Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Swede
Det är lite tjafs på Anna Books Instagram gällande detta. Det verkar som hon försvarar hennes son handlande...

Se här: https://www.instagram.com/p/BWWzLgDheyo/
Ja det är ju därför han är som han är.

Och med denna totala brist på insikt hos mor Book så fortsätter hon att förstöra sin son.
Citera
2017-07-10, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Vad arbetar pappan Toledano med då?

Detta står på Robertos Facebook...

Jag har jobbat med Säkerhet i över 25 år. Allt ifrån som Chaufför till Personskydd, både för olika Ambassader, Företag, Privatpersoner & män & kvinnor inom Nöjesbranchen. Jag trivs verkligen med mitt jobb då det ofta är stor variation på mina uppdrag. Då jag är en väldigt driftig person som gillar omväxling & när det händer saker.

Jag är en glad & positiv person som har väldigt lätt för att lära mig olika saker & det resulterar i att jag ständigt utvecklas & lär mig mer & mer om massa nya saker. En stor passion för mig är mitt egna företag där jag kör mina Självförsvarskurser som jag har både för grupper & enskilda privata klasser.

Vill DU veta mer? Maila mig då bara på
robertotoledano@hotmail.com
Citera
2017-07-10, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pearson
Varför då? Anna har garanterat redan sålt storyn exklusivt till Hänt Extra vilket stoppar vidare publicering

Knappt man vet vem Anna är, tills denna tråd dök upp under brott.
Fruktansvärt!
Våldtäkter och då speciellt barnvåldtökter är de värsta handlingar som finns!!!

Undrar om hon kommer få vara kvar i VIP Biggest Loose för produktionen/ Tv kanalen efter detta negativa?

I och för sig är inte Anna dömd mer än att hon är en föräldrar till gärningsmannen samt att hon kommer få betala det stackars brottsoffret!
Citera
2017-07-10, 23:09
Medlem
Citat:
Detta står på Robertos Facebook...

Jag har jobbat med Säkerhet i över 25 år. Allt ifrån som Chaufför till Personskydd, både för olika Ambassader, Företag, Privatpersoner & män & kvinnor inom Nöjesbranchen. Jag trivs verkligen med mitt jobb då det ofta är stor variation på mina uppdrag. Då jag är en väldigt driftig person som gillar omväxling & när det händer saker.

Jag är en glad & positiv person som har väldigt lätt för att lära mig olika saker & det resulterar i att jag ständigt utvecklas & lär mig mer & mer om massa nya saker. En stor passion för mig är mitt egna företag där jag kör mina Självförsvarskurser som jag har både för grupper & enskilda privata klasser.

Vill DU veta mer? Maila mig då bara på
robertotoledano@hotmail.com
Tack!

Det var ett flummigt sk arbete.
Citera
2017-07-10, 23:12
Medlem
gringofarangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylvesterLundgren
"Antonio Book ska utöver ungdomstjänsten betala 102 400kr i skadestånd till offret."

Ok. Då blir det väl ABC-Anna och Roberto som får pröjsa eftersom han är under 18 år? Är det inte så att föräldrarna blir betalningsskyldiga om man är mindreårig?
Citera
2017-07-10, 23:19
Medlem
gringofarangens avatar
Citat:
Roberto Toledano Lopez och Anna Toledano Book ska solidariskt med Antonio Toledano Book betala 8 860 kr av skadeståndet enligt p. 1 till Sekretess A jämte ränta på beloppet enligt 6 § räntelagen (1975:635) från den 6 augusti 2016 till dess betalning sker.

Jaha, kollade nu och föräldrarna ska visst bara betala 8860 kr av skadeståndet, varför inte hela om våldtäktsmannen är mindreårig?
Citera
2017-07-10, 23:37
Medlem
Star Witnesss avatar
Lite känsligt och inte helt OnT kanske men vet man nånting om Anna Book blev utsatt för övergrepp som barn? Hon utvecklades ju väldigt tidigt och jag får lite pedovibbar av att se henne i solstollarna m.m... Funderar alltså på om dessa typer av beteenden förmedlas över generationerna i fam. Book.
Citera
2017-07-10, 23:38
Medlem
Star Witnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pearson
Varför då? Anna har garanterat redan sålt storyn exklusivt till Hänt Extra vilket stoppar vidare publicering

Minderårig GM, våldtäkt av barn... tror inte tidningarna gärna fläker upp denna story.
Citera
2017-07-10, 23:38
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Det är lite tjafs på Anna Books Instagram gällande detta. Det verkar som hon försvarar hennes son handlande...

Visst kan det tyckas märkligt att hon försvarar honom men vad ska hon göra? Skriva att hon hatar honom? Att hon förskjuter honom för resten av hans liv? Att hon kommer att tvinga honom till kastrering? När blir mobben nöjd? Kan den bli nöjd?

Hon är trots allt hans mamma och hon blir grovt påhoppad av, för henne, okända människor på nätet. Självklart går hon in i ett survival mode med förnekelse som följd. Hon vill naturligtvis, som vilken förälder som helst, tro att hennes son är oskyldig in i det sista. "Det här är för sjukt för att vara sant". Att tro att hon ska bete sig "logiskt" i den här situationen är att förvänta sig ganska mycket. Det behöver man knappast vara utbildad terapeut för att inse.

Det vill nog mycket till att man ska sitta i sociala medier och förakta sitt eget barn, vad det än har gjort. Hur ämnet diskuteras hemmavid har vi inte någon helst aning om.
Citera
2017-07-10, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Eller säg att man har tagit svampar. Nu är inte det lagligt, men säg att man skulle göra det och springa ut naken på stan? Smart eller inte?

Och sedan blir man rånbögmördad och våldtagen. Då är det ju någon annas fel, men man har också själv en inte obetydlig del i att det blev som det blev.

Just risken att bli rånbögmördad var faktiskt det som fick mig att lägga ner svamp.

Ont: Vad heter facebookgruppen där man diskuterar toledanons systematiska våldtäckande av barn?

Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Visst kan det tyckas märkligt att hon försvarar honom men vad ska hon göra? Skriva att hon hatar honom? Att hon förskjuter honom för resten av hans liv? Att hon kommer att tvinga honom till kastrering?

Det vore iofs både nyskapande och uppseendeväckande.... Anna!! Här luktar uppmärksamhet!!!
Senast redigerad av BossNigger 2017-07-10 kl. 23:48.
Citera
2017-07-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Visst kan det tyckas märkligt att hon försvarar honom men vad ska hon göra? Skriva att hon hatar honom? Att hon förskjuter honom för resten av hans liv? Att hon kommer att tvinga honom till kastrering? När blir mobben nöjd? Kan den bli nöjd?

Hon är trots allt hans mamma och hon blir grovt påhoppad av, för henne, okända människor på nätet. Självklart går hon in i ett survival mode med förnekelse som följd. Hon vill naturligtvis, som vilken förälder som helst, tro att hennes son är oskyldig in i det sista. "Det här är för sjukt för att vara sant". Att tro att hon ska bete sig "logiskt" i den här situationen är att förvänta sig ganska mycket. Det behöver man knappast vara utbildad terapeut för att inse.

Det vill nog mycket till att man ska sitta i sociala medier och förakta sitt eget barn, vad det än har gjort. Hur ämnet diskuteras hemmavid har vi inte någon helst aning om.
Det hon ska göra är att förkasta HANDLINGEN, inte sin egen son. Förkasta det han gjort och ha sympatier för det våldtagna offret, som bara ett litet exempel.
Citera
2017-07-10, 23:51
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Det hon ska göra är att förkasta HANDLINGEN, inte sin egen son. Förkasta det han gjort och ha sympatier för det våldtagna offret, som bara ett litet exempel.

Jag förstår vad du menar men jag tror inte att det mänskliga psyket fungerar så. Framförallt inte på sociala medier där allt måste vara så perfekt hela tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Star Witness
Lite känsligt och inte helt OnT kanske men vet man nånting om Anna Book blev utsatt för övergrepp som barn? Hon utvecklades ju väldigt tidigt och jag får lite pedovibbar av att se henne i solstollarna m.m... Funderar alltså på om dessa typer av beteenden förmedlas över generationerna i fam. Book.

Hon skrev på sin Instagram att hon blivit sexuellt utnyttjad som barn.

Skärmdump

Men jag förstår inte riktigt vad som ska förmedlas över generationerna? Det var ju inte hon som utnyttjade någon. Känns långsökt att sonen skulle förgripa sig på minderåriga eftersom mamman blivit sexuellt utnyttjad långt innan han ens fanns med i graviditetsplanerna. Att han gjort det han gjort beror nog snarare på att han är svagbegåvad.
Senast redigerad av Lavetten 2017-07-11 kl. 00:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in