• 1
  • 2
2017-08-01, 17:44
Medlem
Själv minns jag den stekta löken á la pannbiff.
Sen att burgaren satt instucken i brödet som inte var skuret helt igenom.
Tror det var bostongurka med men inte dressing.

Detta var under den senare delen av 90talets första hälft.
Citera
2017-08-01, 17:45
Medlem
RedXs avatar
Vi fick inte hamburgare. Då vet ni.
Citera
2017-08-01, 17:47
Bannlyst
Usch, vilka hemska flashbacks man får nu

Grundskolans hamburgare var hemsk, min skola hade inte ens hamburgersås men om de hade det så smakade det mer som Rhode Island-dressing. Vi gick alltid till korvmojjen istället på högstadiet och köpte en riktig hamburgare.
Citera
2017-08-01, 17:53
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Kommer ihåg att det alltid fanns mos när det var hamburgare. Aldrig förstått mig på det. Annars var det väl bara det gamla "vanliga" ketchup senap bostongurka lök/sallad och dressing. Av den lägre kvaliten såklart.
Citera
2017-08-01, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SatanBaraAtillZ
under den senare delen av 90talets första hälft.
...som en sån där tankenöt i en spalt... Mitten av 90-talet alltså?

Hur som. Vaga minnen av att alla blev glada av att det var hamburgare och att man deltog i glädjen men att det inte var så gott men man ville ju vara som alla andra.

Har ätit skolmatsalshamburgare i vuxen ålder (nyligen) och trodde ändå att det skulle skett ett uppsving. Men det var erbarmligt små köttplättar och stora, torra bröd m sesamfrön. Isbergssallad, tomat, gurka, ketchup och Rhode Island. Möjligen att det fanns rå lök där någonstans.

Elevernas inställning var dock densamma - åh, hamburgare!! Nån jävla hjärntvätt som går i arv...
Citera
2017-08-01, 18:02
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
This^^.
Vi fick vanlig svensk husmanskost tillagad på plats i skolan.
Citera
2017-08-01, 18:10
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Hamburgare i grundskolan? Och mage att klaga? Nu förstår jag varför svenskar är så söndercurlade. I Finland blev vi glada åt ärtsoppa (utan pannkaka) eller allt annat som inte var mest kokt potatis. Minns att i högstadiet låg matbudgeten på 2:30 mk/person (ca 3 kr, -95). Faaaan, bitter över min tragiska barndom.
Citera
2017-08-01, 18:13
Medlem
soligts avatar
Pannbiff och två torra skivor formfranska.. Sen fick man vara nöjd och belåten om det smakade något..
Citera
2017-08-01, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SatanBaraAtillZ
Själv minns jag den stekta löken á la pannbiff.
Sen att burgaren satt instucken i brödet som inte var skuret helt igenom.
Tror det var bostongurka med men inte dressing.

Detta var under den senare delen av 90talets första hälft.

Har också ett vagt minne av att burgaren låg i brödet som inte var separerad helt. Nånting säger mig att man sen fick komponera sin burgare med bostongurka, ketchup, senap och isbergssallad. Minns inte om hamburgardressingen fanns på bordet dock..
Citera
2017-08-01, 18:22
Bannlyst
Fick ni pommes eller klyftpotatis till? Jag vet att många föredrar pommes men enligt mig ska en perfekt hamburgare ha klyftpotatis, har alltid klyftpotatis om jag gör hamburgare men den klyftpotatis vi fick var inte råstekt i olja överhuvudtaget. Det var i princip kokt potatis i klyftor som de hade värmt upp i max några minuter med olja och lite kryddor bara. Vidrigt!
Citera
2017-08-01, 18:25
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX

Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
This^^.
Vi fick vanlig svensk husmanskost tillagad på plats i skolan.

Thisthis^^

Nej, definitivt inga hamburgare i skolan på min tid. Ingen pizza, ingen taco utan bara hederlig vällagad husmanskost. Inte undra på att hälften av ungarna är smällfeta idag.
Citera
2017-08-01, 18:41
Medlem
kobents avatar
Minns att bröden var sjukt torra! Gick alltid sönder när man åt och det sög.. Annars var det väl standard med sallad, ketchup, senap, lök.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in