2017-07-27, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik444
Egen majoritet Mao annars kommer SD inte få inflytande

Det är det jag säger, att om de får tex 43 % men L, KD och MP blir eliminerade under 4% så kommer deras mandat bli distribuerade till de andra partierna vilket mycket väl kan leda till att SD får egen majoritet.
Citera
2017-07-27, 22:20
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Jag har inte läst förhören, men om han erkänner avsteg från lagen så är det jävligt underligt att han inte åtalats eller fått ett förläggande han med.
Möjligtvis så skulle det kunna röra sig om något som är preskriberat, annars är det ytterligare en skandal.
Jag kan ha fel, men min teori har hela tiden varit att SÄPO-utredningen handlade om den "misstänkta" läckan, och inget annat.

Det var först under efterträderskans tid som läckan inträffade.

Så har jag förstått det.

Men för övrigt är det ju mycket möjligt att det finns andra strafförelägganden som har flugit under massmedias radar. Kanske för honom också? Det har vi ingen aning om.
Citera
2017-07-27, 22:20
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Det är det jag säger, att om de får tex 43 % men L, KD och MP blir eliminerade under 4% så kommer deras mandat bli distribuerade till de andra partierna vilket mycket väl kan leda till att SD får egen majoritet.

Inte förrän SD blir större än S.
Citera
2017-07-27, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts

Det är dom redan

https://nyheteridag.se/sentio-sd-mer...-med-marginal/
Citera
2017-07-27, 22:23
Medlem
Vad som är bra med detta lands nuvarande utveckling är att fler och fler människor blir politiskt insatta, upplysta och kultiverade.

Dock borde en minst lika stor kris drabba medierna, då dessa i princip utgör första statsmakten.
Citera
2017-07-27, 22:23
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Maria Ferm imponerade inte i Aktuellt.
Citera
2017-07-27, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts

S kan ju samarbeta med alla utom SD.

SD kan inte samarbeta med nån på riksdags nivå, de har inte lyckats med det än på 15 år. Är väl det som är deras problem i politiken.
Citera
2017-07-27, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Ygeman är inte så populär (längre). Polisen är hans ansvarsområde. Det går illa.
Dessutom är Ygeman något av en fraktionsledare. Så han är populär främst inom sin egen fraktion.

Hultqvist är populär (numera). "Alla" anser att han är en av nationens viktigaste företrädare och ämbetsmän. Han har skött sig över förväntan på sin post som försvarsminister och har byggt upp ett viktigt kontaktnät med grannländer och liknande.

Sverige har ett skamfilat rykte. Sveriges anseende, sverige-bilden, skulle försämras ytterligare. Och det är nu inte turisters sverigebild det handlar om, utan tunga och viktiga statstjänstemän, officerare, och politiker i för oss viktiga länder.

Många borgerliga väljare är försvarsvänner.
Sedan finns det andra borgerliga väljare som är närmast försvarsmotståndare.

De förra blir upprörda om de borgerliga partierna skämmer ut landet i grannländernas ögon, typ!

Inte helt populär bland många poliser.

https://twitter.com/Ygeman/status/890494522035187712
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Maria Ferm imponerade inte i Aktuellt.

När har Ferm någonsin imponerat?
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Jag noterar att efter flera dagars tystnad så har miljömupparna fått luft i sociala medier.

Dom drar nog en suck av lättnad när deras egen lilla islamist Kaplan klarade sig undan med blotta förskräckelsen.

Men det är inte för sent ännu att gräva fram nåt skit i den delen av näringsdepartementet.

/Provokatör
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik444
S kan ju samarbeta med alla utom SD.

SD kan inte samarbeta med nån på riksdags nivå, de har inte lyckats med det än på 15 år. Är väl det som är deras problem i politiken.
Du menar att det är den som blir mobbad som är skyldig?
Citera
2017-07-27, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag noterar att efter flera dagars tystnad så har miljömupparna fått luft i sociala medier.

Dom drar nog en suck av lättnad när deras egen lilla islamist Kaplan klarade sig undan med blotta förskräckelsen.

Men det är inte för sent ännu att gräva fram nåt skit i den delen av näringsdepartementet.

/Provokatör

Kaplan satt inte länge på den posten. Kan han verkligen ha hunnit gör så stor skada på så kort tid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in