Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-30, 17:12
  #1
Medlem
Det är dags för mig att byta bil och jag är otroligt kluven över vad jag skall införskaffa.

Budget runt 50 000.

Jag är i behov av:
Lastutrymme för hund och barn
Ekonomisk - vettig förbrukning, inga vansinniga servicekostnader.

Jag både jagar och lastar dykutrustning samt att jag kommer ha behov av att pendla med bilen.
Kidsen sitter fortfarande i barnstol, så någon form av utrymmer i baksätet är lämpligt.

Jag har kikat på bilar såsom Citroen Berlingo Family och motsvarande, men inte hittat nått jag tycker är vettigt.

Jag är tacksam för all hjälp och tips om lite olika bilmodeller som skulle kunna fylla behoven.
Citera
2017-07-30, 19:19
  #2
Medlem
kodsnickrarns avatar
Volvo V70
Citera
2017-07-30, 21:55
  #3
Medlem
SAAB 9-5. OOOOOOtroligt mycket bil för pengarna, + lätt att serva. t.o.m turbobyte är det vettigt pris på.
V70, Bekväm o många bra verkstäder. + att det finns mycket begagnade reservdelar.

Citroen=Svårt o dyrt med service o reservdelar.
Citera
2017-07-30, 22:18
  #4
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Att du ens nämner Citroen Berlingo i ditt inlägg visar tyvärr att du inte är i närheten av att kunna fatta ett moget beslut. Gör om gör rätt!

Du köper en bil av japanskt/koreanskt ursprung eller europeisk men ej fransk/italiensk. Basta!
Citera
2017-07-30, 22:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spolgrov
Det är dags för mig att byta bil och jag är otroligt kluven över vad jag skall införskaffa.

Budget runt 50 000.

Jag är i behov av:
Lastutrymme för hund och barn
Ekonomisk - vettig förbrukning, inga vansinniga servicekostnader.

Jag både jagar och lastar dykutrustning samt att jag kommer ha behov av att pendla med bilen.
Kidsen sitter fortfarande i barnstol, så någon form av utrymmer i baksätet är lämpligt.

Jag har kikat på bilar såsom Citroen Berlingo Family och motsvarande, men inte hittat nått jag tycker är vettigt.

Jag är tacksam för all hjälp och tips om lite olika bilmodeller som skulle kunna fylla behoven.


Saab 95-93 är båda bra bilar med billig service och gott om reservdelar. Akta dig bara för den sista modellen av 95. Har haft många Saab som andra bil och dom är riktigt bra och säkra för sitt pris.
Citera
2017-07-30, 23:01
  #6
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas928
Citroen=Svårt o dyrt med service o reservdelar.
Man får förstås tycka vad man vill om ett bilmärke, men du ska inte hitta på. Reservdelarna är inte dyrare eller svårare att få tag på än till en SAAB, det finns gott om serviceställen och bilarna är okomplicerade och enkla att skruva när det behövs.
Citera
2017-07-31, 00:43
  #7
Medlem
Skoda octavia kombi eller v70
Citera
2017-07-31, 00:54
  #8
Medlem
Sesam66s avatar
Som tidigare svar instämmer jag med 9-5 och V70.
Skoda inget dumt val. Du kommer hitta många men om jag skulle ge ett tips som kanske inte är så vanligt så titta på en äldre Subaru Forester kanske. Men Saaben är svårt att slå nu i vad du får för pengarna. Du kan hitta ett bra exemplar för 30k.
Citera
2017-07-31, 01:14
  #9
Medlem
Som någon tidigare sa, japanskt ursprung kan vara lämpligt för dom pengarna. Subaru Outback kanske.
Citera
2017-07-31, 18:45
  #10
Medlem
Jag tackar alla för era bidrag.
Biljakten fortsätter
Citera
2017-07-31, 18:47
  #11
Medlem
V70 tolv dagar i veckan.
Citera
2017-07-31, 18:48
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Som någon tidigare sa, japanskt ursprung kan vara lämpligt för dom pengarna. Subaru Outback kanske.

Inte.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback