer vilja ha tips på hur någon som är average tränad och har tillgång till ett gym nå det! Övningstips osv


Lite oklart med vad du vill, egentligen. Vill du bli mer "gymnastiskt lagd" så kan Youtube kanalen "Tappbrothers" vara något för dig (de tränar, vad jag förstår, gymnastik/Parkour/Kung Fu), de är rätt genomgående i hur man tränar sig till och lär in alla möjliga akrobatiska "ninja-rörelser".
Citera
2018-08-16, 19:49
  #11
Medlem
BuckshotBills avatar
Ska du vara ninja så är det parcour som gäller.
Citera
2018-08-16, 22:34
  #12
Medlem
PingPongZongs avatar
Mkt om vapen och olika sorters fysisk träning. Ninjan var främst en spion. Verklighetens ninja skulle inte bli upptäckt. Inte springa omkring och slåss med svärd eller slåss överhuvudtaget.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback