2017-07-20, 22:50
Medlem
visegrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Det är detta jag påpekat ofta här, den här regeringen är ett hot mot rikets säkerhet.

Tyvärr var den förra regeringen inte så mycket bättre. M och MP (som inte ingick i förra regeringen) bäddade ordentligt för den säkerhetspolitiska osäkerhet som vi idag har i Sverige.
Citera
2017-07-20, 23:00
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Jag tror och hoppas att ett antal person i denna soppa får sparken. Absolut om det "bara varit lite vänskapskorruption", men när det är såpass omfattande och allvarligt, och dessutom när regeringen försökt mörka det, kommer huvuden att få rulla tror/hoppas jag.
Det var bra att de mörkade det. Om man glömt att låsa dörren hemma så gör man bäst i att inte sprida ut det innan man hunnit hem för att låsa.

Sen upprepar jag mig här - men journalsystemen i Sverige är ett större problem. Allt där är mycket lättåtkomligt. Det är inte åtgärdat och det verkar inte heller vara på agendan att göra något åt det.
Citera
2017-07-20, 23:01
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Jag tror faktiskt inte det, inte den här gången. Det finns för många som är drabbade av detta och inkompetensen är alldeles för påtaglig. Dessutom har det nu framkommit att regeringen har mörkat det som skett.

Alliansen och inte minst Moderaterna borde inse vilket guldläge som den här skandalen erbjuder eftersom media har någonting annat att skriva om än Moderaternas dåliga siffror och AKBs totala brist på levnadstecken.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/p...t-det-var-sant

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/a...titieutskottet

http://www.friatider.se/regeringen-k...-stig-bergling
Mmmph, den som lever får väl se men det här handlar om näst intill adliga sossedjur. Och moddarna har haft så många "guldlägen" de senaste tre åren att vi alla vet vad som kommer hända, jack och shit.

Hur som helst kommer allt att vara glömt till valet. En av de få saker som inträffat som faktiskt hade en liten inverkan var när media påstod att Totto sprang hos horor. Inte för att det hindrade Allahiansen från att vinna, dock, men utan Totto.
Citera
2017-07-20, 23:03
Medlem
Jag gissar på att Acta Publica, tidigare Piscatus redan har alla denna info i deras databaser. Där häckar ett helt gäng från Researchgruppen och sekten Expo.
Citera
2017-07-20, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enondgris
Här får du det i förväg:

"Det blev lite fel där. Det blev inte så bra."

Ingen journalist kommer ställa några motfrågor om hur stort felet egentligen är, hur måna "små fel" en regering får göra och så vidare. Möjligen kommer ett par borgerliga ledarskribenter ställa frågan retoriskt i en ledare, men ingen kommer ställa någon minister mot väggen.

Jag är så luttrad nu att jag tror inte längre något mindre än ett misstag som leder till hundratals döda kan få någon att på allvar reagera på politikers inkompetens och fulspel. Och därför kommer politiker att kunna fortsätta säga "Sverige har varit naiva", "Det blev lite fel" och sen är saken utagerad.

Jag hoppas jag har fel, men vågar inte ens hoppas.

Håller med dig. Nu har de flesta upp till ministernivå fått sparken. Är det nog så?
Citera
2017-07-20, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Jag tror faktiskt inte det, inte den här gången. Det finns för många som är drabbade av detta och inkompetensen är alldeles för påtaglig. Dessutom har det nu framkommit att regeringen har mörkat det som skett.

Alliansen och inte minst Moderaterna borde inse vilket guldläge som den här skandalen erbjuder eftersom media har någonting annat att skriva om än Moderaternas dåliga siffror och AKBs totala brist på levnadstecken.

Jag tror tyvärr att du har fel. I de flesta situationer borde politikerhuvuden rulla i det snaraste men jag tror inte det parlamentariska läget i kombination med våra politikers karaktär av idag kommer leda till några större händelser. Möjligen ryker Infrastrukturministern. Men det borde tydligen ryka betydligt fler så att tom Statsministern borde ge en offentlig ursäkt. Jag tror däremot inte att Moderaterna och andra kommer göra något. DÖ finns kvar i praktiken och det är ett år kvar till ordinarie val. Det kommer skrikas lite ett tag men sannolikt lugna ner sig. Möjligen då efter att vi fått en ny Infrastrukturminister. Tydligen har Ygeman och sannolikt hela regeringen vetat sedan tidigt i denna soppa och förhållit sig passiva och litat på att SÄPO och utländska vänliga stater försäkrat att inget konstigt hänt, vilket nog dock ingen någonsin kommer kunna garantera. Men som sagt. de blir nog kvar.

Nu återstår väl bara att se vilka andra myndigheter som skyfflat ut känslig eller mycket känslig info utomlands...?
Citera
2017-07-20, 23:30
Medlem
Pressen bråkar inte mycket om detta och vad SVT gör är jag inte så insatt i. För mig är skandalen ointressant men jag vill verkligen att "oppositionen" börjar bråka rejält och ställer misstroendeförklaring och inte låter sig nöjas med vaga besked och försäkringar.

Varför är Rödluvan tyst?

Kan vi få höra något från SD?

För mig är affären bara intressant som varande ett gyllene läge att visa på hur oduglig regeringen är och folket anar nog att Allahiansen inte skulle varit bättre.

Landet är upptaget med feminism och HBTQ just medan allt krackelerar och förfaller. Se på situationen inom välfärden.

Det är klart att det går åt helvete, men låt det ske och proteströsta på SD.
Citera
2017-07-20, 23:31
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visegrad
Det är bedrövligt. Denna skandal pågår och regeringen dras allt djupare in i detta. Men hur prioriterar våra medier detta? Vissa tidningar väljer att på webben helt prioritera bort denna fars på sin huvudsida.
GP.se anser att det är viktigare med att "prinsessan" Sofia är på besök i GBG, att O.J. Simpson friges, att en amerikans lyxyacht är på besök på västkusten osv. osv.

DN.se är inte mycket bättre. Inte heller Expressen.se eller Aftonbladet.se. Så inte heller DI.se.

Svd.se är undantaget.

Bedrövligt.
DNs hemsida hade tre Trump-artiklar överst idag. Det var deras prioritering.

Har folk med skyddad identitet alltså gått runt i ett års tid och trott sig vara säkra utan att få veta något?
Citera
2017-07-20, 23:38
Det är alltså amerikanska IBM som är boven i dramat
http://www.expressen.se/nyheter/6-fr...portstyrelsen/
Citera
2017-07-20, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enondgris
Här får du det i förväg:

"Det blev lite fel där. Det blev inte så bra."

Ingen journalist kommer ställa några motfrågor om hur stort felet egentligen är, hur måna "små fel" en regering får göra och så vidare. Möjligen kommer ett par borgerliga ledarskribenter ställa frågan retoriskt i en ledare, men ingen kommer ställa någon minister mot väggen.

Jag är så luttrad nu att jag tror inte längre något mindre än ett misstag som leder till hundratals döda kan få någon att på allvar reagera på politikers inkompetens och fulspel. Och därför kommer politiker att kunna fortsätta säga "Sverige har varit naiva", "Det blev lite fel" och sen är saken utagerad.

Jag hoppas jag har fel, men vågar inte ens hoppas.

Kanske löven kan skylla på SD. Han brukar ju göra det. En förklaring han skulle kunna köra med är: "Jag blev så stressad för att det går bra för SD så jag gjorde fel".
Citera
2017-07-20, 23:44
Medlem
Alla "skyldiga" är sparkade!
Och knappt inga straff är utdelade.
Brott mot rikets säkerhet är allvarligt.
Citera
2017-07-20, 23:47
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Jag tittar i spåkulan och ser att Anna Johansson kommer att avgå inom 2 veckors tid samtidigt som falske Ygeman får sig en riktig näsbränna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in