Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-17, 04:02
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Alla servrar sitter ihop, så det gör ingen skillnad vilken du använder.

Jag sitter ju mest ATC, men när jag flyger är det ofta i sverige eller tyskland (sverige är man ju hemma i och tyskland har ofta grymt bra med atc så då blir det ofta där). Men som sagt mest finns jag på ATC (och då i Sverige, främst ESSA app och ESGG app just nu).

Hur är det med frekvenser då? Är det samma överallt?
Citera
2010-08-17, 14:13
Medlem
Tänker du på radiofrekvenser?
Det är inte samma i vilket fall som helst. Men man kan t.ex. använda sig av ett hjälpmedel som vatspy eller servinfo för att vilka som är online (en snabb googling kommer ge dig bägge dom två). Det finns också en lista i squawkbox och fsinn som visar ATC i närheten. Och slutligen så är det så att kontaktar man inte oss får man ett litet pm där det står "please contact me on xxx.xx". Sen när du väl är hos en ATC och ska till nästa kommer vi skicka vidare dig
"contact Sweden control on 118,4" (och det är "decimal" och inte "point" som dom säger i spelet, point används bara i USA).

ILSfrekvenser och liknande är ju inte heller samma, men dom hittar man på kartor (något varje pilot bör ha med sig ).
Citera
2010-08-17, 20:21
Medlem
Naikons avatar
Nytt Flight Simulator annonserat! http://www.microsoft.com/games/flight/
Citera
2010-08-17, 20:59
Medlem
Jag måste dock säga att jag själv tror med på aeorosft. MS verkar nämligen ha gett upp det som simulator och mer inrikta sig på det som "spel". Vilket säkert är positivt för många men inte för oss som gillar att simulera verkligheten så nära som möjligt...
Citera
2010-08-19, 01:18
Medlem
svampdamps avatar
Kan någon tippsa om en sida där man kan ladda ner nya plan utan att behöva registrera sig och krångla?
Citera
2010-08-19, 08:45
Medlem
Piratebay
Tror nog annars det är avsim som gäller, även om man måste göra en registrering har dom nog klart mest att tillgå, och det är ändå en gratis registrering.
Citera
2010-08-19, 16:26
Medlem
svampdamps avatar
Okej, men finns det någon program som underlättar installationen av flygplan? Finns ju AI Installer men den är ju inte till för att lägga till flygplan för mig att spela.
Citera
2010-08-19, 19:26
Medlem
svampdamps avatar
Gick inte att editera posten ovan, någon som har erfarenhet av denna rackaren, under windows 7?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=340140
Senast redigerad av svampdamp 2010-08-19 kl. 19:32.
Citera
2010-08-19, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Gick inte att editera posten ovan, någon som har erfarenhet av denna rackaren, under windows 7?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=340140

Jag har detdär paketet + rudder pedals. Använder det inte längre men det funkar på windows 7
Citera
2010-08-19, 23:53
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cascada
Jag har detdär paketet + rudder pedals. Använder det inte längre men det funkar på windows 7

Hur var det då? Jag kör just nu med pilarna på t-bordet. Ingen höjjdare precis!
Citera
2010-08-20, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Hur var det då? Jag kör just nu med pilarna på t-bordet. Ingen höjjdare precis!

Det funkade riktigt bra tycker jag! Blir dock väldigt overkill att köra med allt detdär efter ett tag (jobbigt att sätta upp allt osv) varvid jag numera endast kör med en joystick
Citera
2010-08-20, 16:55
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cascada
Det funkade riktigt bra tycker jag! Blir dock väldigt overkill att köra med allt detdär efter ett tag (jobbigt att sätta upp allt osv) varvid jag numera endast kör med en joystick

Men om vi tar bort det ur ekvatorn att man behöva sätta upp den, toppenbetyg för priset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in