2017-08-01, 13:18
Medlem
Itons avatar
Hej,

är det någon som har en länk där det går att läsa (analyser av) förväntad SEK-utveckling gentemot euron?

Jag har sökt lite varstans, däribland på Google men tyvärr inte hittat något. Jag förutsätter att jag sökt fel för jag lär knappast vara den enda som söker efter det men, som sagt, lyckades tyvärr inte hitta något.
Citera
2017-08-01, 14:45
Medlem
Bucketshops avatar
Sök SEK forecast och du kommer finna. Annars kan du ju alltid söka på SEK forecast Nordea/Seb/shb etc så kommer du kunna få de svenska bankernas tankar om SEK. Läser du amma kommer du säkert ha tillräckligt på fötterna för att bilda dig en uppfattning.
Citera
2017-08-02, 12:06
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Sök SEK forecast och du kommer finna. Annars kan du ju alltid söka på SEK forecast Nordea/Seb/shb etc så kommer du kunna få de svenska bankernas tankar om SEK. Läser du amma kommer du säkert ha tillräckligt på fötterna för att bilda dig en uppfattning.

Där hade vi det! Tack så mycket.
Citera
2017-08-02, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Där hade vi det! Tack så mycket.

Kronbladet från SHB

Citat:
Kronan
Kronan ligger kvar på svaga nivåer trots ytterligare en omgång mycket starka indikatorer från tex Konjunkturinstitutets barometer. Inför Riksbankens julimöte verkar marknaden förvänta sig att man följer ECB och lägger en neutral räntebana i närtid och tar bort formuleringen om osäkerhet i omvärlden. Det bör inte innebära några tvära kast i vare sig krona ellerräntor, men vi ser en liten chans för att det kommer lite merhökaktiga budskap från Riksbanken då direktionen var oenigredan förra gången. Vi tror fortsatt på starkare krona.

EURSEK(lägre)
Data i eurozonen fortsätter att komma in starkt och i kombination med att problemen harfått en(åtminstone)kortsiktig lösning stiger euron tillsammans med de långa räntorna. Rörelserna förstärktes ytterligare efteratt Draghi sagt attpenningpolitiken kan behöva ändras om ekonomin fortsätter att förbättras i samma takt. Vi ser attRiksbanken följerECB och att bättre svensk makro ger en lägre EURSEK.

Tycker generellt det går att hitta bra info här(SHB) och här(Nordea)
Citera
2017-08-04, 15:01
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomben1
Kronbladet från SHB

Tycker generellt det går att hitta bra info här(SHB) och här(Nordea)

Mycket användbart. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in