Jag gillar egentligen riktigt smör bäst, men det blir bara av att man använder det vid högtider. Bregott extrasaltat är också väldigt gott men precis som smör så är det väldigt hårt och svårt att bre om man har det liggandes i kylen. Så för enkelhetens skull så blir det Lätta, inte så fett, lätt att bre och gott.
Bregott Extrasaltat. Mmmm. Det är synd att det ska vara så förbaskat hårt bara. Klarar inte av margarin, ska det vara smör på mackan så ska det vara det också, alltså 70%+ matfett. Äter det sällan dock, man måste ju tänka på hjärtat. =)
Det röda paketet Bregott köper alltid vi. går att ha på mackan och kan även steka mat i det. Och en klick i pastan är också gott. Där vill man ju inte lägga ner Lätta eller något annat plastigt sk. smör.
Alltid bregott extrasaltat
Företrädesvis på Falu Rågrut, som edberg (lätt att få tag i i Nigeria eller? )
eller på axa råg-balansbröd,så fiberrikt att man bajsar obarkad timmerstock!
Verkar som att jag är överrens med de flesta, bregott extrasaltat är lätt godast, men jag äter lätta för det är mer praktiskt då jag inte har någon ishacka (så är det väl lite nyttigare)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!