2017-07-26, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Du kan mycket väl ha rätt. Men mitt intryck är ändå att försvarspolitiken har lyft ganska rejält sedan sossarna tog över. Något som inte borde vara möjligt, men ändå.

Snacket har lyft. Försvaret nej. Finns inte pengar. Bara löfte.

Flesta av våra regemente är som kyrkogårdar.
Citera
2017-07-26, 13:47
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Om det här stämmer så säger Hultqvist att Löfven var informerad på ett tidigt stadium som alla vettiga människor redan hade förstått.
Det stämmer. Jag minns att jag hörde orden själv men kan fan inte komma ihåg om det var på SVT eller SR. Det var någon gång under dagen igår i alla fall och de där inläggen som länkats är sanningsenliga.
Citera
2017-07-26, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Tror det var Alliansen som outsourcade verksamheten, det är väl där problemet börjar. Är det inte lite kasta glas i stenhus av de att knipa politiska poäng nu?

Ungefär som att:

"Kärringen kör och krockar en 1 år gammal bil. Men gubben får skulden. Det var ju för fan han som beställde den!"

Krocken var Maria Ågren som skrev under att man ska frångå lagar och regelverk.
Citera
Medlem
Hur man än vrider och vänder på på det så faller det tillbaks på en dåligt fungerande regering. Och det är helt och hållet regeringschefens ansvar. Vad de olika ministrarna sagt och inte sagt vid olika tidpunkter är av lägre dignitet. Det är Regeringschefen som borde ställas inför misstroendevotum.
Citera
Medlem
Overminds avatar
Alliansen kan ju inte dra sig tillbaka nu. Nu skall de lägga misstroendevotum. Och då lägger nog Löfven nyval.

Tänk om Alliansen skulle dra tillbaka detta? Då lär ju hela Alliansen kollapsa. Kan ju inte vara trovärdiga för fem öre.
Citera
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Du får det låta som det bara finns ett sätta att sätta upp behörigheter på. Kan du något om detta borde du veta att det inte är så. Djupare än så går jag inte i denna diskussion.

Naturligtvis finns där lika många vis att administrera sin data som där finnes ansvariga, dessutom finnes där olika OS vars funktinalitet kan skilja väsentligt, men administrator är administrator - ingen kan vifta bort det så lättvindigt som du gör här. Att du inte önskar utveckla din tes kunde ev. tyda på att det är DU som saknar nödvändig kunskap i ämnet. Jag låter det därför ligga här, det djup du efterfrågar går dig visst över halsen.
Citera
2017-07-26, 13:50
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Det rör sig om 1100 servrar. Nuvarande regering skull när som helst kunnat stoppa de som har känslig data, vilket sannolikt är ångt ifrån alla.

KD åker ut är troligen ett mindre problem då mandaten går till andra partier och främst då till SD.

Otur igen när du tänker.

Nej det är du som förlitar dig på tur tydligen med ditt envisa tjafs om tur och tänkande.

Det hjälper inte alliansen om SD blir större på deras bekostnad.

C och L har vid flera tillfällen uttryckligen kraftigt tagit avstånd från allt samarbete med SD, och i fallet C dragit fördel av det i motsats till Moderaterna som har öppnat upp för SD, och inte velat bilda regering med SD som stödparti. Om dom nu gör det ifall den nuvarande regeringen avgår då har dom ett och annat att förklara varför SD helt plötsligt duger åt dom.
Citera
Medlem
HGs avatar
Skulle tro att vår gudfader Stefan kommer att försöka be om förlåtelse under dagen samt påminna alliansen om att de nu hjälper nazismen att ta makten i Sverige och därför kan anses vara rasister.
Citera
Moderator
Unitys avatar
MP kryper så långt in under sin sten som de kan.

Citat:
Ursprungligen postat av Expressen live
– Vi lämnar inga kommentarer nu. Vi får se hur det ser ut i kväll eller i morgon, säger Martin Kling, pressekreterare för Peter Eriksson (MP), bostads- och digitaliseringsminister.

– Vi kommer att kommentera det här på olika sätt framöver, men just som det ser ut nu så gör vi inte det.
Citera
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Tror det var Alliansen som outsourcade verksamheten, det är väl där problemet börjar. Är det inte lite kasta glas i stenhus av de att knipa politiska poäng nu?
Wiki, men ändå.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Transp...IT-upphandling
Citat:
Transportstyrelsen genomförde 2014–2015 en IT-upphandling, som vanns av IBM Sverige.
Citera
2017-07-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Naturligtvis finns där lika många vis att administrera sin data som där finnes ansvariga, dessutom finnes där olika OS vars funktinalitet kan skilja väsentligt, men administrator är administrator - ingen kan vifta bort det så lättvindigt som du gör här. Att du inte önskar utveckla din tes kunde ev. tyda på att det är DU som saknar nödvändig kunskap i ämnet. Jag låter det därför ligga här, det djup du efterfrågar går dig visst över halsen.

Försök inte med ägarmentalitet mot mig. Jag väljer att inte gå djupare av andra skäl. Du får tro va du vill.
Citera
2017-07-26, 13:52
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Tre ministrar är nog på gränsen för vad man kan ta utan att fälla hela regeringen. Och alliansen vill nog helst inte att det blir nyval, även om de accepterar risken.
väldigt svårt för löfven att bara surt titta på när 3 ministrar tvingas bort. man kan tänka sig ett avgå och återkomma utan de 3 iaf scenario.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in