2017-07-26, 12:29
Medlem
På en semester så hade jag sex med en kvinna från ett land långt långt ifrån Sverige tyvärr körde jag utan kondom och nu är jag nervös att jag kanske gjort henne gravid, dock sa hon att hon tog p-piller.
Men säg nu att hon skulle bli gravid och vill behålla vad kan hända med mig då?
Tror knappt hon vet vilket land jag är ifrån och inte ens vad jag heter i förnamn eller efternamn.
Någon måste ju ha varit i en liknande sits har lite noja över detta..
Citera
2017-07-26, 12:32
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markzt
På en semester så hade jag sex med en kvinna från ett land långt långt ifrån Sverige tyvärr körde jag utan kondom och nu är jag nervös att jag kanske gjort henne gravid, dock sa hon att hon tog p-piller.
Men säg nu att hon skulle bli gravid och vill behålla vad kan hända med mig då?
Tror knappt hon vet vilket land jag är ifrån och inte ens vad jag heter i förnamn eller efternamn.
Någon måste ju ha varit i en liknande sits har lite noja över detta..
Du får ett barn som behöver sin pappa.
Citera
2017-07-26, 12:41
Medlem
Xer0s avatar
"Vad kan hända?". Ta ansvar för din egen avkomma, jävla tönt!
Citera
2017-07-26, 12:50
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmuskatt
Awesome as always 💪

Fast han har ju rätt, inte sant? Blir han farsa så får han steppa upp. Om TS nu ens kan hitta mamman till barnet...
Citera
2017-07-26, 12:57
Medlem
find-hers avatar
Skulle du hitta henne om du sökte upp henne idag? Om hon blir gravid och behåller det kommer du förmodligen aldrig få reda på det. Med det sagt så kanske du ska använda kondom nästa gång om du är orolig att bli farsa.
Citera
2017-07-26, 13:05
Medlem
Det behöver du inte vara orolig över, om hon käkar piller. Dessutom är det få dagar i månaden som så är möjligt. Det du däremot behöver vara riktig orolig över är könssjukdomar. I vissa länder är detta på en närmast katastrofal hög nivå.
Citera
2017-07-26, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av find-her
Skulle du hitta henne om du sökte upp henne idag? Om hon blir gravid och behåller det kommer du förmodligen aldrig få reda på det. Med det sagt så kanske du ska använda kondom nästa gång om du är orolig att bli farsa.
Tack för ett bra svar, har verkligen lärt mig en läxa
Citera
2017-07-26, 13:13
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
"Vad kan hända?". Ta ansvar för din egen avkomma, jävla tönt!
Vadå? Det är ju kvinnan som har avgörandet om hon ska bli med barn eller inte. Det finns p-piller, dagen efter-piller och en massa preventivmedel.
Ts: hur ska hon kunna hitta dig? Vet hon vilket hotell du bodde på, vilket bolag du reste med? Känns ganska riskfritt.
Citera
2017-07-26, 13:16
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenetreraMera
Du får ett barn som behöver sin pappa.

Samt en TS som kommer leva resten av sitt liv med vetskapen att där ute finns en son/dotter till honom som växer upp, går i skolan, gifter sig, skaffar barn, lever. Den tanken kommer gnaga i ditt huvud för alltid TS. Kanske inte nu, men när du blir äldre kommer den driva dig till vansinne. Vetskapen att du kan ha barnbarn där ute, en hel släkt som är din. Men som du aldrig någonsin kommer träffa.
Citera
2017-07-26, 13:18
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Vadå? Det är ju kvinnan som har avgörandet om hon ska bli med barn eller inte. Det finns p-piller, dagen efter-piller och en massa preventivmedel.
Ts: hur ska hon kunna hitta dig? Vet hon vilket hotell du bodde på, vilket bolag du reste med? Känns ganska riskfritt.

Man är faktiskt två personer som gör ett barn, och det där resonemanget "hon kunde ju använt p-piller", ja TS kunde använt kondom eller skitit i att stoppa in den och spruta i fittan. Hans val!

Blir det barn så tar man ansvar. På villket sätt tycker du att det är försvarbart att skita i att ta hand om sina egna barn?
Citera
2017-07-26, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Jahaaa är det så det funkar... så om du inte vill bli farsa så fortsätter du knulla främmande kvinnor du litar blint på, utan att använda kondom!
Citera
2017-07-26, 13:22
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Man är faktiskt två personer som gör ett barn, och det där resonemanget "hon kunde ju använt p-piller", ja TS kunde använt kondom eller skitit i att stoppa in den och spruta i fittan. Hans val!

Blir det barn så tar man ansvar. På villket sätt tycker du att det är försvarbart att skita i att ta hand om sina egna barn?
Men det är ju hon som har valt att bli med barn, om hon struntar i att skydda sig. En man kan inte bli pappa/göra en kvinna med barn, om inte hon vill det. Det är hon som bestämmer om hon ska bli med barn eller inte. Svårare är det inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in