2017-07-25, 09:11
Medlem
FFL88s avatar
Aldrig mer Pite Havsbad, är som en jävla migrant soptipp där nuförtiden, gapiga arabjävlar som glider runt med speedos och konstant bånge, stirrande psykotiska hazarer och buskrunkande negrer är inte något som man vill ha på semestern också.
Citera
2017-07-25, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Aldrig mer Pite Havsbad, är som en jävla migrant soptipp där nuförtiden, gapiga arabjävlar som glider runt med speedos och konstant bånge, stirrande psykotiska hazarer och buskrunkande negrer är inte något som man vill ha på semestern också.
D¨å haru int vart här nu. Vi har 12+ å glider de omkring, så äre i en skoteroverall.....
Citera
2017-07-25, 10:15
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillhaenKille
D¨å haru int vart här nu. Vi har 12+ å glider de omkring, så äre i en skoteroverall.....

Ingen snö på marken = shortsväder .

Fast du har rätt i att araberna har skoteroverall mitt i sommaren , vissa på förläggningen nära mig har faktiskt det just nu fast det är 16 grader varmt ute .
De glodde som sjutton när jag kom med fyrhjulingen endast iförd shorts och T-shirt .
Citera
2017-07-25, 10:33
Medlem
Pite havsbad "peakade" väl, med eller utan araber, på 90-talet(kolla exempelvis recensionerna på Tripadvisor...). Det mesta går i vågor. En tendens som går att se är väl att enkom en mycket bra strand inte är så mycket att hålla fast vid i det vädermässigt opålitliga Skandinaven. Besöksmålen som har andra, mindre väderberoende attraktioner i närheten klarar sig bättre somrar när vädret sviker och har därtill möjlighet till längre säsong.

Vad fan gör man i Piteå om det inte är badväder, liksom?
Senast redigerad av heavenorlasvegas 2017-07-25 kl. 10:38.
Citera
2017-07-25, 11:37
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Solen påverkar garanterat många badorter i år men beslutet att husera invällare där var knappast ett fördelaktigt beslut. Speciellt inte som man vänder sig till husvagnsmänniskor, som allt som oftast är är wt-hållet och då övervägande del som röstar SD.

Vi åkte rätt mycket dit periodvis. Var där senast året innan det blev flyktingförläggning och då var det egentligen bara nordbor där och kanske någon europé. Kände ingen lust att åka dit mer efter invasionen.

Husvagnsägare är inte WT, de ska ha råd med en bra dragbil och husvagnar i dag kostar upp till en halv miljon. Husvagnar kan ses som en förbrukningsartikel till skillnad från en sommarstuga man alltid kan sälja till ett högre pris. Samhällseliten bor inte i husvagn de har kommit på att det är billigare med hotell och sedan kan de snacka skit om andra boendeformer.

Jag tror att norrmän som är den dominerande gruppen husvagnsgäster i Piteå åker till typ Jokkmokk eller någon annan större inlandscamping i stället.
Citera
2017-07-25, 11:47
Medlem
Jag står fortfarande för mitt tidigare inlägg i denna tråd. Jag vill dock göra tillägget att jag nu även har sett det länkade nyhetsinslaget i trådstarten, och vill efter detta tydliggöra att trådens namn inte har täckning i vad som framkommer i inslaget.

Pite havsbads intäkter sägs enligt representanten i inslaget vara i nivå med förra året. Däremot har ett par andra norrländska semesteranläggningar sett minskade intäkter så här långt i sommar.

Min tolkning: Pite havsbad har alltjämt ett mycket starkt varumärke som gör att främst norrlänningar besöker det på sommaren, oavsett asylboende, dåligt väder eller tveksam kvalitet. Det har väl i sin tur med att göra att norrlänningar på grund av avståndet kanske inte ser exempelvis Öland och andra stora semesterdestinationer i sydsverige som ett semesteralternativ. Alltså ungefär av samma (omvända) anledning som Sälenfjällen har betydligt fler gäster vintertid än vad som motsvaras av kvaliteten på skidåkning i förhållande till andra längre norrut belägna skidorter...
Senast redigerad av heavenorlasvegas 2017-07-25 kl. 11:49.
Citera
2017-07-25, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Jag står fortfarande för mitt tidigare inlägg i denna tråd. Jag vill dock göra tillägget att jag nu även har sett det länkade nyhetsinslaget i trådstarten, och vill efter detta tydliggöra att trådens namn inte har täckning i vad som framkommer i inslaget.

Pite havsbads intäkter sägs enligt representanten i inslaget vara i nivå med förra året. Däremot har ett par andra norrländska semesteranläggningar sett minskade intäkter så här långt i sommar.

Min tolkning: Pite havsbad har alltjämt ett mycket starkt varumärke som gör att främst norrlänningar besöker det på sommaren, oavsett asylboende, dåligt väder eller tveksam kvalitet. Det har väl i sin tur med att göra att norrlänningar på grund av avståndet kanske inte ser exempelvis Öland och andra stora semesterdestinationer i sydsverige som ett semesteralternativ. Alltså ungefär av samma (omvända) anledning som Sälenfjällen har betydligt fler gäster vintertid än vad som motsvaras av kvaliteten på skidåkning i förhållande till andra längre norrut belägna skidorter...
Självklart ökar intäkterna på Pite Havsbad på årsbasis, ehuru anläggningen är full med flyktingar de övriga 9 månaderna. De facto så har havsbadet aldrig gått så bra som nu, tack vare beläggning övrig tid på året. Tobias Lindfors har en guldkalv i anläggningen. Kontraktet med Migrationsverket är skrivet på 4 år med 2 års förlängning.
Citera
2017-07-25, 12:00
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Vem fan vill bo på en nedlusad asylförläggning?

Rätt åt idioterna som vill ta emot varenda neger! Hoppas campingen går i konkurs!

Ja de rika kan ju betala för lyxigare semestrar. Som vanligt vanligt hyggligt folk som drabbas av politikers översittarfasoner. Rösta rätt näst val.
Citera
2017-07-25, 12:09
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Pite havsbad "peakade" väl, med eller utan araber, på 90-talet(kolla exempelvis recensionerna på Tripadvisor...). Det mesta går i vågor. En tendens som går att se är väl att enkom en mycket bra strand inte är så mycket att hålla fast vid i det vädermässigt opålitliga Skandinaven. Besöksmålen som har andra, mindre väderberoende attraktioner i närheten klarar sig bättre somrar när vädret sviker och har därtill möjlighet till längre säsong.

Vad fan gör man i Piteå om det inte är badväder, liksom?

Porrsurfar i förtältet. Detta enligt en kompis.
Citera
2017-07-25, 12:33
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
"Kom till Pite Havsbad, njut av bländande vacker natur och frysgrader både i luft och vatten.
Upplev spänningen av "flyktingarnas" våldsamma våldtäktsattacker på kvinnor och barn.
Se även till att besöka våran trevliga kunniga reception där ytterligare information ges om hur just DU kan råka ut för migranternas oprovocerade våld, grillmöjligheter, stölder och camping.
Har du någonsin trampat i färsk EU migrant avföring, om inte kom och besök Pite Havsbad, vi garanterar festligheter för hela familjen.
Med andra ord, vi har allt på Pite Havsbad.
Välkomna!"
Citera
2017-07-25, 13:04
Medlem
Varulvs avatar
Men alltså, finns det något som tyder på att det har med invandrare att göra ens eller hoppas ni bara in i en random tråd och skjuter från höften?
Citera
2017-07-25, 13:08
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Men alltså, finns det något som tyder på att det har med invandrare att göra ens eller hoppas ni bara in i en random tråd och skjuter från höften?

Frågan är väl snarare varför det INTE skulle ha med flyktingar att göra..?

Var något hotell/motell som kursade i Skåne, ägarna grät ut i Pressen om att vanligt folk slutat boka upp sig efter det varit flyktingverksamhet. Ägaren försökte även berätta att det är separata boende med separat ingång för att försöka locka gäster men det fungerade lite dåligt det också.

Så kan det gå om man är girig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in