2017-07-26, 11:43
Medlem
Hej!

Går det att köra en VPN (OVPN) på en EdgeRouter Lite för att dölja alla uppkopplade enheter? Utan att för den sakens skull tappa enorma hastigheter.

Mvh
Citera
2017-07-26, 13:15
Bannlyst
Klart det går, men ska du köra en oseriös tjänst som OVPN.se / OVPN så kommer du inte långt. Hade under 1mbps med fiber på 100/100.

Testa någon annan tjänst istället.
Citera
2017-07-27, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4Honor
Klart det går, men ska du köra en oseriös tjänst som OVPN.se / OVPN så kommer du inte långt. Hade under 1mbps med fiber på 100/100.

Testa någon annan tjänst istället.
Jag har ändå bra hastighet från dem. Har du andra förslag på bättre tjänster?

Men du menar att det går iaf. Med en bra tjänst då, tappar man mycket hastighet? Orkar routern med det?
Citera
2017-07-27, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankiethesquealer
Jag har ändå bra hastighet från dem. Har du andra förslag på bättre tjänster?

Men du menar att det går iaf. Med en bra tjänst då, tappar man mycket hastighet? Orkar routern med det?

Majoriteten av konsumentroutrar har svaga processorer vilket medför att de inte orkar med OVPNs starka kryptering.

Om du vill få ut en bättre hastighet än 10-20 Mbit/s rekommenderar vi OVPNbox.
Citera
2017-07-29, 10:45
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankiethesquealer
Hej!

Går det att köra en VPN (OVPN) på en EdgeRouter Lite för att dölja alla uppkopplade enheter? Utan att för den sakens skull tappa enorma hastigheter.

Det beror lite på vilken enorm hastighet du normalt har Verkar inte vara något större problem att konfigurera den för OpenVPN. Har några år på nacken (om det är samma som i länken) och med dagens mått mätt kanske inte jättesnabb. Efter lite googling gissar jag på 5-15 Mbit/s.

Du ska nog lyssna mer på vad FishCat säger än 4Honor är min uppfattning. Finns även en tråd OVPN som kanske kan vara till nytta: (FB) Tråden om vpn-tjänsten ovpn.se

https://wikidevi.com/wiki/Ubiquiti_Networks_EdgeRouter_LITE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in