2017-07-18, 11:36
Medlem
Skadade mitt finger i våras och det är fortfarande inte bra. Besökte sjukhuset häromdagen och de rådde mig att anmäla det till försäkringskassan, då jag är utvecklare använder jag fingret väldigt mycket och det kan ge problem senare i livet. Jag har nu letat runt på FK hemsida i ett bra tag men fattar inte vad det är jag ska göra, har aldrig haft kontakt med dem. Är en sjukanmälan jag ska göra eller vad? Har inte tid att ringa och sitta i kö i 30 minuter.
Citera
2017-07-18, 11:39
Medlem
supermassives avatar
Hm, kan det möjligtvis vara något sånt här?
https://www.forsakringskassan.se/wps...df?MOD=AJPERES
Citera
2017-07-18, 11:39
Medlem
.ZoeJane.s avatar
https://www.forsakringskassan.se/wps...TENTCACHE=NONE

Antar att de menade en sån här.
Citera
2017-07-18, 11:51
Medlem
Strychnos avatar
Medicin och hälsa --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2017-07-18, 12:23
Medlem
Ja det är nog rätt, men det går inte att göra på nätet? Jag kanske borde nämna att denna skada uppstod på fritiden, inte på arbetet.
Citera
2017-07-18, 12:43
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blork
Ja det är nog rätt, men det går inte att göra på nätet? Jag kanske borde nämna att denna skada uppstod på fritiden, inte på arbetet.

Har du provat logga in med bank id för att se vad de har för e-tjänster?
Citera
2017-07-18, 12:50
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blork

Då har du liten eller ingen chans att få ersättning, speciellt inte från försäkringskassan. Undantag är om det är sjukvården som gjort något fel eller om du skadats av ex läkemedel.

Kontakta ditt eget försäkringsbolag och se om du har försäkring för personskador.
Citera
2017-07-18, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Har du provat logga in med bank id för att se vad de har för e-tjänster?

Jupp, hittar inget med skada, olycka eller dylikt.

Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Då har du liten eller ingen chans att få ersättning, speciellt inte från försäkringskassan. Undantag är om det är sjukvården som gjort något fel eller om du skadats av ex läkemedel.

Kontakta ditt eget försäkringsbolag och se om du har försäkring för personskador.

Jaha, vet inte varför hon sa det då, kanske menade mitt försäkringsbolag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in