Citat:
Ursprungligen postat av
Fastbuckfreddie
sch, lt honom bertta sjlv. Om han trs ...
Hittade frresten en gammal Johan Hakeliuskrnika igr. Jag tror Pansis skulle lska den.
Bara han genomskdar ironin ...
Menar du den om "nazister" i centrum fr varje debatt?
Hakelius har en del ponger ibland, det fr vi vl ge honom, men jag sker mig sllan till kvllstidningar fr att hitta sanningen, som de som lser Aftonbladet sker sig till ett svenskt Pravda.
S fort ngon sger emot PK-samhllet r de rasister, nazister, alt-hger eller liknande och det enda riktiga sklet r att dessa inte kan bemtas med argument. S de gr p gap och skrik, som vilka frorttade smbarn som helst. Full hals och hrskartekniker.
Det handlar om att skrika hgst och mest och trycka ner sin motstndare och sen f berm i sin lilla ekokammare, medan motstndarna sger ungefr samma sak.
Vi vanliga mnniskor brjar bli lite trtta p PK-programmeringen.
Och de olika lgren man ska rtta sig in under.
Trump har s rtt, nr han sger att felet sitter p flera olika hll.
Det r ingen skillnad fr mig om det r en rding, bruning eller bling som med knlpk ska f mig att lyssna. Jag kommer be dem hgaktningsfullt att dra t helvete.
Vi kper den inte lngre och nu nr Dinamarca, som annars har varit s upprrd fr vad polisen gr, brjar tycka att de ska hjlpa henne mot Katerina Janouch fr att hon sa det vi andra tnkte inser man vilken massiv narcissist vi talar om. Hela vrlden ska rtta sig efter hennes vilja och nskeml. Man ska rtta sig efter rrelsen, SVTs multikultiagenda och ve den som kommer med motargument eller "herregud HUMOR", det tl vi inte! som motdrag, s r de maktlsa och slpper loss hela arsenalen.
Minns detta, ungdomar: mot humor har de inga vapen alls, det r drfr vi behver ta tillbaks den och satiren. Sl dr det mmar, lt dem f smaka p satir och sarkasm, nr de beter sig illa. Den r de frsvarslsa emot, fr de har ingen.
Det r autisters akilleshl.
Humor r dessutom fullt lagligt.