Citat:
Ursprungligen postat av
Pazio
Att kvinnan mådde dåligt är det ju ingen tvivel om..men vad är egentligen orsaken till dådet?...En relation blir knappast bättre av att det finns skulder i hushållet...och att den ene är helt ovetandes om detta håller jag som osannolikt..vad är det då för kärleksfull relation? Ska man inte kunna tala om ekonomin? Visste kvinnan att mannen skulle bli rasande om han fick veta? Var detta den enda utvägen? Hade hon fått uppdraget att lösa problemet och misslyckats? Frågor finns kvar.....Tycker det är märkligt, dock så vanligt, att en grupp godhjärtade, i synnerhet unga kvinnor, så snabbt skramlar ihop en kassa så fort de ser någon gråta i tv. Att också skuldbelägga en anställd från socialtjänsten är typiskt svenskt..vilken vidrig arbetsmiljö har inte dessa individer? Hur mga i landet blir inte försörjda av dessa tjänstemän/kvinnor...? Även om nu utredningen med största sannolikhet har rätt så låt gamle Leif GW syna saken en runda...
Tycker vi skall vara glada att det i Sverige finns empatiska och oegennyttiga människor, män och kvinnor, som har tillräckligt kontakt med sina känslor för att på djupet uppröras över det öde som drabbat Safet Makas.
Du tillhör uppenbarligen inte den stora och varma gruppen..
Ditt lama snack till försvar för dysfunktionalitet inom social förvaltning gör mig undrande om du ens är helt läskunnig? Kunde du inte läsa vad jag ett par gånger här i tråden har postat om socialchefen Sjödahl i Angered? Här en länk (mer orkar du väl inte ta in vid din stapplande läsning, tänker jag):
https://norrahalland.se/stor-ledningskris-pa-ifo/
Och du avslöjar din intellektuella nivå genom att skriva att du drömmer om att Leif GW skall granska detta.
FYI: socialchefen Maria Mia Sjödahl är utredd och granskad av Kungsbacka kommun. Hon befanns vara ytterst olämplig som chef. Tyvärr brydde sig inte Angered om sågningen, utan anställde henne ändå. Det behövs ingen Leuf GW för att leta reda på vem eller vilka som gjort fel. Eller har du annan uppfattning?