2017-07-17, 08:43
Medlem
Hardways avatar
Då många fortfarande tänkas tro att St Lars Mentalsjukhus fortfarande är i gärning, och att jag ej har hittat en tråd om detta här på flashback, så vill jag bara påpeka att det har rivits och är numera en skola. Revs runt 2015 läste jag någonstans, strax efter att jag hade tagit mig ner till Lund för att besöka detta kusliga ställe. Blev rätt häpen när jag såg en skolgård kan man säga!
Citera
2017-07-19, 11:47
Medlem
Säker på att allt har rivits? Själva området är ju väldigt stort och som jag förstått det så har det funnits kulvertar som lett till flera olika byggnader som kanske inte alla varit en del av mentalsjukhuset, men som iaf borde vara spännande att utforska om man väl kom in i dom. Har inte varit där på ett år nu men har svårt se att allt skulle vara rivet?
Citera
2017-07-19, 12:14
Medlem
Citat:
På S:t Lars upphörde den psykiatriska vården helt i september 2013 då alla vårdavdelningar och akutmottagningen flyttade upp till det ombyggda gamla landstingshuset på Baravägen nära Norra Kyrkogården.
Citat:
Kvar finns även ett ungdomshem och LVM-boende ...
Någon som vet om även Stormen (där de värsta, för andra farliga, satt) numera finns på Baravägen eller om de hamnat på andra dårhus? Vet att Stormen levde kvar långt efter, omringat med taggtrådstacket och låsta dörrar, när övrig verksamhet upphörde.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sankt_Lars_sjukhus
Citera
2017-09-18, 22:40
Medlem
Hardways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av le_boucher
Säker på att allt har rivits? Själva området är ju väldigt stort och som jag förstått det så har det funnits kulvertar som lett till flera olika byggnader som kanske inte alla varit en del av mentalsjukhuset, men som iaf borde vara spännande att utforska om man väl kom in i dom. Har inte varit där på ett år nu men har svårt se att allt skulle vara rivet?

Finns en hel del skolor o samtliga gymnasien där.
Citera
2017-09-19, 11:59
Medlem
Jag går själv på skolan som är gamla mentalsjukhuset och har sovit över där men där är inget kvar alls.
Citera
2018-05-20, 21:42
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av le_boucher
Vad baserar du faktan på? Har du ngn källa?
Citera
2018-07-10, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Någon som vet om även Stormen (där de värsta, för andra farliga, satt) numera finns på Baravägen eller om de hamnat på andra dårhus? Vet att Stormen levde kvar långt efter, omringat med taggtrådstacket och låsta dörrar, när övrig verksamhet upphörde.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sankt_Lars_sjukhus

Jag tror att det du kallar stormen numera är ett hem för unga tjejer med någon form av beroende. Är i alla fall inhägnat med taggtråd och är rätt så bra igenbomat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in