• 2
  • 3
2017-07-24, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nej, det är inte så läsförståelse fungerar. Den baseras inte på textmängd. Däremot finns det ju diverse åkommor som gör att vissa har svårt att koncentrerar sig längre stunder än en ögonblinkning, typ ADHD och liknande. Det kanske är det du menar?

Stavfelen skiter jag i. Problemet är att det är simpa rader utan sammanhang sinsemellan. Då blir det svårt att begripa vad du menar. Du saknar helt enkelt förmåga att formulera dig kort och koncist, vilket inte är lite ironiskt i sammanhanget.

Jag läser oftast åtminstone a och fortsätter läsa om det är en text som har bäring på det jag diskuterar. Är det trams/OT/Skräp skippar jag det.
Ja den baseras inte på text mängd men du letar efter sammanhang från mina inlägg och det blir svårt för vissa folk är få ordiga.
Citera
2017-07-24, 20:20
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Ja den baseras inte på text mängd men du letar efter sammanhang från mina inlägg och det blir svårt för vissa folk är få ordiga.

OK, så nu tycker du alltså det är dåligt att folk skriver för lite text?
Citera
2017-07-24, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas
OK, så nu tycker du alltså det är dåligt att folk skriver för lite text?
Nej
Citera
2017-07-25, 09:01
Medlem
najass avatar
Citat:
Nej

Men varför skrev du då:
Citat:

Meningen blir ju fullkomligt obegriplig om du inte menar att fåordighet är ett problem, vilket ju alltså är motsatsen till vad du klagade över i trådstarten.

Din oförmåga att skriva kort och begripligt gör ju att det hela tiden blir missförstånd. Du är ju ett typexempel på en person som borde skriva förklarande texter eftersom du verkar ha svårt att formulera dig koncist.

Jag tror aldrig jag varit med om en trådstart som ofrivilligt så grundligt motargumenteras av trådstartaren själv.
Citera
2017-07-25, 10:41
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
För din hjärna är kopplad till att läsa långa inlägg. Och min hjärna är kopplad till att läsa korta och koncisa svar.

Vad menar du att dom är oläsliga?
Det är simpla rader med lite stavfel?

När du skrollar och kommer till en walk of text läser du eller scrollar vidare?
I Flashback rinner det många bäckar.

Att skriva korta inlägg är det självfallet inget fel på, om det man vill säga går att uttrycka tydligt i ett kort inlägg.
Är man sen en lat 90-tals unge som tycker att att tweets är nästan för långa poster för att läsa så kanske inte Flashback är ett lämpligt forum.
Dock, det finns ju fördelar också, du kan själv välja att inte läsa långa inlägg som tröttar ut din felkopplade hjärna.

Sen vill jag även inflika att det heter för helvete inte 'walk of text', först trodde jag det var en felstavning men du fortsatte upprepa den frasen. Det heter 'wall of text' (vilket även är mer logiskt än 'walk', men det kanske var lite överkurs när du skimmade igenom någon text på imgur där någon bad om ursäkt för 'wall of text incoming').

Får be om ursäkt för ovan 'walk of text' som kanske blev lite för lång för dig att läsa.
Senast redigerad av ^Eaz 2017-07-25 kl. 11:33.
Citera
2017-07-25, 11:09
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Varför? Det är ju inte så att tjejer kommer att ragga på dig för du skriver långa inlägg? Eller
Vill bara göra ett instick med att det inte alls är ovanligt att de raggbrev som trillar in gör detta just för att ett enskilt längre inlägg varit välformulerat och väckt intresse hos henne.

Du, TS, verkar dock inte läsa särdeles mycket, vilken bok läste du senast och när?, eftersom du fått för dig att ett inlägg med några meningar är "en vägg av text". Vilket det förstås inte är.
Citera
2017-07-25, 13:47
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Nej jag älskar Flashback. Men det blir oftast så att det ska skryta med fakta åt aspie håller långa utlägg som kan sammanfatta med ett ord bullshit varför tar man en omväg.

Du har uppenbarligen både läs- och skrivsvårigheter. Jag kan förstå att det kan vara jobbigt. Men det finns hjälp att få. Du kan däremot inte begära att alla andra ska anpassa sig till din läsnivå - speciellt inte på ett diskussionsforum, där det ofta är komplicerade frågor som avhandlas och utreds.
Citera
2017-07-25, 14:02
Avstängd
Frawjons avatar
Citat:
Varför? Det är ju inte så att tjejer kommer att ragga på dig för du skriver långa inlägg? Eller

Snarare raggar de om man skriver intressanta men koncisa inlägg.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in