Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-01, 18:32
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigsten
Så handlar det om föräldrar som vägrar vaccin?

Finns väl religösa tokar som vägrar sina barn att bli behandlade av sjukvården? Jehovas?
Citera
2017-08-01, 19:18
  #38
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Finns väl religösa tokar som vägrar sina barn att bli behandlade av sjukvården? Jehovas?

Passar väl inte heller in då äldre flickan har leukemi och blir behandlad för det på sjukhus.
Citera
2017-08-01, 20:07
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Kollade upp pneumokocker och det ingår ju i vaccinationsprogrammet för barn. Flickan borde alltså varit skyddad mot detta.



Dom känns inte som antivaxxers.... Tror bara det är påhitt.
Varför har ingen annan sett denna förklaring nånstans. Föräldrarna borde ju hellre vela ha ut
sanningen om så var fallet än massa spekulationer, som nu.

Antivaxxer eller ej, vaccin ger väl erkänt som bäst ett 70%igt skydd? Hur man nu graderar det

Alltså kan ju flickebarnet blivit sjukt trots vaccin. Hosta har ju barn titt som tätt utan att det är pneumokocker
Citera
2017-08-16, 12:42
  #40
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
"0,45 promille säger väl allt". Nej det säger det att folk har dålig koll på hur alkohol fungerar och att pappan hade fått köra bil i de flesta av världens länder.

Jag säger inte att alkohol och föräldraskap är en gynnsam kombo generellt, men 0,45 är inte lika med oförmögen att ta hand om barn.

Med det sagt så hoppas jag att nån i mannens närhet ser till att han dör en långsam och smärtsam död om det finns nån heder bland hans släkt. Han är så jävla WT så jag håller honom skyldig oavsett promille. Förbannade inavlade skräp.

Långsökt tanke kanske men hur skulle den promillehalten påverkar ett litet barn? Inte död antar jag, men egentligen är det väl inget med den kommentaren som säger att det är pappans test heller?

Jag kan inte sluta tänka på det här fallet och såg idag att någon pratat med den bevakade reportern för tidningen och hon skrev att misstankarna kvarstår mot pappan enligt åklagaren.
Då borde ju sjukdom vara uteslutet?
Ingen annan som vet något?
Citera
2017-09-05, 11:46
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Långsökt tanke kanske men hur skulle den promillehalten påverkar ett litet barn? Inte död antar jag, men egentligen är det väl inget med den kommentaren som säger att det är pappans test heller?

Jag kan inte sluta tänka på det här fallet och såg idag att någon pratat med den bevakade reportern för tidningen och hon skrev att misstankarna kvarstår mot pappan enligt åklagaren.
Då borde ju sjukdom vara uteslutet?
Ingen annan som vet något?


Vad jag förstått så har barnet fått i sig Fentanyl via dryck.
Citera
2017-09-09, 00:33
  #42
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocococo
Vad jag förstått så har barnet fått i sig Fentanyl via dryck.

Men herregud. Hur har du fått höra det? Vänner, familj eller typ ryckte. Fick ju också höra om fentanyl men aldrig hur det gick till.
Däremot har jag fått höra sjukt många förklaringar som de, mest pappan nu gett till människor i sin närhet.
Läskigt virus, naturlig död, lunginflammation, alkoholförgiftning och drogöverdos.

Undrar hur lång tid utredningen kommer ta och när det väntas åta?
Citera
2017-10-20, 22:49
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Men herregud. Hur har du fått höra det? Vänner, familj eller typ ryckte. Fick ju också höra om fentanyl men aldrig hur det gick till.
Däremot har jag fått höra sjukt många förklaringar som de, mest pappan nu gett till människor i sin närhet.
Läskigt virus, naturlig död, lunginflammation, alkoholförgiftning och drogöverdos.

Undrar hur lång tid utredningen kommer ta och när det väntas åta?

Så sorgligt som ett fentanylplåster.
Tydligen inte mamman eller pappans. Men en nära anhörig till familjen . (På pappans sida)
Den infon ja fick och det är från mkt trovärdiga källor.
Citera
2017-11-07, 20:26
  #44
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocococo
Så sorgligt som ett fentanylplåster.
Tydligen inte mamman eller pappans. Men en nära anhörig till familjen . (På pappans sida)
Den infon ja fick och det är från mkt trovärdiga källor.

Jasså? Är det brodern till pappan du menar?
Citera
2017-11-07, 20:48
  #45
Medlem
Agamantums avatar
Pneumocker är inget virus och inget du kan vaccinera dig mot.

Vaccination mot bakterier är rena idiotin! för idioter, av idioter.

Ungefär som att du kan vaccinera dig mot cancer. För idioter av idioter.
__________________
Senast redigerad av Agamantum 2017-11-07 kl. 21:06.
Citera
2017-11-09, 20:14
  #46
Medlem
Snubban007s avatar
Någon som vet hur det gått i detta fallet?
Citera
2017-11-18, 13:43
  #47
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Någon som vet hur det gått i detta fallet?

Jag håller utkik på tingsrättens hemsida varje måndag när veckans förhandlingar publiceras. Ännu har inget kommit upp om detta.
Citera
2018-01-09, 11:48
  #48
Medlem
...
__________________
Senast redigerad av Arrl 2018-01-09 kl. 11:58.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback