2017-07-09, 23:31
Medlem
Hur väl känner en kvinna en mans sexualitet?

Jag jobbade igår, varav en kvinna behövde hjälp med någonting. Vill inte och kan inte nämna vad. Hon hade ont i knät, sö hon behövde hjälp med att binda hennes fot. Hin kunde inte karva upp byxbenet, så hon skulle vara tvungen att ta av sig byxorna.

Min kollega bad mig att gå ut. Jag blev lite förvirrade vad som stod på, därför att jag höll på att arbeta och gjorde någoting.

Men jag förstod snabbt att hon skulle ta av sig byxorna. Så när jag är påväg ut, och efter att min kollega bad mig gå ut eftersom hon skall ta av sig byxorna, så säger kvinnan "Du skall njuta, va?", och små log.

Klart att jag hade smånjutit av att se henne ta av sig byxorna, men är kvinnorna så pass medvetna över hetrosexuella mäns sexualitet?

Skulle kvinnor själva att njuta av att visa upp sig sådär?

Hur tolkar ni själva med kvinnans ord "Du skall njuta, va?".

En små flirt, om att hon inte skulle ha något emot av att jag skulle få kika lite?

Hade ju varit otroligt trevligt.
Citera
2017-07-09, 23:36
Medlem
MoaLjungs avatar
I egenskap av kvinna kan jag säga att jag inte fattar ett piss vad hon menade med det där.
Citera
2017-07-09, 23:41
Medlem
f30malmos avatar
Är du säker på att hon menade över att hon skulle ta av sig byxorna? Det låter lite förvirrat det där.

Men visst, jag är väldigt medveten om att män kommer att titta på mig beroende på vad jag gör med min kropp. Böjer jag mig framåt eller sätter mig på huk, så tittar ju garanterat någon på ens röv när man vänder sig om. Klär jag av mig kommer någon att titta. Jag har inget emot det med rätt personer. När jag var yngre tyckte jag till och med det var roligt att byta om framför blyga och tafatta killkompisar, eftersom jag gillade hur ställda och generade de blev.
Citera
2017-07-09, 23:44
Medlem
Jag får känslan av att kvinnor generellt inte kan relatera till mäns sexualitet öht. Det är därför feminister tror att t ex män som går på strippklubb gör det för att utöva makt och förtrycka kvinnor när det i själva verket handlar om dyrkan av kvinnokroppen. De utgår från sig själva och kan inte begripa hur andra kan fungera annorlunda.

Vad gäller din händelse så förstår jag inte speciellt mycket. "Du skall njuta va?" Ska njuta av vadå? Eller menade hon att du nog skulle njuta av att se henne utan byxor? Konstig formulering iaf.
Citera
2017-07-10, 00:07
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domina-trix
De utgår från sig själva och kan inte begripa hur andra kan fungera annorlunda.

Ovanstående stämmer bra med min erfarenhet av kvinnor.

Nu kan det hända att jag är ute och cyklar i potatislandet:

Jag tror att kvinnor och män överhuvudtaget har svårt att på riktigt förstå sig på varandra. Däremot tvingas män att lära sig förstå orsak och verkan av hur kvinnor reagerar på mäns beteende.

Ett populärt axiom här på flashback är att kvinnor har den sexuella makten. Vi män gör vad fan som helst för att få knulla och senare när vi har fasta förhållanden slippa att kärringen blir sur, därför tvingas vi försöka förstå 'what to do' och 'what not to do' men vi förstår nog inte fullt ut varför.

Ungefär som när man skulle lära sig att skruva i moppen, det var inte alltid man förstod vad man gjorde, men till sist funkade moppen iaf.

Kvinnor behöver inte förstå, de tror dessutom att våra sexualitet är mer komplex än vad den är, samtidigt som de underskattar komplexiteten.
Citera
2017-07-10, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Ovanstående stämmer bra med min erfarenhet av kvinnor.

Nu kan det hända att jag är ute och cyklar i potatislandet:

Jag tror att kvinnor och män överhuvudtaget har svårt att på riktigt förstå sig på varandra. Däremot tvingas män att lära sig förstå orsak och verkan av hur kvinnor reagerar på mäns beteende.

Ett populärt axiom här på flashback är att kvinnor har den sexuella makten. Vi män gör vad fan som helst för att få knulla och senare när vi har fasta förhållanden slippa att kärringen blir sur, därför tvingas vi försöka förstå 'what to do' och 'what not to do' men vi förstår nog inte fullt ut varför.

Ungefär som när man skulle lära sig att skruva i moppen, det var inte alltid man förstod vad man gjorde, men till sist funkade moppen iaf.

Kvinnor behöver inte förstå, de tror dessutom att våra sexualitet är mer komplex än vad den är, samtidigt som de underskattar komplexiteten.
Hur menar du att kvinnor tror att mäns sexualitet är mer komplex?
Citera
2017-07-10, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Är du säker på att hon menade över att hon skulle ta av sig byxorna? Det låter lite förvirrat det där.

Men visst, jag är väldigt medveten om att män kommer att titta på mig beroende på vad jag gör med min kropp. Böjer jag mig framåt eller sätter mig på huk, så tittar ju garanterat någon på ens röv när man vänder sig om. Klär jag av mig kommer någon att titta. Jag har inget emot det med rätt personer. När jag var yngre tyckte jag till och med det var roligt att byta om framför blyga och tafatta killkompisar, eftersom jag gillade hur ställda och generade de blev.
Ja, jag är säker på att hon skulle ta av sig byxorna. Innan jag gicn ut, så höll hon på att ta av sig byxorna också. Någonstans där i mellan sa hon "Du skall njuta, va".

Jag blir lite nyfiken, brukar du själv smyg kolla på mäns bak eller någon annanstans hos mäns kroppsdel, som du finner lite extra trevligt, för att just få ett trevlig titt.

Angående kvinnan, så kan hon ju egebtligen menat i något stil med "Du hade gärna viljat kika på mig, eller hur?" eller nägot i den stilen. Men hon sa kort "Du skall njuta, va"
Citera
2017-07-10, 02:02
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Angående kvinnan, så kan hon ju egebtligen menat i något stil med "Du hade gärna viljat kika på mig, eller hur?" eller nägot i den stilen

Men alltså vad löjlig hon är i så fall. Vem fan håller på så i en sån situation. Hon låter som Kåta Gun i Kvarteret Skatan.
Citera
2017-07-10, 06:08
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Hur menar du att kvinnor tror att mäns sexualitet är mer komplex?

Jag vet inte riktigt vad jag menar, det är för svårt att förklara. Jag ska fundera om jag kommer på nåt exempel.
Citera
2017-07-10, 06:43
Medlem
De kan inte relatera till manlig sexualitet ÖVERHUVUDTAGET!

MÅNGA, jag vet inte hur många kärringar, tror på riktigt att våldtäkt handlar om makt!!!
Citera
2017-07-10, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
De kan inte relatera till manlig sexualitet ÖVERHUVUDTAGET!

MÅNGA, jag vet inte hur många kärringar, tror på riktigt att våldtäkt handlar om makt!!!
Det där är nog en hel annan diskussion och det har framkommit att visa människor vist våldtar just för att könna på makt, precis när det kommer till andra saker. Främst kanske det är män som utför detta.

En del människor gör detta, kanske för att de har känt sig förnedrade och/eller orätvisst behandlade av exempelvis av sin chef eller någon som har en postion högre än en själv.

Givetvis skall man inte tro detta om exakt alla våldtäksmän, men vissa av de. Det kanske gäller särskilt om serievåldtäksman, som man då kanske kan fundera om det antingen gäller lust eller en maktkänsla.

Men det är en hel annan diskussion. Du får gärna Googla, eller använda Flashbacks sökfunktion för att se om någon skapat en liknade tråd.

Men det har funnits en Amerikansk studie, som jag har läst. Så sök både på engelska och svenska. Som sagt, så skall man inte tro på detta om exakt alla våldtäksmän, men vissa av de gör nog detta för maktkänslan.
Citera
2017-07-10, 15:05
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domina-trix
De utgår från sig själva och kan inte begripa hur andra kan fungera annorlunda.

Fast så är ju minst 90% av alla män också, och 100% av alla bittra misslyckade flashbackare som gnäller på att det motsatta könet inte släpper till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in