2017-07-29, 23:03
Medlem
Benny76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagVillBliSomFar

Jag har samma nummer i dag som jag fick 1995 jag kommer aldrig få mobilnacke.

Sitter även här med samma nummer sen 90 talet, Har fortfarande 3 Bomben som abonnemang.
Citera
2017-07-30, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
7. stämmer absolut inte om man är över 25. Återstår gör då bara en mängd materiella så kallade måsten och en ogrundad tro på att man måste vara tillgänglig precis hela tiden (arbetstid undantaget).

Beror väl på, att säga att det absolut inte stämmer är skitsnack. Min mamma som är 67 har Snapchat och instagram
Citera
2017-07-30, 01:54
Medlem
fryspunktnolls avatar
Jag bytte faktiskt från en Nokia 105 till en iPhone för bara några månader sedan. Varit och är anti detta ständiga uppkopplande. Jag har dock kvar min iPhone och man lägger för mkt tid på den instagram o slösurf. Man skaffar sig ett behov. Synd. På min Nokia kunde jag skriva sms utan att titta så väl kände vi varandra.
Citera
2017-07-30, 13:45
Medlem
AnOldBeginnings avatar
En lite romantiskt bild har man väl av de gamla telefonerna, enklare tider.
Men är helt enkelt för mycket användbart med den. Bank ID, GPS, internet, spotify, podcasts etc.

Är inte beroende som många yngre, är istället beroende av min dator. Sitter aldrig längre stund med mobilen och spelar/slösurfar/sociala-mediar om jag inte sitter och skiter eller sitter i kollektivtrafiken. I de fallen blir även de skräpfunktionerna istället bra funktioner att ha tillgång till.
Kameran använder jag nästan bara för att ta bilder på någon information jag behöver senare (tyvärr).

Hade jag inte stängt av aviseringar på nästan alla appar hade jag nog blivit galen däremot.
Citera
2017-07-30, 22:25
Medlem
flashbacktrolls avatar
Nice med så många svar i tråden!

Ytterligare en fördel med de äldre mobilerna är storleken. Många av dagens mobiler är så stora att det nästan känns som att ha ett kassettband i fickan, medan en äldre lur däremot kunde vara betydligt mindre. Nokian jag har nu är riktigt behändig, smal och fin.
Citera
2017-07-31, 19:33
Medlem
om man bor i en av Sveriges förorter tror alla att man becknar om man har knapplur 😁
Citera
2017-12-25, 01:45
Medlem
Om det inte var för mobilt BankID så ...
Citera
2017-12-25, 21:34
Medlem
Bergatroll1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Om det inte var för mobilt BankID så ...

Skaffa säkerhetsdosa?
Citera
2017-12-25, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergatroll1
Skaffa säkerhetsdosa?
Jag har säkerhetsdosa, men den går väl inte att använda när man betalar med kort på Internet eller logga in på diverse sidor? Just den biten har blivit svår att vara utan!
Citera
2017-12-25, 22:18
Medlem
Bergatroll1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Jag har säkerhetsdosa, men den går väl inte att använda när man betalar med kort på Internet eller logga in på diverse sidor? Just den biten har blivit svår att vara utan!

Jo? Jag använder bara säkerhetsdosa, har ingen smartphone.
Citera
2018-02-17, 14:48
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktroll
Nice med så många svar i tråden!

Ytterligare en fördel med de äldre mobilerna är storleken. Många av dagens mobiler är så stora att det nästan känns som att ha ett kassettband i fickan, medan en äldre lur däremot kunde vara betydligt mindre. Nokian jag har nu är riktigt behändig, smal och fin.

Vilken Nokia telefon har du?
Citera
2018-03-17, 11:42
Medlem
Jag är förvånad över att det inte finns någon snygg, väldigt slimmad och väldigt avskalad smartphone med begränsad skräm som klarar det mest grundläggande. Det finns bara de här skräptelefonerna för pensionärer, men för vanligt folk som skiter i processorshastighet, spel och tusen jävla appar borde det finnas fantastiska designmöjligheter med modern teknik så man kan få något tillbaka när man offrar processorshastigheten, annat än en skitful pensionärstelefon.

En telefon som bara klarar bank-id, kartor, väder och enklare appar för sociala medier borde gå att göra nätan lika tunn som ett kreditkort, när man inte behöver ha enorma batterier för att driva överdimensionerade spelprocessorer och en massa annat skit. Allra helst borde det även finnas någon fysisk kill-switch-knapp på dem så man med 100% säkerhet kan döda allt utom telefon och sms med en enkel knapptryckning, så att varken appar, malware eller ens Google/Apple kan spåra dig i bakgrunden om du inte vill det men att du fortfarande kan vara anträffbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in