Citat:
Ursprungligen postat av
Dnorlax
Glöm inte hur det blev med 76. De glömde rötterna till spelet som enligt mig är:
•Dina val påverkar på riktigt utfallet av spelet.
•Narrativstyrt med möjlighet att bygga djupare relationer.
•Öppen och varierad värld.
Jag skulle iofs inte bli ledsen om de flirtade med tredje personsperspektivet i FO2.
Ja, jag har kört Fallout sedan ettan kom ut. Körde den första på demo/shareware under 90-talet och köpte sedan i tur och ordning tvåan, trean och fyran. Något hände dock med fyran, som jag har svårt att sätta fingret på. Gillade spelet, men kände inte alls för att köpa Fallout 76. Det tog mig även mot att köpa expansionerna till trean. Vet inte varför, men jag hoppas att femman faller väl ut. I sådana fall kommer jag, som normalt aldrig spelar, att investera i en PS5 enbart för detta ändamål. Det var f.ö. Fallout 4 som fick mig att skaffa en PS4 en gång i tiden, som dock endast användes till spelet i fråga och som nu samlar dam i källaren.
Tror ni förresten att Fallout skulle ha blivit ett bättre spel om ex.vis Rockstar hade tagit över rättigheterna, i stället för Bethesda? Har förstått att de senare inte är särskilt omtyckta som spelskapare...
/AI