2017-07-21, 12:15
Medlem
Inser att detta är en närmast korkad fråga.

Har iallafall sen tidigare haft två blanco lån med en relativt ofördelaktig ränta i snart 7 månader som jag använt till kontant insatsen till min lägenhet. Fick nu idag ett nytt blancolån på hela beloppet utbetalt som skall ersätta dessa två lån, där jag sänkt min ränta med hela 4% till 5.7%.

Det jag undrar är ifall jag kan vänta med att betala av mina två blanco lån en månad eller två?
Citera
2017-07-21, 12:24
Medlem
Jernmaskens avatar
För din egen skull, vänta inte betala av direkt annars bränner du bara lånet på en massa skit.
Citera
2017-07-21, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jernmasken
För din egen skull, vänta inte betala av direkt annars bränner du bara lånet på en massa skit.

Skit i det här fallet vore aktier. Är dessutom fullt medveten om hur mkt gambling som pågår på den svenska börsen just nu.

Men till frågan, då jag tyvärr inte är så bevandrad, kan jag vänta med och betala av mina blanco i säg en månad? Och köra lite rapport spekulation nu i slutet av Juli/Augusti.
Citera
2017-07-21, 12:40
Medlem
Jernmaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter88
Men till frågan, då jag tyvärr inte är så bevandrad, kan jag vänta med och betala av mina blanco i säg en månad? Och köra lite rapport spekulation nu i slutet av Juli/Augusti.
Det är väl klart att du kan annars hade de löst dina lån direkt.
Men, sluta lek med aktier och lös dina lån istället.
Citera
2017-07-21, 12:44
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter88
Skit i det här fallet vore aktier. Är dessutom fullt medveten om hur mkt gambling som pågår på den svenska börsen just nu.

Really?! Du köper aktier på blanco-lån? När börsen är något övervärderad? Skärp dig och betala av lånet!
Citera
2017-07-21, 16:21
Medlem
banken kommer bli lack som fan om du inte löser lånet du lovat o göra.
Citera
2017-07-21, 18:42
Medlem
JimDiamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophie.Nordh
banken kommer bli lack som fan om du inte löser lånet du lovat o göra.

Banken kommer inte alls bli "lack". Om hans kalkyl inte håller för dem 3 totala lånen så hade dem löst dem 2 befintliga vid utbetalningen av det nya. Om folk kunde sluta uttala sig om sådant dem inte har en aning om så hade forum bättre fyllt sin funktion. Så använd du ditt nya lån till att spekulera i aktier med om du anser det vara ett smart drag...
Citera
2017-07-22, 00:29
Medlem
Hur kan de få reda på detta nu i närtid?
Citera
2017-07-22, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimDiamond
Banken kommer inte alls bli "lack". Om hans kalkyl inte håller för dem 3 totala lånen så hade dem löst dem 2 befintliga vid utbetalningen av det nya. Om folk kunde sluta uttala sig om sådant dem inte har en aning om så hade forum bättre fyllt sin funktion. Så använd du ditt nya lån till att spekulera i aktier med om du anser det vara ett smart drag...

Tackar Jim, missade ditt svar. Hela tråden i sig är rätt korkad det erkänner jag, ville bara försäkra mig om att jag inte gjorde ett dubbel fel så att säga
Citera
2017-07-22, 00:45
Medlem
Haha du ska köpa aktier och hålla dom i ett par månader, med ett blancolån. Är du bipolär och är inne i en manisk period?
Citera
2017-07-22, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimDiamond
ok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in