2025-08-28, 10:55
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Vi som varit med ett tag känner Bethesda

Jo, vi gör ju det, men det mesta du sagt låter inte särskilt troligt.
Citera
2025-08-28, 12:03
Medlem
sp1rits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Westernkänsla? Var då? Första spelet utspelar sig i Kalifornien.
Var tror du væstern ligger?
Citera
2025-08-28, 19:31
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Westernkänsla? Var då? Första spelet utspelar sig i Kalifornien.

Jo men jag menar mer att det är gjort som en western, lite mindre städer med barer, banditer och odugliga sheriffer, bakgrundsmusiken etc. Även om det utspelar sig i Kalifornien så är det ju helt klart western inspirerat när man drar från stad till stad som den ensamma vandraren.
Citera
2025-08-28, 19:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Spelet kommer minst att vara 1TB stort och du kommer behöva ha lika mycket utrymme ledigt för varje uppdatering eftersom de inte kan bemöda sig att skapa vettiga patchar så allt behöver packas om istället.
Skoja inte, läste idag om en som skulle installera ett spel och behövde 400Gb utrymme fan groteskt hur det blivit samtidigt är inte grafiken särskilt mycket bättre snarare sämre så hoppas f5 håller sig på en mer skaplig nivå.

Bästa är väl om dom gjorde som med F4, släppte spelet med "normal" grafik och sen släppte en dlc med avancerad grafik som alla fick välja om de ville använda eller inte.
Citera
2025-08-28, 20:00
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Skoja inte, läste idag om en som skulle installera ett spel och behövde 400Gb utrymme fan groteskt hur det blivit samtidigt är inte grafiken särskilt mycket bättre snarare sämre så hoppas f5 håller sig på en mer skaplig nivå.

Bästa är väl om dom gjorde som med F4, släppte spelet med "normal" grafik och sen släppte en dlc med avancerad grafik som alla fick välja om de ville använda eller inte.

Ja, det har blivit sjukt. Senast jag uppdaterade Oblivion remastered så tror jag uppdateringen var på 15GB, men jag fick göra plats för den behövde en bit över 100GB ledigt för att kunna uppdatera.
Det som talar emot att det skulle bli bättre är att det är billigare att bara ösa på med mer resurser istället för att optimera...
Citera
2025-08-30, 00:56
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Jo men jag menar mer att det är gjort som en western, lite mindre städer med barer, banditer och odugliga sheriffer, bakgrundsmusiken etc. Även om det utspelar sig i Kalifornien så är det ju helt klart western inspirerat när man drar från stad till stad som den ensamma vandraren.

Ah. Förstår Jag ser din poäng.
Citera
2025-09-03, 14:30
Medlem
Glöm inte hur det blev med 76. De glömde rötterna till spelet som enligt mig är:
•Dina val påverkar på riktigt utfallet av spelet.
•Narrativstyrt med möjlighet att bygga djupare relationer.
•Öppen och varierad värld.

Jag skulle iofs inte bli ledsen om de flirtade med tredje personsperspektivet i FO2.
Citera
2025-09-03, 16:40
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dnorlax
Jag skulle iofs inte bli ledsen om de flirtade med tredje personsperspektivet i FO2.
F1 är sakta på väg som fan remake.

https://youtu.be/uuEKnGbUUGI
Citera
2025-09-04, 15:37
Medlem
Citat:

Magiskt ju!!
Citera
2025-09-08, 15:22
Medlem
Citat:

Lär dröja tyvärr...
Citera
2025-09-08, 17:44
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dnorlax
Glöm inte hur det blev med 76. De glömde rötterna till spelet som enligt mig är:
•Dina val påverkar på riktigt utfallet av spelet.
•Narrativstyrt med möjlighet att bygga djupare relationer.
•Öppen och varierad värld.

Ja, jag har kört Fallout sedan ettan kom ut. Körde den första på demo/shareware under 90-talet och köpte sedan i tur och ordning tvåan, trean och fyran. Något hände dock med fyran, som jag har svårt att sätta fingret på. Gillade spelet, men kände inte alls för att köpa Fallout 76. Det tog mig även mot att köpa expansionerna till trean. Vet inte varför, men jag hoppas att femman faller väl ut. I sådana fall kommer jag, som normalt aldrig spelar, att investera i en PS5 enbart för detta ändamål. Det var f.ö. Fallout 4 som fick mig att skaffa en PS4 en gång i tiden, som dock endast användes till spelet i fråga och som nu samlar dam i källaren.

Tror ni förresten att Fallout skulle ha blivit ett bättre spel om ex.vis Rockstar hade tagit över rättigheterna, i stället för Bethesda? Har förstått att de senare inte är särskilt omtyckta som spelskapare...

/AI
Citera
2025-09-08, 17:58
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Ja, jag har kört Fallout sedan ettan kom ut. Körde den första på demo/shareware under 90-talet och köpte sedan i tur och ordning tvåan, trean och fyran. Något hände dock med fyran, som jag har svårt att sätta fingret på. Gillade spelet, men kände inte alls för att köpa Fallout 76. Det tog mig även mot att köpa expansionerna till trean. Vet inte varför, men jag hoppas att femman faller väl ut. I sådana fall kommer jag, som normalt aldrig spelar, att investera i en PS5 enbart för detta ändamål. Det var f.ö. Fallout 4 som fick mig att skaffa en PS4 en gång i tiden, som dock endast användes till spelet i fråga och som nu samlar dam i källaren.

Tror ni förresten att Fallout skulle ha blivit ett bättre spel om ex.vis Rockstar hade tagit över rättigheterna, i stället för Bethesda? Har förstått att de senare inte är särskilt omtyckta som spelskapare...

/AI

Nej, tror inte Rockstar är rätt studio för Fallout.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in