2017-10-04, 13:21
Medlem
Kan man få tillgång till lex Sarah utredningen? Är det offentliga uppgifter?
Citera
2017-10-09, 14:40
Medlem
Universells avatar
http://news.cision.com/se/aklagarmyndigheten/r/utredningen-om-mord-i-gardsten-ar-klar,c2362385

Citat:
Utredningen om misstänkt mord i Gårdsten i nordöstra Göteborg, där en kvinna och tre barn påträffades avlidna i en lägenhet är klar.

Utredningen om dödsfallen är nu klara efter rättsmedicinska undersökningar och en brandutredning.

Resultatet av utredningen visar att kvinnan dödat sina barn och därefter tagit sitt eget liv, säger kammaråklagare Helena Treiberg Claeson vid Göteborgs åklagarkammare.

Varför?
Citera
2017-10-09, 16:01
Medlem
thejams avatar
Fenomenalt att i media framställs det nästan som det var synd om mamman. Jämför med om det varit en man då hade han blivit utmålad som en fullblodspsykopat. Det är fan inte synd om en människa som mördat sina 3 barn.

Sitt eget liv får hon gärna ta om hon nu inte ser någon annan utväg. Men någon annans liv har man fan inte makt att ta, oavsett om man är mamma eller vad som helst.

Idiotjournalistik!
Citera
2017-10-10, 02:18
Medlem
Basterdss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wariatka
Som barn till en polsk mor tar jag absolut tolkningsföreträde, MEN! Tror precis som min mor, att INGEN kvinna någonsin skulle kunna döda sina barn. Enbart självmord är en extrem synd, så att även döda barnen i ett sådant läge finns inte ens på tankekartan.
Hoppas svensk polis både vet och förstår detta och spärrar i den skyldiga mannen livet ut.

Jag är benägen att hålla med dig! Det spelar ingen roll vad en kvinna råkat hamna i en utväg.i mord och dessutom på sina egna barn kan inte en katolsk kvinna göra! Bara självmord! Finns inte ens möjlighet till.
Något är riktigt fel här! Jag är säker på att en bestialisk mördare går fri!
Och jag är säker på att de tvingats ansöka om bistånd, ekonomisk hjälp av soc och att handledaren kanske tom i samförstånd med sin chef (inte ovanligt) skickat de ett sk skriftligt avslag! Skamligt! Och önskar att de kärringarna får leva ett liv i helvetet! Och att de en dag får lida för vad de gjort.
Att mannen är släppt betyder absolut inte att han.är oskyldig som många tycks tro! Det betyder enbart att polisen har för lite för att ta fallet vidare. Och lägg därtill att polis idag bara lägger sina resurser på vissa!
Så synd att hon inte sökte hjälp av katolska kyrkan.. Men då hade alla vetat sen..
Vem går ens till jobbet ,full och ska jobba som vanligt medans hans kvinna och barn skall vräkas? Svar ingen riktig MAN!
Han visste att de var döda eller trodde! De var det, det är min sanna övertygelse!
Citera
2017-10-10, 02:25
Medlem
Basterdss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Håller med dej helt. Står i texten att barnen tidigare varit föremål för utredning på enheten barn och unga. Fanns förmodligen ytterligare problem än bara hyresskulder.

Finns det inte en enda socarbetare som vågar! Berätta hur det går till i riktiga livet?! Hur soctanter ljuger ihop sig när fel begåtts?! Eller som tex ljuger till förvaltningsrätt?!
Eller hur många som blir vräkta och soc ej hjälper de, utan säger men vi kommer ordna så att era varn får tak över huvudet?! Med andra ord ta barnen!
Kan verkligen ingen från soc lätta sitt samvete här ens? Där du kan vara helt anonym?! Om inte så är ni ännu skamligare och hoppas ni inte sover gott om nätterna.
Citera
2017-12-15, 17:51
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.expressen.se/gt/just-nu-man-begars-haktad-for-misstankta-morden/

Vad är detta, nu då? Var det pappan som var skyldig i alla fall?
Citera
2017-12-15, 18:13
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.expressen.se/gt/just-nu-man-begars-haktad-for-misstankta-morden/

Vad är detta, nu då? Var det pappan som var skyldig i alla fall?

Publicerad 21 jul 2017 kl 17.00
Citera
2017-12-15, 18:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Publicerad 21 jul 2017 kl 17.00

Ja, de har ändrat nu. Det stod 15 december 2017 när jag länkade, och artikeln fanns på dagens hemsida på GT. Men då var det bara ett misstag från tidningen, tur det!
Citera
2017-12-15, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, de har ändrat nu. Det stod 15 december 2017 när jag länkade, och artikeln fanns på dagens hemsida på GT. Men då var det bara ett misstag från tidningen, tur det!

Det är cp Expressen som gör fel. Händer titt som tätt på sistone- Kanske någon strategi för att jaga klick att lägga ut gamla nyheter och ta bort.
Eller också är de bara så dåliga att det blir fel
Citera
2017-12-15, 18:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rat1
Det är cp Expressen som gör fel. Händer titt som tätt på sistone- Kanske någon strategi för att jaga klick att lägga ut gamla nyheter och ta bort.
Eller också är de bara så dåliga att det blir fel

Hoppas att inte mannen själv råkade se det...
Citera
2018-09-19, 16:58
Medlem
Knullkungens avatar
Uppdrag granskning tar upp detta fall nästa vecka.
Citera
2018-09-26, 10:25
Medlem
Var välnen jävla tur han var på jobbet och hade alibi?

Hade detta hänt på en helg och han tex varit ute ensam och fiskat eller nåt hade han med all sannolikhet dömts. Det är vad jag tror iaf.

Att kvinnan skulle döda sina barn och ta livet av sig samt tända eld på huset hade setts som så osannolikt att man skulle snöat in sig på att han var mördaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in