2017-07-17, 22:25
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inbyggd
Hände på Björkrisvägen mitt emot badet. Automateld 5-6 skott.
Då är man säker på vad man vill.
Citera
2017-07-17, 22:30
Medlem
JDAMs avatar
Lågutbildade invandrare var får dessa tag på skjutvapen?????
Citera
2017-07-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inbyggd
Hände på Björkrisvägen mitt emot badet. Automateld 5-6 skott.

Hur stor är sannolikheten att överleva 5-6 skott automateld, gissningsvis rysk 7.62x39? Det är väl den typen av automatvapen som brukar användas i dessa kretsar?
Citera
2017-07-17, 22:44
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Är det samma typ av område som Vivalla?
Inte på samma nivå. Jag bodde där i Brickebacken under fem månader och då var det rätt lugnt. Mycket invandrare som kaosade lite på kvällar och så vid centrum men förutom det, inget galet. Vivalla har jag däremot inte varit i eftersom jag inte vill dö.
Citera
2017-07-17, 22:55
Medlem
Relationsdrama enligt NA. Ingen skräll kanske. Lär ju inte vara särskilt svårt för polisen att hitta en misstänkt.
Citera
2017-07-17, 22:56
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Är det samma typ av område som Vivalla?
Ja, inte stor skillnad.
Kulturberikare och slödder.
Citera
2017-07-17, 22:58
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alunar
Relationsdrama enligt NA. Ingen skräll kanske. Lär ju inte vara särskilt svårt för polisen att hitta en misstänkt.
Då får jag nog behålla min högra pungkula då. Tror inte det är Kalle som skjutit Lisa
Citera
2017-07-17, 23:00
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Nä, han sitter och dricker te och röker vattenpipa på Tallrisvägen eller någon annan adress i området. Bara en tidsfråga innan han är på Järnvägsgatan
Citera
2017-07-17, 23:02
Medlem
riskybizzys avatar
Finns mer white trash i Brickebacken än i Vivalla. Mycket pundare. Mer studenter också för den delen...Inte för att jag tippar på att en student är skyldig till detta precis. Troligen berikning som sagt.
Citera
2017-07-17, 23:22
Medlem
Jag gick högstadiet i vivalla för 20 år sedan, kan säga att det var bättre förr.
Brickebacken är väl inget ställe jag önskar mina barn att växa upp i. Hoppas GM hittas snabbt!
Citera
2017-07-17, 23:22
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Hmm, undra varför det kallas relationsdrama när det är en kvinna i en relation som utsätts för våld av den hon har/haft relationen med?
Ordet "drama" blir inte helt passande när man skjuts med automatvapen

Men de kanske bara gnabbades lite, hon startade upp ett drama och han svarade upp

Typiskt media och polis
Citera
2017-07-17, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hmm, undra varför det kallas relationsdrama när det är en kvinna i en relation som utsätts för våld av den hon har/haft relationen med?
Ordet "drama" blir inte helt passande när man skjuts med automatvapen

Men de kanske bara gnabbades lite, hon startade upp ett drama och han svarade upp

Typiskt media och polis

Ja, det är ett intressant fenomen att media de senaste åren blivit mycket mer benägna att skriva om sådana här händelser. När jag var liten fick man ju nästan aldrig några nyheter som dessa. Det gjorde ju att ögonen blev så stora då man trodde det var sensationellt när det väl skrevs något sådant. Vilseledd man var av media. Men känns ändå bra att de inte mörkar det längre utan folk förstår att människor måste ha dött som flugor även på 70- och 80-talet av all skottlossning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in