2017-07-21, 11:11
Bannlyst
Jag vet att userscripts kan vara farliga om man inte vet vad man gör.

Har precis upptäckt userscripts och jag älskar det.
Men varför finns det så få?

Finns det sidor eller forum där ''geeks'' delar med sig av ideer och utvecklar userscripts tillsammans för att göra det ''nicare'' för andra?

Finns det lite userscripts nördar här på flashback som vill snacka lite?
Citera
2017-07-21, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B5iK4D3Li5K
Jag vet att userscripts kan vara farliga om man inte vet vad man gör.

Har precis upptäckt userscripts och jag älskar det.
Men varför finns det så få?

Finns det sidor eller forum där ''geeks'' delar med sig av ideer och utvecklar userscripts tillsammans för att göra det ''nicare'' för andra?

Finns det lite userscripts nördar här på flashback som vill snacka lite?

Du har ju alltid https://userscripts-mirror.org/ etc

Men detta är bara "same same but different" för GreaseMonkey som började i FireFox. Mycket vanligt och de flesta som jobbar inom IT som utvecklare använder olika former av detta.
Citera
2017-08-03, 05:58
Medlem
Jag använder massor av userscripts (Greasemonkey) men eftersom det är en säkerhetsrisk så har jag aldrig installerat någon annans scripts eftersom det tar så lång tid att förstå andras kod jämfört med att skriva sin egen. Det mesta man gör i userscripts är ju trots allt väldigt enkla saker som inte tar så lång tid att koda. Eftersom det mest är snabba hack för att fixa små problem så skriver jag koden slarvigt och snabbt och känner inte för att lägga upp den publikt, men jag har inte heller lust att lägga ner 10 gånger så lång tid för att få något som är dokumenterat och klarar alla randfall.

Sedan finns det massvis med gamla userscripts som inte funkar längre, antingen på grund av att Greasmonkey har ändrats eller Firefox. Det är ju jättejobbigt att debugga andras dåligt skrivna odokumenterade kod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in