Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-01, 22:29
  #3469
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottesnarkus
Jag har nu lyckats kommit förbi läget där jag ska sätta i skivan. Jag har fysiska versionen med skivorna och när rutan som säger att jag ska sätta i skivan kommer upp, testar jag sätta i Disc 1 istället för 10. Då klickar jag på continue så kommer jag till nästa steg för att ladda hem uppdatering av spelet.
Står och laddar hem uppdateringen på 36Gb just nu så får vi se om det funkar.

Finns en del videor på youtube med fix som kan hjälpa. Den här verkar ha bra tips som funkar för en del. https://www.youtube.com/watch?v=9QjyRmVqkOo



Det verkar ju lovande. Om du får det att fungera så ska jag också försöka ladda ner MSFS och prova att installera det igen
Citera
2022-04-25, 11:12
  #3470
Medlem
FSX Screenshots gjorda 2022.

https://fsxscreenshotsmadeinsweden.blogspot.com/

Daglig uppdatering med FSX Screenshots.
Använder FSX demo version och bygger sen på med
scenerier och flygplan + olika fria tillägg som bättre
moln,vatten, sol, etc.
__________________
Senast redigerad av Japanskrapan 2022-04-25 kl. 11:20.
Citera
2022-05-26, 19:53
  #3471
Medlem
Svammels avatar
Nu har det släppts några nya fina payware addons till MSFS 2020

PMDG B737-700 (ca 70 USD) , och framförallt Fenix Airbus A320 som verkar vara något utöver det vanliga (50 GBP) , här snackar vi alltså study-level nivå på grejerna.

jag kan passa på att slå ett slag för youtube simmern 737NG som har väldigt bra tips på hur man tar bort s k microstutter i spelet genom att göra en lite liten ändring i Windows RegEditorn
Citera
2023-03-18, 12:30
  #3472
Medlem
bithaxs avatar
Har tankat spelfiler till flight simulator nu i 8 timmar.
130 GB ni skämtar?
Varför släpper de inte varje plan och flygplats som en DLC i stället? Mer pengar och mindre att tanka.
Man kan köpa det man vill ha i stället för att tvingas köpa Premium edition för att få Dubai Airport.
Citera
2023-03-18, 13:01
  #3473
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Har tankat spelfiler till flight simulator nu i 8 timmar.
130 GB ni skämtar?
Varför släpper de inte varje plan och flygplats som en DLC i stället? Mer pengar och mindre att tanka.
Man kan köpa det man vill ha i stället för att tvingas köpa Premium edition för att få Dubai Airport.
Och dessa 130 GB är faktiskt en mycket liten del av hela spelet. Spelet hämtar data från molnet medan man flyger. Har hört att det sammanlagt handlar om ett antal petabyte med data för att få med hela jordklotet.
Citera
2023-03-19, 19:36
  #3474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Har tankat spelfiler till flight simulator nu i 8 timmar.
130 GB ni skämtar?
Varför släpper de inte varje plan och flygplats som en DLC i stället? Mer pengar och mindre att tanka.
Man kan köpa det man vill ha i stället för att tvingas köpa Premium edition för att få Dubai Airport.

Beror ju såklart på vad du sitter på för uppkoppling, men sitter du på 100/100 lina vilket nog får ses som ganska standard idag kan du påbörja nedladdningen på kvällen, och ha det klart på morgonen med god marginal. Tyvärr räcker ju inte det, då du även bör gå inte i Store och ladda hem alla world updates, följd av Content manager, och ladda hem allt där.

När du väl börjar flyga sen kommer du så småningom om vilja ha en jäkla massa mods i form av scenerarys, flygplatser, flygplan, addons och annat så knappast ett spel du sätter på nedladdning och börjar spela efter 15 minuter.

Nu har det dock gått något dygn sedan du skrev. Hoppas du har fått allt att fungera. Vad är dina första intryck av spelet?
Citera
2023-09-05, 15:32
  #3475
Medlem
Någon som kör Microsoft Flight Simulator på regelbunden basis? Verkar rätt dött i tråden.
Citera
2023-09-27, 00:34
  #3476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Någon som kör Microsoft Flight Simulator på regelbunden basis? Verkar rätt dött i tråden.

Jag gör det. Enligt mig en bra simulator och bättre än X-plane som jag körde innan.
Citera
2024-01-04, 12:02
  #3477
Medlem
Yungvidzibois avatar
Jag kör mest X-plane. Har prövat msfs några gånger, men har alltid landat i att X
-plane är bättre och begärt pengarna tillbaks.
Nu kör jag XP12 och jag tycker personligen att det slår MSFS alla dagar i veckan. Kanske inte grafikmässigt men jag flyger oftast bara airliners, då spelar det inte så stor roll hur bra ens hus är modellerat.
Någon mer som håller med mig?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback