Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-21, 23:38
  #1
Medlem
Har en hemmagjord kukring som jag brukar använda. Den är grymt skön och det känns väldigt porrigt att dra åt och känna hur kuken blir helt ådrig och grövre.

Men vet någon om detta är farligt? Brukar sätta den "bakom" pungen.

Dvs så hela kuken och pungen inte får blod.

Jag använder denna- http://www.clasohlson.com/medias/sys...3361309726.jpg
Öppningsbara buntband
Citera
2017-07-21, 23:52
  #2
Medlem
Som-Gjutens avatar
Sålänge du tar av den när du är färdig med det du vill göra så är det inget att oroa sig för!


Se för helvete till att du har något verktyg till hands ifall du inte skulle få av den i en nödsituation!
Citera
2017-07-21, 23:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Sålänge du tar av den när du är färdig med det du vill göra så är det inget att oroa sig för!


Se för helvete till att du har något verktyg till hands ifall du inte skulle få av den i en nödsituation!
Ja den åker alltid av efter jag sprutat. Japp, verktyg finns till hands, men den känns väldigt säker att använda eftersom den är öppningsbar.
Citera
2017-07-21, 23:55
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krekpepsi
Har en hemmagjord kukring som jag brukar använda. Den är grymt skön och det känns väldigt porrigt att dra åt och känna hur kuken blir helt ådrig och grövre.

Men vet någon om detta är farligt? Brukar sätta den "bakom" pungen.

Dvs så hela kuken och pungen inte får blod.

Jag använder denna- http://www.clasohlson.com/medias/sys...3361309726.jpg
Öppningsbara buntband
Det tror jag är helt ofarligt annat än obehag. Fördelen med en riktig kukring är ju att du kan ta av den när det dig behagar.
Citera
2017-07-21, 23:57
  #5
Avstängd
scips avatar
En stilla fråga vad har du tillverkat den av? Kom med något roligt typ cykelslang eller dylikt.
Citera
2017-07-22, 00:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roslagensfamn
Det tror jag är helt ofarligt annat än obehag. Fördelen med en riktig kukring är ju att du kan ta av den när det dig behagar.

Citat:
Ursprungligen postat av scip
En stilla fråga vad har du tillverkat den av? Kom med något roligt typ cykelslang eller dylikt.

Haha nej ingen cykelslang. Det är ett vanligt buntband jag har runt pungen.
Citera
2017-07-22, 08:18
  #7
Medlem
Brukar inte svara på sådana här idiotiska inlägg, men det fick mig att tänka på något kul.
En patient kom in på akuten då detta hade skurit in i huden. En vaktmästare fick komma upp
på operation och ta bort det. En vecka senare kom han in med samma sak. Det här spred sig,
och till slut så visste alla om det, och han fick flytta till annan ort. Så nog kan man skämma
ut sig!
Så var försiktig, med vet aldrig vad som kan hända, och var man då hamnar!
__________________
Senast redigerad av sabrina56 2017-07-22 kl. 08:20.
Citera
2017-07-22, 08:52
  #8
Medlem
Är man riktigt ekonomisk kan man använda en slangklämma med mjukt tyg. Funkar skit bra..
Så får man skruva lite med..
Citera
2017-07-22, 10:04
  #9
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Brukar inte svara på sådana här idiotiska inlägg, men det fick mig att tänka på något kul.
En patient kom in på akuten då detta hade skurit in i huden. En vaktmästare fick komma upp
på operation och ta bort det. En vecka senare kom han in med samma sak. Det här spred sig,
och till slut så visste alla om det, och han fick flytta till annan ort. Så nog kan man skämma
ut sig!
Så var försiktig, med vet aldrig vad som kan hända, och var man då hamnar!

Det låter ganska konstigt att vaktmästaren skulle utfört det praktiska borttagandet. Är detta något du hört i andra eller tredje hand möjligen?

(att man möjligen kan ha lånat något verktyg av vaktmästaren är en annan sak)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback