2017-07-25, 21:54
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Nej, det är fullkomligt orimligt!

Du inser väl att det inte kommer att vara någon majoritet för misstroende mot statsministern?

Att ägna de närmsta två månaderna åt att hoppas på att han ska bli avsatt, det är ju slöseri med tid. Det ger jag mig inte in på.

Nu har vi en månad på oss. Sånt här har flashback lyckats med tidigare.

Det behövs mera, mycket mera, graverande fakta om det ska vara möjligt att väcka riksdagen. Två partier är så skitnervösa över dåliga opinionssiffror att de inte vet vilket ben de ska stå på, och två partier hoppas kunna få ihop det med sossarna efter valet. En opinionsstorm kan få effekt.

Så då blir frågan: Vad kan väcka en opinion?

Fakta om vad som hänt
?, eller åsikter om personer?

Fuck yes! Men vem ska sköta den opinionsbildningen? Klarar Flashback och andra sociala medier av det? Hur MSM-troende är gemene Svensson? Hur ska Svensson förstå allvaret, vilja sätta sig in i fallet och it-säkerhet i allmänhet och börja sprida information när ingen högt uppsatt person får gå under uppseendeväckande former? Vad säger att Svenssons intresse kommer upprätthållas efter att MSM tröttnat?
Jag vill gärna tro på folkets makt och vilja till resning men jag har tappat hoppet lite på senaste tiden om du förstår.
Citera
2017-07-25, 21:56
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Vi ser redan nu att IT-skandalen börjar lugna ned sig. Kanske Löfven slipper undan - igen?
Om en månad är detta glömt. Löfven behöver bara ligga lågt.
Citera
2017-07-25, 22:01
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vi ser redan nu att IT-skandalen börjar lugna ned sig. Kanske Löfven slipper undan - igen?

Man har läckt information till främmande makt och nu tror förrädarna att de ska "rida ut stormen"? Vilka tror de att de är egentligen?!

Om det blev krig idag skulle mängder med människor DÖ p.g.a. nuvarande regering! Att man ens ska behöva påpeka hur allvarligt detta är!! Är folk HELT dumma i huvudet?!?

Faktum är att främmande makt har haft 2år på sig att konspirera mot Sverige utan att någon medborgare har varit medveten om hotet. Vore jag operativ SÄPO/KSI-chef skulle jag göra överste Lars Ericsson sällskap. Vilken jävla SKAM att leva med detta på sin meritlista!

Jag FÖRVÄNTAR mig att huvuden rullar, antingen frivilligt eller genom en misstroendeförklaring. Kommer de undan är min tilltro till demokratin och rättsväsendet borta för ALL framtid. Sveriges riksdag och regering blir då min fiende. FY FAAN!
Senast redigerad av midvintermorker 2017-07-25 kl. 22:18.
Citera
2017-07-25, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Tror inte det. Media kanske försöker matta av, men på nätet är det fortfarande på topp. Här och på Twitter åtminstone.
Citera
2017-07-25, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Är det kanske i Ygemans/Hultqvists ärende du skriver? Får lite vibbar av "Zweckoptimismus" här.

Knappast någon som lyssnade på Studio ett i eftermiddags tyckte att Anders Ygeman framgångsrikt distanserade sig från den här skandalen. Snarare att han trasslade in sig i lögner och löjliga bortförklaringar. Ygeman är en psykopat och skitsnackare vars fasad började rämna redan vid terrorattentatet i april. Ju mer han pressas desto mer rämnar den. Den här affären tror jag inte han kommer överleva, om inte media av någon anledning samstämmigt beslutar sig för att sluta pressa honom.

Du borde passa dig med att komma med liknande anklagelser som du gör i första meningen. Det visar bara hur korkad du är.

Har du något vettigt att diskutera så är du välkommen.

Jag gillar inte Ygeman, tycker att han är besvärlig för att uttrycka det kort. Är inte heller sosse.

Däremot så har jag känslan av att han är en väldigt viktig regeringsmedlem för sossar i allmänhet och kanske Löfven i synnerhet.

Den som lever får se, vem vet.. som inrikesminister har Ygeman större problem som ligger honom i fatet. Får han gå så är detta haveri bara en utlösande faktor.
Citera
2017-07-25, 22:02
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Kanske är jag onödigt cynisk men jag tror faktisk att det fungerar. Varken Jimmie eller AKB vågade öppna truten och kräva ansvar, samtidigt som Anna Johansson verkar ha tagit en time-out?

Anna har väl knappast bidragit med nånting i den sociala mediacirkusen som svensk politik har utvecklats till?

Skulle inte bli förvånad om hon är väldigt kompetent och jobbar hårt men det är väl oväsentligt numer?
Dom kommer säkerligen att sitta med hela respektive partiledning och diskutera om och vem, eller vilka dom skall sikta på...Sd kommer att kasta fram ett misstroende om ingen sparkas.

När det gäller Anna så ser jag det inte som helt omöjligt att hon var ovetande, Bromander flög jorden runt och fick gå...inte helt omöjligt att han gett fan i att ge henne vetskap om hela skiten.
Anna klarade inte gymnasiet och har seglat på en räkmacka genom livet på pappas meriter, anledningen till att hon fick en ministerpost var att regeringen ville sno trängselskatten från Göteborg utan protester från sossarna där.
Anna har aldrig varit kompetent, hur hårt hon jobbar är oklart men hon är känd för att kastas in överallt av pappa och hans kollegor.
Citera
2017-07-25, 22:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Anna klarade inte gymnasiet och har seglat på en räkmacka genom livet på pappas meriter, anledningen till att hon fick en ministerpost var att regeringen ville sno trängselskatten från Göteborg utan protester från sossarna där.
Anna har aldrig varit kompetent, hur hårt hon jobbar är oklart men hon är känd för att kastas in överallt av pappa och hans kollegor.
Exakt. Nepotismen hos sossarna har aldrig varit tydligare än så. Gör som vi vill så får du vilket jobb som helst i belöning.
Citera
2017-07-25, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Dom kommer säkerligen att sitta med hela respektive partiledning och diskutera om och vem, eller vilka dom skall sikta på...Sd kommer att kasta fram ett misstroende om ingen sparkas.

När det gäller Anna så ser jag det inte som helt omöjligt att hon var ovetande, Bromander flög jorden runt och fick gå...inte helt omöjligt att han gett fan i att ge henne vetskap om hela skiten.

Så Anna framstår som ett lamm redo för slakt? Vore väl ett rätt lätt offer tom..

Det var ju inte så länge sedan "oppositionen" torgförde tanken om misstroende mot Magdalena Finansfeministra? Vad blev det av det?

Nån som minns?
Citera
2017-07-25, 22:13
Medlem
OliverCromwells avatar
Alltså ryker en minister eller så blir det nyval. Det är Löfvens hot mot Alliansen, han tänker bara ge dem en minister. Sedan ska han få fortsätta som vanligt alltså.

Eftersom Alliansen är ett gäng cuckservatives, så lär Löfvens plan funka.

Jag tycker att om bara en ministers huvud ska få rulla, så måste det tamejfan bli Ygeman! Han förde infot vidare till Hultkvist som (om vi ska ursäkta honom) kanske inte ansåg att det log på hans bord att informera Anna Johansson.

Anna Johansson visste inget alls, samtidigt som Hultkvist trodde att någon annan skulle säga det. Och Ygeman håller bara käften när han vet att det är hans skyldighet att informera Anna Johansson och Statsministern.

Om bara en minister ska ryka så måste det bli Ygeman!!!

Men vad är det jag läser i DN nu? Jonas Sjöstedt (VPK) tycker att det är Anna Johansson, jo dum-blondinen, som bär det största ansvaret och skyldigheten här.

Visst borde hon på sin post ha vetat detta. Men hon blev enligt uppgift aldrig tillsagd.

Detta är regeringspartiets stödparti som nu desperat försöker rädda Ygeman!

NEJ! Åt helvete med dig Sjöstedt! Det är Ygemans huvud vi vill ha på ett silverfat!
Citera
2017-07-25, 22:18
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borkason
Ok, så du anser ej att rikets säkerhet har riskerats trots att:
A. Folk med hemlig identitet kan ha röjts. Det kan handla om poliser som vigt sitt liv åt att bekämpa organiserad brottslighet, eller hotade kvinnor. De, och deras familjer, kan vara i fara.
Det rör dig inte heller i ryggen att:
B. Hela det svenska militära civilskyltade fordonsregistret överlämnades till den serbiska IT-personalen. I registret ingår alla försvarsmaktens och FRA:s civilskyltade fordon. Serbisk underrättelsetjänst har nära kopplingar till den ryska underrättelsetjänsten.
Vad tycker du då om att:
C. Hemadresserna till svenska stridspiloter som har civila flygcertifikat har läckt?
D. Kapaciteten på alla Sveriges vägar, broar och hamnar har läckt, dessutom har körkortsregistret exponerats, inklusive körkortsfoton.
E. Datatrafiken i det krypterade myndighetsnätet SGSI har kunnat övervakas av serbisk IT-personal utan säkerhetsklassning.
F. Hälsouppgifter om alla med körkort har hamnat i orätta händer, det är mycket känslig och integritetskränkande information. Psykisk sjukdom, narkotika- eller alkoholmissbruk, självmordsförsök. Miljontals svenskar kan vara drabbade.
G. Också polisens misstanke- och belastningsregister har läckt, skriver Dagens Nyheter. Vilka konsekvenser kan otillåtna förändringar i dessa register leda till? Om information om enskilda har raderats, eller falsk information lagts till?

Ingen ko på isen?

KÄLLA http://nwt.se/asikter/ledare/2017/07...som-bara-vaxer

Ja precis såhär. Sammanställ allt som läckts så förstår man att främmande makt har tillgång till precis allt om alla och att många inte ens kan byta identitet i framtiden därför att det nya registret kan samköras med det gamla analytiskt. Inte ens svenska myndigheter kan samköra alla dessa register samtidigt och nu kan främmande makt det i Sverige ?

Sverige är avskaffat som oberoende rättsstat med offentlighetsprinciper.

Flashback kan lätt få dessa landsförrädare åtalade genom att sammanställa så mycket som möjligt tillsammans med listor på vad detta kan användas till.

De ansvariga ljuger för att slippa åtal.

Totalförsvaret är avskaffat likaså .

Detta är det största som hänt sen vi förlorade Finland och informationen kan lätt användas till att bryta ut fler delar igen.

Åtal tack.
Citera
2017-07-25, 22:19
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Så Anna framstår som ett lamm redo för slakt? Vore väl ett rätt lätt offer tom..

Det var ju inte så länge sedan "oppositionen" torgförde tanken om misstroende mot Magdalena Finansfeministra? Vad blev det av det?

Nån som minns?
Jag skulle nog säga att det är eller borde vara tvärtom, om det inte framkommer att det är en lögn att hon inte fått information om läget så borde hon inte sparkas för denna skandalen.
Sen om sossarna vill ha henne kvar trots inkompetens så är det deras sak och deras förlust.
Har hon fått information och struntat i den så skall hon bort, ljög Steffe för att försöka skydda henne kan detta varit ett stort misstag, jag tror Hultan eller Ljugeman är mer värdefulla för Steffe så om hon visste läget så hade det varit smartare att sparka henne så hade skiten kanske stannat där.
Citera
2017-07-25, 22:22
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:

Nån som minns?

Ja och det är skillnad på Sveriges säkerhet och en flygskatt, 3:12 regler för företag och höjd bränsleskatt.

Magdalena rödnäsa, budgetförslag har ej kommit än men en jävla smäll mot svenska folket har några andra ministrar lyckas åstadkomma från samma skitregering, sedan har vi en statsminister som inte vet något mer än att det är en massa käbbel om något transportföretag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in