2017-07-17, 21:05
Medlem
Jag undrar vilken bank som r bst fr en privatperson?
Har massa skulder men okej ln. Sparar bara 3000 kr just nu i mnaden. Funderar p Handelsbanken?
Citera
2017-07-17, 21:08
Medlem
r det egentligen ngon strre skillnad mellan storbankerna? Jag har Handelsbanken och r iaf njd, men gissar att de andra bankerna ocks r lika bra.

Fr sparande br du dock anvnda Avanza eller Nordnet. Frutom strre utbud s finns det ocks ett egenvrde i att ha sparandet separat, det blir ett extra hinder nr man inte har sjlvdisciplinen att lta sparandet vara.
Citera
2017-07-17, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pagbg
Jag undrar vilken bank som r bst fr en privatperson?
Har massa skulder men okej ln. Sparar bara 3000 kr just nu i mnaden. Funderar p Handelsbanken?

Beror ju p vad du har fr behov. Om du vill att ditt sparande ska vxa ver tid s r ju ingen av de etablerade storbankerna ngot alternativ eftersom dom ger 0 rnta. Nischbanker och Forex ger vl lite rnta p sparandet. Vill du ha pengar p en bank fr att sedan handla med kort s fr du jmfra de olika bankernas kortavgifter och se vad som r mest intressant fr dig. Vill du investera ditt sparande s r ju t.ex. Avanza eller Nordnet bra. S allt handlar om preferenser - Just nu r frgan lite som "vilken pensel ska jag ha?" utan att bertta vad du ska med den till.
Citera
2017-07-17, 21:12
Medlem
eggshellss avatar
Skitsamma egentligen. Kan alltid ppna konto p en annan bank.

Jag hade nog brjat med ICA banken. Ok villkor & priser om man vill ha bankkort.
Citera
2017-07-17, 22:08
Medlem
Nordea sprrade mitt konto efter penningtvtt, likas Swedbank och SEB. Vad kan jag ha fr bank? Ordnade Forex, men varken Swish eller betalning verallt fungerar. Vad rekommenderar ni? Har ICA Banken tillgng till Swish? Vad fr krav har Handelsbanken? Funkar Swish?
Citera
2017-07-18, 04:07
Medlem
Kostnadsmssigt verkar Handelsbanken vara mycket bra. Supportmssigt beror mycket p den lokala personalen.
Citera
2017-08-19, 16:10
Medlem
Varit inne lnge p att byta bank frn Nordea till Lnsfrskringar Bank.

En vn freslog ICA-banken d de bla har lgt valutapslag som tydligen r 1.25% och det gller ven uttag i automat.

Mina behov r bra och tillmtesgende service, lga kortavgifter och att banken gillar tekniska lsningar som swish, apple pay och har en bra app.

Rekommenderar ni LF eller ICA fr mig? Eller har ni andra frslag?
Citera
2017-08-20, 08:13
Medlem
Ingen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här