2017-07-27, 10:14
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Finns det någon utanför sossesfären som ser Wallström som ett starkt namn? Personligen håller jag med helofin, det är dödsstöten för S. Jag kan inte förstå att inte Damberg är det självklara enda valet för S vid ett partiledarbyte?

Du har rätt det är bara Damberg kvar som höjer sig en aning över medelmåttorna inom S.
Citera
2017-07-27, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Helt rätt. Fixeringen vid SD, som skapats av vänstermedia, har till stor del förlamat all övrig politik.

Carl Melin intervjuades nu på morgon och sa: "Man måste sluta tänka på vad som gynnar SD och inte. Man måste börja tänka vad som är bra för Sverige och ens egna parti och politik".

Med andra ord. Kliv upp ur sandlådan. Samarbeta i sakfrågor. För Sveriges bästa.
Citera
2017-07-27, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Det vore snarare perfekt timing för Wallström att ta över nu. Socialdemokraterna behöver Wallströmeffekten inför ordinarie val 2018 och den uteblir om man inte påannonserar henne innan valet. En kris som denna där partiet skriker efter en ny ledare är perfekt.
Finns det en Wallströmseffekt? Kanske.

Rent generellt så är det kasst att sitta i en minoritetsregering. Att försöka styra landet utan att veta vilka beslut man kan få igenom. Och ständigt få massa problem som t.ex. det vi ser nu. Det är antagligen bättre att vara i opposition än att sitta i en minoritetsregering.
Citera
2017-07-27, 10:16
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Utlysa extraval ett år innan ordinarie val hade varit vansinne, tror Löfven har mer respekt för det svenska folket än att agera på så sätt. Ett oerhört kostsamt projekt som inte leder till något gott.
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-3
ÖB skulle också kunna gripa in om den politiska oredan ej reds ut.

Trams vi är inte i närheten av ett bananrepublik tillstånd.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Om S och Alliansen kacklat tillsammans i natt, blir det kanske DÖ-2 fram till nästa val? Eller ja, JÖ då.
Citera
2017-07-27, 10:17
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Finns det någon utanför sossesfären som ser Wallström som ett starkt namn? Personligen håller jag med helofin, det är dödsstöten för S. Jag kan inte förstå att inte Damberg är det självklara enda valet för S vid ett partiledarbyte?

Nej, en hon vore lika värdelös på den posten som på alla andra hon haft.
Damberg anses höger, och för att vänster falangen skulle godta honom, skulle S som kompensation behöva göra DDR politik.

S vänsterfalang består av vpk:are som gick med i S i stället, så de skulle få inflytande.
Citera
2017-07-27, 10:17
Medlem
En historiskt svag regering och Statsminister går nu mot den naturliga kollapsen.
Ett under att de har hållt så här länge. En statsminister som hellre åkt jorden runt och bockat
och flinat för div diktatorer än tagit hand om landet , inger inget förtroende.
Troligen är det nu slut på dravlet om humanistisk stormakt mm. Då Sverige nu har egna stora inrikes
problem att ta hand om. Efter en tid av turbulens ser jag fram mot en stabil regering som har Sverige och
dess befolkning som nr 1
Citera
2017-07-27, 10:18
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Om S och Alliansen kacklat tillsammans i natt, blir det kanske DÖ-2 fram till nästa val? Eller ja, JÖ då.

Låter osannolikt men om det händer så är Alliansen dött och deras förtroende är lika med noll. De förlorar enbart på det.
Citera
2017-07-27, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J0RDGUBBE
Utlysa extraval ett år innan ordinarie val hade varit vansinne, tror Löfven har mer respekt för det svenska folket än att agera på så sätt. Ett oerhört kostsamt projekt som inte leder till något gott.
Ingen vettig politiker kommer att utlysa nyval nu. Enda chansen till nyval är om en talmansrunda för att bilda en ny regering skulle misslyckas.
Citera
2017-07-27, 10:20
Citat:
Ursprungligen postat av Jayboy
Så den regering som jobbat mest för att begränsa invandringen sen Alliansen öppnade dammluckorna kan riskera att bytas ut mot en Alliansen som återigen, historiskt sett, varit den part som öppnat dammluckorna och det är något som folk ser fram emot? Vad är det jag missar?

Skillnaden skulle nu vara att det finns ett SD som drar i bromsen om alliansen vill öppna dammluckorna igen.
Citera
2017-07-27, 10:21
Medlem
Stones avatar
Det här är så jäkla roligt. Röra om i grytan. Visa att dessa ministrar måste sköta sin arbetsuppgifter annars kommer bilan. Jag hoppas på ett nyval men helst ser jag Löfvèn försvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in