God morgon FB!
Det är så att jag har en lillebror som fyller född 01 fyller år nu i juli ska börja gymnasiet till hösten.
Han är en gamer kille som spenderar dom allra flesta timmarna framför datorn,själv. Detta har han gjort mer eller mindre hela sommaren/ i många år. I sättet är han väldigt artig men även försiktig..
Han har ej så jätte många vänner utan är mest för sig själv.
Jag storebror 27 år bor inte kvar i sverige och har därför spenderat alldeless för lite tid med min bror..
Det jag funderar över om det är OK eller helt fel att ta med lillebror och dricka några kalla hos en vän/ute i naturen för första gången nu i sommar när jag kommer hem på semester? han är som sagt född 01.. Inte meningen att vi ska bli as fulla utan bara ta några öl.
Min bror har aldrig druckit alkohol förut och umgås inte med några i sin egna ålder som gör sådant.
Mitt inre jag säger att jag borde vänta 1år eller 2 år på denna invit.. men samtidigt har jag i tankarna om detta tom kan vara nyttigt för honom? Att få umgås med brorsan lite, få slappna av och kanske öppna upp sig..
Jag själv började dricka redan vid 15års ålder och har väl gått hyfsat bra för mig!
MVH