Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Lite skeptiskt till att man inte gjort något inom landet. Men nu hände ju Tsunamin inte inom Sverige och om det hänt något liknande inom Sverige och statsmakterna inte agerat, då hade det, tror jag i alla fall, blivit en betydligt större reaktion och ett mycket större missnöje med de styrande.
För mig haltar jämförelsen fortfarande, oavsett vad någon utredning kommit fram till eller ej.
Ja, när Sverige blir anfallet, ockuperat och upphör som självständig stat, samtidigt som svenskar kommer att dö som flugor p.g.a. att det inte finns några fungerande system för att skydda och hjälpa medborgarna vid en kris, så kommer svenskarna minsann reagera. Det är tryggt att veta...
Edit: Min poäng var i alla fall att svenskarna hittills inte har reagerat på något så länge de faktiskt inte ännu har börjat dö som flugor (och att de skulle reagera även då är bara ett antagande, inte något som har bevisats, speciellt då jag inte märker av någon större reaktion på alla de dödsfall som redan har skett p.g.a. den förda politiken, som t.ex. ett resultat av vårdkrisen), så jag tvivlar på att de kommer reagera på det här, som ännu inte ens har kopplats till ett endaste dödsfall.