2017-07-20, 04:29
Medlem
ChemicalGirls avatar
Var och googlade på rc för ca 2 år sedan och stötte på några sidor som påstodd sig att sölja typ pulver som man fick bättre minne av. tänka snabbare och sånt. Det var alltså ingadroger eller så. Nu har jag glömt bort vad det heter men skulle görna vilja veta vad det är och om det funkar. Det är ju klart att mn inte blir smartare för alltid men så länge man tar det? Tror också att det används som medicin i vissa länder. Någon som vet vad jag pratar om?
Citera
2017-07-20, 04:33
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChemicalGirl
Var och googlade på rc för ca 2 år sedan och stötte på några sidor som påstodd sig att sölja typ pulver som man fick bättre minne av. tänka snabbare och sånt. Det var alltså ingadroger eller så. Nu har jag glömt bort vad det heter men skulle görna vilja veta vad det är och om det funkar. Det är ju klart att mn inte blir smartare för alltid men så länge man tar det? Tror också att det används som medicin i vissa länder. Någon som vet vad jag pratar om?

Nootropics?

"Nootropics – sometimes called smart drugs – are compounds that enhance brain function. They’re becoming a popular way to give your mind an extra boost."

https://blog.bulletproof.com/13-nootropics-to-unlock-your-true-brain/
Citera
2017-07-20, 04:37
Medlem
Pretorian1s avatar
Det bästa du kan göra för dina kognitiva förmågor är att motionera, äta mycket frukt & grönt. Det är också det billigaste sättet.

Sedan kan man träna upp sitt minne på olika sätt. Det är bara att googla.

Jag rekomenderar inte kosttillskott av något slag, kanske lite C-vitamin när du känner dig förkyld.
Senast redigerad av Pretorian1 2017-07-20 kl. 04:39.
Citera
2017-07-20, 04:55
Medlem
Eller så bara dricker man vatten och läser böcker istället.

Vår smarthet är beroende på hur mycket av hjärnan vi har aktiv, hur mycket av våra hjärnkomponenter vi kan använda samtidigt. Det finns i princip inget som kan öka det.

Skulle aldrig ta ett piller som säger sig kunna göra det. Inte 2017 i alla fall.
Citera
2017-07-20, 05:34
Medlem
Ruzskisuzkis avatar
Hjärnan har utvecklats på det sätt det har, jag tror nog att evolutionen sköter det bra på egen hand. Vi är inte gjorda för att stoppa i oss en massa piller som pillar med kemin för mycket, särskilt inte om det påverkar hjärnan. Det du kommer att få är korta fördelar men sedan krascha och få betala det hela med ränta.

Träna, läs böcker/konsumera stora mängder information och ät bättre om du vill får varaktiga fördelar.
Citera
2017-07-20, 06:08
Medlem
borrizs avatar
Glöm inte vikten av att sova dina timmar. En utsövd person är kanske inte smartare, men en trött sömnddrucken person är definitivt dummare än normalläget.
Citera
2017-07-20, 07:16
Medlem
ChemicalGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
Nootropics?

"Nootropics – sometimes called smart drugs – are compounds that enhance brain function. They’re becoming a popular way to give your mind an extra boost."

https://blog.bulletproof.com/13-nootropics-to-unlock-your-true-brain/

Nja, är inte säker om det är det. Är inte vissa "nootropiccs" klassade som narkotika? Men det verkar ändå vara nått i liknande iaf om det inte är det. Ska läsa lite mer om det.
Citera
2017-07-20, 08:05
Bannlyst
hittade dessa piller som dom kör innan jeopardy och grejer på någon engelsk sida. Borde vara bra om dom fungerade för studenter osv. Men å andra sidan vilka studenter skulle ha råd..
Citera
2017-07-20, 08:06
Medlem
Nzt..
Citera
2017-07-20, 08:18
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fartinyourface
hittade dessa piller som dom kör innan jeopardy och grejer på någon engelsk sida. Borde vara bra om dom fungerade för studenter osv. Men å andra sidan vilka studenter skulle ha råd..

länk?
Citera
2017-07-20, 09:34
Medlem
Goose420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChemicalGirl

Modafinil
Citera
2017-07-20, 10:22
Medlem
Drdeoos avatar
Finns ett piller som heter brain ngting, kommer inte på hela namnet
Men det ska ge vissa större fokuseringsförmoga
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera