2017-07-21, 07:40
Medlem
Profanitys avatar
Jag som vuxen generiskt svensk, har då aldrig blivit så skakad & ledsen som över det här. Ungarna var ju för fan ute och körde lite fotboll i onsdags kväll.
Citera
2017-07-21, 07:54
Medlem
Profanitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Återigen detta jäkla korkade antagande att många av oss tror att ALLA bosniaker och muslimer är onda. NEJ NEJ fatta det gör vi inte men de är överrepresenterade när det gäller våldsbrott i synnerhet mot kvinnor.
Skitsnack om utanförskap eller ett vanligt vänsterargument.
Du behöver inte skriva att även svenskar gör vidriga saker - VI VET DET men långt ifrån så stor utsträckning som av icke svenskar

Jag jobbar & har jobbat med bosnier som är muslimer. Går enligt mig under epitet "muslim light" Det enda som gör dessa individer till muslimer är att inte äta gris. Givetvis så ser vi andra nationaliteter som är "lights" Men som du säger, väldans mycket skitsnack.
Citera
2017-07-21, 08:17
Medlem
Till alla hjärndöda här och det finns en del... https://www.svd.se/forskare-soker-svar-i-bosniers-integration

Ot varför snackades inte så mycket efter idioten som körde på 2st i Ullared? Pga att han är svensk och sjuk... vore det en invandrare då skulle det vara bra skriverierna m.m och är det såna vi fått in i Sverige eller löfven ditt fel sjuka Sverige

Rip
Citera
2017-07-21, 09:36
Medlem
Europes avatar
Jag antar att det handlar om ett psykbryt? Med eventuellt missbruk kopplat till det? Eller en 'familjedrama' (t.ex. de har dessförinnan bråkat, kvinnan har sagt att hon tänker dra o.s.v.)? Eller en kombination av dessa?

I förbigående, angående allt etnicitetsnack, så förefaller ovanstående sortens våldsdåd ändå existera tämligen generellt. Jag tvivlar inte på att det möjligtvis statistiskt kan vara vanligare bland vissa grupper jämfört med andra, men som sagt förefaller de ändå ske i samtliga grupper.

Hedersmord eller liknande tvivlar jag på, då samtliga fall jag känner till från Sverige verkar röra sig kring kurder (eller åtminstone folk från Mellanöstern). Än så länge finns det inte heller uppgifter om andra släktingar inblandade (vilket skulle öka sannolikheten för det). Dessutom skulle ju inte barnen bli mördade i så fall. Visst finns det ett allmänt folknöje bland muslimer att skära halsen av folk, men det verkar vara i första hand vara poppis i MENA, samt om han är muslim (vilket jag inte vet om han är), så verkade det inte hindra honom från att supa.

Inläggen från de som relativiserar/förnekar hedersmord, och den enormt högre benägenheten hos vissa etniska grupper att begå vissa våldsbrott, är så dumma att jag inte ens orkar kommentera det.
Citera
2017-07-21, 09:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Någon som vet något om GMs "personal life"?

Min hypotes:
Redan när jag läste rubriken i GP, fick jag bilden av en öststatsfarsa (hade det varit för 25 år sedan, hade jag spontant tänkt Finne) som knegar på Volvo, är alkoholiserad och "tröttnat på skiten"(livet). Deprimerad och självmordsbenägen men väljer att ta livet av sin familj istället, tragiskt nog. Kanske rykten om att frugan skulle varit otrogen som fick bägaren att rinna över?

Förstår att många lever miserabla liv ute i betongen men att ge sig på familjen, är inte ok.

Så kan det mycket väl vara.

Citat:
Ursprungligen postat av getoffmylawn
Vilken otrolig analys. Du är GMP:are eller?

Jag tycker att analysen var verklighetsförankrad. Precis det scenariot har man sett förr. Kan du komma på en bättre teori?
Citera
2017-07-21, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Någon som vet något om GMs "personal life"?

Min hypotes:
Redan när jag läste rubriken i GP, fick jag bilden av en öststatsfarsa (hade det varit för 25 år sedan, hade jag spontant tänkt Finne) som knegar på Volvo, är alkoholiserad och "tröttnat på skiten"(livet). Deprimerad och självmordsbenägen men väljer att ta livet av sin familj istället, tragiskt nog. Kanske rykten om att frugan skulle varit otrogen som fick bägaren att rinna över?

Förstår att många lever miserabla liv ute i betongen men att ge sig på familjen, är inte ok.
Jag är lite inne på samma linje, dvs att det är någon typ av utvidgat självmord som är förklaringen, och där han inte tänkt så långt som hur han skulle genomföra sista steget, dvs sig själv. Jag tror att han har upplevt en hopplöshet för sig själv och sin familj, och kanske att någonting såsom hot om skilsmässa eller inbillad eller verklig otrohet kan ha triggat igång honom i kombination med tungt supande. Dödandet av barnen skulle då vara i någon typ av "barmhärtighetsuppsåt". Man dödar dem från att "skona" dem från "misären" som väntar dem om de skulle leva vidare.
Citera
2017-07-21, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gegage
Till alla hjärndöda här och det finns en del... https://www.svd.se/forskare-soker-svar-i-bosniers-integration

Ot varför snackades inte så mycket efter idioten som körde på 2st i Ullared? Pga att han är svensk och sjuk... vore det en invandrare då skulle det vara bra skriverierna m.m och är det såna vi fått in i Sverige eller löfven ditt fel sjuka Sverige

Rip

Menar du att du jämför händelsen på Ullared med en mor och tre mördade barn?
Citera
2017-07-21, 10:05
Medlem
zemfiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men för hundrade gången: detta var inte ett hedersbrott.

On Topic: har det kommit fram än om mördaren var biologisk pappa till barnen/något av barnen?

Han är fadern till alla tre barn.

Ska bli intressant och se promillehalten.
Senast redigerad av zemfira 2017-07-21 kl. 10:09.
Citera
2017-07-21, 10:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Han är fadern till alla tre barn.

Du VET detta? OK. Ja, då kan vi utesluta Askungesyndromet (att han skulle ha hatat barnen, för att han var tvungen att jobba och slita och försaka sig själv för barn som ändå inte skulle föra hans gener vidare). Då gissar jag på det som vi precis skrev, ett par stycken, här i tråden: att han kände att han hade ett eländigt liv i misär, och att han inte kunde tänka sig att barnen skulle få en bättre framtid heller. De skulle bara gå in genom samma fabriksport och slita ut sig för överheten och leva på smulor mot vad andra har i hela sina liv. Så han tyckte det var bättre att avsluta allting, och alkoholen gav honom mod att göra det och tog bort de sista spärrarna.
Senast redigerad av Merwinna 2017-07-21 kl. 10:14.
Citera
2017-07-21, 10:13
Medlem
Vet någon om polska tidningar har skrivit om det som hänt? Och vad de i så fall har skrivit?
Citera
2017-07-21, 10:14
Medlem
zemfiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du VET detta? OK. Ja, då kan vi utesluta Askungesyndromet (att han skulle ha hatat barnen, för att han var tvungen att jobba och slita och försaka sig själv för barn som ändå inte skulle föra hans gener vidare). Då gissar jag på det som vi precis skrev, ett par stycken, här i tråden: att han kände att han hade ett eländigt liv i misär, och att han inte kunde tänka sig att barnen skulle få en bättre framtid heller. De skulle bara gå in genom samma fabriksport och slita ut sig för överheten i hela sina liv. Så han tyckte det var bättre att avsluta allting, och alkoholen gav honom mod att göra det och tog bort de sista spärrarna.

Ja, jag vet detta till 100 % är vän med en familjemedlem till paret.
Citera
2017-07-21, 10:17
Medlem
I gt skriver dom om en vän till familjen som var med familjen kvällen innan mordet. Där nämns det att dom firade POLSKA högtider tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in