Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-01, 01:31
  #1
Medlem
Tänker inte vara långrandig, men under maj och juni månad så började min granne att renovera hens lägenhet, sen i juli så flyttade 2 tjejer in i skiten. Efter att dom flyttade in så har det varit ett jävla spring i trappen (18-100 åriga gubbar)
Det springs i trappen 24/7, senast vare en gubbe för 5 minuter sen (01:10) som gömde sig i trapphuset tills jag hade gått in.
Det skumma är att lägenheterna e sjukt lyhörda men vi hör sällan något från dom (förutom när gubbarna springer i trappen.) nu till frågan.

Vad fan ska jag göra? Polisen lär väl inte göra nått? Hyresvärden lär juh bara skicka en varning eller nått.

Ber om ursäkt om den ligger fel
__________________
Senast redigerad av maxsuger 2017-08-01 kl. 01:36. Anledning: Om inlägget ligger fel
Citera
2017-08-01, 01:34
  #2
Avstängd
Bloodybiffs avatar
Hur mycket stör det här springet i trappen?
Citera
2017-08-01, 01:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodybiff
Hur mycket stör det här springet i trappen?



Asså rätt så mkt. Det är mest att jag inte vill ha massa äckelgubbar i trapphuset. dom sitter i sina bilar utanför porten och väntar på sin tur...
Citera
2017-08-01, 01:49
  #4
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxsuger
Det är mest att jag inte vill ha massa äckelgubbar i trapphuset.
På vilket sätt är de äckliga?
Citera
2017-08-01, 01:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
På vilket sätt är de äckliga?


Ska ni ta å svara på frågorna eller?


För å svara på frågan, dom ser äckliga ut, dom köper horor vilket e ett rätt äckligt beteende och dom stör mig vilket också är ett äckligt beteende
Citera
2017-08-01, 05:00
  #6
Medlem
MoaLjungs avatar
Gör en beställning själv och se om det är på riktigt?
Citera
2017-08-01, 06:36
  #7
Medlem
tokens avatar
Jag trodde också att jag hade en bordell som granne en gång. Det kom helt sonika någon och ringde på dörren en gång i timmen. Men efter ett ha spionerat ett tag kom jag fram till att samtliga "kunder" bar kläder från hemtjänsten. Och allt fick en annan förklaring.
Citera
2017-08-01, 09:51
  #8
Medlem
8xxSeriess avatar
gå till grannen och fråga om de har något roligt där inne? Säg att du bor granne så kanske du får rabatt (=
Citera
2017-08-01, 10:05
  #9
Medlem
Tuvtramps avatar
Bordell, droghandel(?), som tidigare nämnt; -informera hyresvärden om springet. Gärna med en "logg" gällande antal män under viss tid.

Så vill man verkligen inte ha det i ens trapphus/infart/portingång så lycka till!
Citera
2017-08-01, 10:19
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxsuger
Ska ni ta å svara på frågorna eller?


För å svara på frågan, dom ser äckliga ut, dom köper horor vilket e ett rätt äckligt beteende och dom stör mig vilket också är ett äckligt beteende


För att kunna svara på frågorna är det ju bra att få reda på exakt vad du blir störd av. Att säga att din granne får besök av personer som du tycker är äckliga kommer du inte långt med vare sig hon polisen, störningsjouren eller hyresvärden.

Köper de horor som du skriver här eller tror du att det är en bordell vilket du skriver i rubriken?

Du skriver att det är lyhört, är det bara när dessa som du tror torskar kommer dit, eller blir du lika störd av andra grannar, smyger du själv på tå i trapphuset för att inte störa dina grannar?

Slår de i dörrarna, är de berusade, är de högljudda i trapphuset? DÅ kan det vara läge att du nummer ett knackar på hos din granne och berättar hur du upplever gästerna och sedan kontakta värden eller störningsjouren.
Citera
2017-08-01, 10:39
  #11
Medlem
Otems avatar
Brukar inte polisen sätta span på såna ställen om de har fått tips?
Kanske värt ett försök att tipsa polisen iallafall. Vet inte hur det
funkar. Bara en tanke. Låter ju definitivt som något skumt.
Citera
2017-08-01, 10:44
  #12
Medlem
utan.att.stannas avatar
Tillomed 100 åriga gubbar? The force is strong.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback