2017-07-13, 20:00
Medlem
Terroristbrott i Finspång och endast 10-talet inlägg i den här tråden på 8 timmar!

Vardagsmat i det nya Sverige!
Citera
2017-07-13, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Tänk ändå hur olika man kan beskriva något beroende på vilka politiska utgångspunkter/agendor man har:

NWT å ena sidan ...

... och allas vår "sakliga och opartiska SVT" å andra sidan ...
Jag är ingen stor beundrare av SVT, men just den här artikeln ser jag inga uppenbara fel med. Meningen efter den du citerar börjar faktiskt "Mannen som är syrisk medborgare".
Citera
2017-07-13, 22:48
Medlem
Tror det är mycket vanligare än vi tror att pizzasvarvare och kebabtekniker skickar pengar till isis.
Citera
2017-07-14, 08:14
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Jag är ingen stor beundrare av SVT, men just den här artikeln ser jag inga uppenbara fel med. Meningen efter den du citerar börjar faktiskt "Mannen som är syrisk medborgare".

SVT text hade 2 olika notiser 13/7 i den ena stod det inget om personens Nationalitet i Den andra så står det mycket riktigt som du skriver att mannen var Syrisk medborgare.

Idag 14/7 har SVT text tagit bort båda notiserna medans andra som fanns igår även finns idag. Detta kan jag enbart tolka som att man vill bli av med den här typen av notiser så fort som möjligt.

Folk kan ju bli rasistiska.
Citera
2017-07-14, 11:47
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Karlstad har väl en ganska stor samling sunnimuslimer med åtminstone "salafistkopplingar".

https://www.svd.se/salafisterna-i-ka...ina-demokrater
Citera
2017-07-14, 13:51
Medlem
Nordanvindarnas avatar
När det fångas muslimska terrorister i liten håla som Finspång så inser man att Sverige är infiltrerat ända in i rötterna av samhället. Vi är verkligen ockuperade och det var vi själva som öppnade gränserna för alla dessa aggressiva muslimska män i vapenför ålder. Nu är de här.

Tack Reinfeldt, Löfvén, MP samt inte minst alla våra värdelösa s.k "journalister" som möjliggjort detta. Tack.

Det här visar att när IS ger order om att börja göra terroristaktioner i Sverige så kommer ingen, absolut ingen, att gå säker. Det kan smälla var som helst. Minsta bonnhåla kan innehålla en terrorcell. Det kan dyka upp en grupp muslimer som mejar ner oss svenskar i Åtvidaberg eller Glumslöv eller Hagfors eller var fan som helst.

Återigen: Tack Reinfeldt, Löfvén, MP samt inte minst alla våra värdelösa s.k "journalister" som möjliggjort detta.
Citera
2017-07-14, 16:08
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
När det fångas muslimska terrorister i liten håla som Finspång så inser man att Sverige är infiltrerat ända in i rötterna av samhället. Vi är verkligen ockuperade och det var vi själva som öppnade gränserna för alla dessa aggressiva muslimska män i vapenför ålder. Nu är de här.

Tack Reinfeldt, Löfvén, MP samt inte minst alla våra värdelösa s.k "journalister" som möjliggjort detta. Tack.

Det här visar att när IS ger order om att börja göra terroristaktioner i Sverige så kommer ingen, absolut ingen, att gå säker. Det kan smälla var som helst. Minsta bonnhåla kan innehålla en terrorcell. Det kan dyka upp en grupp muslimer som mejar ner oss svenskar i Åtvidaberg eller Glumslöv eller Hagfors eller var fan som helst.

Återigen: Tack Reinfeldt, Löfvén, MP samt inte minst alla våra värdelösa s.k "journalister" som möjliggjort detta.

Jo, det är slående när man allt oftare hör om våldsbejakande islamister på de mest oväntade mindre orter. Så länge de är asylsökande är det kanske inte så konstigt, men därefter... Nog har regimen verkligen dränkt Sverige i dem.

Intressant tanke, det där med att de skulle kunna tänkas angripa lite var som helst. Jag har mer eller mindre antagit att islamistiska terroristattacker kommer att ske i större svenska städer, även om terroristerna må bo någon annanstans. Det är naturligt, då det dels finns fler potentiella offer på en mindre yta på offentliga platser, det är mer anonymt (mindre chans att någon reagerar på något vid förberedelserna) o.s.v. Samt dessutom har ju de islamistiska terroristattackerna runt om i Europa koncentrerat sig till städer (eller i vissa fall flygplatser en bit från de centrala delarna av en större stad).

Men med tanke på att svenska polisen har dragit sig tillbaka från stora delar av landsbygden, samt knappt finns representerade på många mindre orter, så skulle en terroristattack på en sådan plats knappast stoppas i första taget. Om terroristerna är mer kluriga, så kanske de skulle anpassa sig till den specifika situationen i Sverige, där det inre och yttre samhällsskyddet har monterats ned, istället för att följa exakt samma modell som i resten av Europa. I ett sådant läge skulle det inte längre finnas något annat skydd än att medborgarna själva beväpnar sig. Dock skulle jag inte verkligen se det som ett överhängande hot förrän någon faktiskt väljer att göra det.
Senast redigerad av Europe 2017-07-14 kl. 16:10.
Citera
2017-07-14, 20:33
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Brott åtalas där brottet begåtts och i det här fallet hade det skett i Värmland enligt SVT. Verkar ha varit en cell.

Penningtvättbrottet som mannen misstänks för ska ha skett i Värmland. Där har även mannens bror gripits tidigare i år tillsammans med ytterligare en man, även de bosatta i Östergötland. De stoppades av polis i Grums med en halv miljon kronor i bilen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...sstankt-haktad

BRA JOBBAT!
Det här blir jag glad för. Och inget jävla "skadestånd" om de greps av misstag.
De ska lära sig många saker nu innan valet, både terroristerna och flumregeringen "refugees welcome".
Får se vad de kan åstadkomma.
Polisen är helt styrd av politiker och måste jobba enligt deras önskemål och inom den budget sittande regering behagar ge dem.
Tror det är bra att ha i minnet när man blir förbannad på att inte våga gå ut, trampa i bajs osv.
Citera
2017-07-14, 22:40
Medlem
Ramaskriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eleakim
Tror det är mycket vanligare än vi tror att pizzasvarvare och kebabtekniker skickar pengar till isis.
Helt klart. Det är sedan tidigare känt att vi har hundratals "svenska" jihadister och antalet tysta supportrar är med stor sannolikhet ännu större i antal. Detta tillsammans med att troende muslimer enligt sin religion bör skicka 10-15 % (eller vad det nu är) till välgörande ändamål, så kallade allmosor. Att IS som organisation betraktas som en välgörande organisation i islams namn tror jag många radikala muslimer anser - därav skickas säkert en del bidragspengar och del av lön till IS.
Citera
2017-07-14, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaskriet
Helt klart. Det är sedan tidigare känt att vi har hundratals "svenska" jihadister och antalet tysta supportrar är med stor sannolikhet ännu större i antal. Detta tillsammans med att troende muslimer enligt sin religion bör skicka 10-15 % (eller vad det nu är) till välgörande ändamål, så kallade allmosor. Att IS som organisation betraktas som en välgörande organisation i islams namn tror jag många radikala muslimer anser - därav skickas säkert en del bidragspengar och del av lön till IS.
Du tänker på "zakat"? Tror det är betydligt mindre än 10%. Gissar på att de flesta muslimer i Sverige inte ger mer än till släktingar i hemlandet.

Däremot finns det en alltför stor del ändå som direkt eller indirekt finansierar terror, samt i vissa fall omedvetet.
Citera
2017-07-14, 22:59
Medlem
Ramaskriets avatar
Citat:
Du tänker på "zakat"? Tror det är betydligt mindre än 10%. Gissar på att de flesta muslimer i Sverige inte ger mer än till släktingar i hemlandet.

Däremot finns det en alltför stor del ändå som direkt eller indirekt finansierar terror, samt i vissa fall omedvetet.
Min kunskap kring zakat är helt hämtad från min skolgång, så jag reserverar mig för att informationen jag har i ämnet är kraftigt i kontrast till verkligheten
Citera
2017-07-14, 23:03
Medlem
Ramaskriets avatar
Citat:
För ett antal år sedan pratades det om hur man kartlagt hundratals företag, ofta stationerade i södra Europa, Spanien i synnerhet, direkt finansierade IS genom transaktioner till och emellan företagen. Det ska ha rört sig om i sammanhanget mycket stora belopp, och pengarna kommer ju från någon eller några. Att "svenska" sympatisörer bidrar med kapital till denna verksamhet ser jag som ganska troligt, men jag har ingen aning om omfattningen.

Hur finansierar man indirekt och omedvetet till terror? Gällande finansiering, alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in