2017-07-07, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k315gnnc
Enligt Sydsvenskan så är BO 28 år och skriven på Fosievägen.

https://www.ratsit.se/sok/person?vem...&amax=28&fon=1

11 namn på den adressen som är 28 år varav 5 är kvinnor, då återstår 6 män.

Bo ska inte förekomma i brottsregistret enligt artikeln.

Då lär det framkomma vem det är. Fem av sex som inte förekommer i BR.? troligt,eller?
Citera
2017-07-07, 22:08
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Inte livshotande skador, men allvarliga. Hade inte restaurangägaren sprungit ut kanske det blivit fler skott.
Skyttarna sprang in i en livsmedelsbutik, kan väl bara vara Citygross då?
Måste ha blivit sedda av många.
Denna händelse borde bli uppklarad. Massor av folk i farten , som måste ha sett dessa två "knallhattar" springande runt med pistol, och luvjackor för ansiktena.
Min fetning.

Känner inte till området.

Om knöglet sprang in i en större livsmedelsbutik så borde de väl finnas på X antal CCTV upptagningar?
Citera
2017-07-07, 22:10
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
ja det kan röra sig om en vendetta mot en släkt, de kan inte få tag den skyldige och då skjuter de hans bror eller kusin, men kan också vara så att killen liknande den de skulle skjuta,
de som utför dessa dåd tar amfetamin och andra droger för att våga och i sådant tillstånd kan de ta fel på person,

dock tror jag att de har skjutit den de ville skjuta, de tog honom bakom rosengårdscentret till en avskild plats, kanske förhörde honom och var inte nöjda med svaren,
Min fetning.

Jag tror att du har rätt.
Att vara ostraffad behöver ju inte vara en garanti för att personen inte är involverad i brottslighet, det kanske handlar om en ganska så smart kriminell?
Citera
2017-07-07, 22:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Min fetning.

Om knöglet sprang in i en större livsmedelsbutik så borde de väl finnas på X antal CCTV upptagningar?

http://www.rosengardcentrum.se/butiker/

Mix Mat är där också men sannolikt är det CG.
Citera
2017-07-07, 23:13
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Min fetning.

Tja, det står.

Citat:
mot en livsmedelsbutik

Vilket borde betyda att de sprang i riktning mot Von Lingens väg och passerade butiken på vänster hand. Tror inte de rantade in i butiken.
Citera
2017-07-07, 23:37
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Tja, det står.

Vilket borde betyda att de sprang i riktning mot Von Lingens väg och passerade butiken på vänster hand. Tror inte de rantade in i butiken.

Vi får hoppas att det finns CCTV utanför butikerna, kanske över P-platsen?
Citera
2017-07-07, 23:40
Medlem
De sprang mot en butik inne på Herrgården bostadsområde. Det är en liten "Ali baba-livs" typ och ett "hak" för ungdomarna i området. De sprang inte in i butiken utan mot den. De sprang över bron från restaurangen in i ett bostadsområde. Jag kom till platsen efter det hänt. Jobbar på Rosengård Centrum så känner till området.
Citera
2017-07-08, 09:06
Medlem
Citat:
Vi får hoppas att det finns CCTV utanför butikerna, kanske över P-platsen?

Har ngn är en aning om vilka skyttarna kan vara och heta?
Citera
2017-07-08, 13:03
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Då lär det framkomma vem det är. Fem av sex som inte förekommer i BR.? troligt,eller?

Sen var det kaos på akuten. Hitta araberna bland de 6, hitta sen den ena ostraffade. Bingo.
Citera
2017-07-08, 13:12
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suscitatio
De sprang mot en butik inne på Herrgården bostadsområde. Det är en liten "Ali baba-livs" typ och ett "hak" för ungdomarna i området. De sprang inte in i butiken utan mot den. De sprang över bron från restaurangen in i ett bostadsområde. Jag kom till platsen efter det hänt. Jobbar på Rosengård Centrum så känner till området.

Ok, det förändrar ju saken. Tack för info.
Jag gissar att det då handlar om att knacka dörr och leta efter vittnen, vilket "tystnadskulturen" antagligen sätter stopp för?
I och med detta så anklagar jag inte de som inte vill/vågar vittna då jag anser att lagstiftaren och rättsstaten rakt igenom sviker alla skötsamma människor.
Citera
2017-07-08, 18:12
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Sydsvenskan har uppdaterat lite nu.

https://www.sydsvenskan.se/2017-07-0...innan-han-skot

Citat:
Polisens bild av fredagens mordförsök på Rosengård klarnar. På lördagseftermiddagen låg den skjutne 28-åringen fortfarande nedsövd på sjukhuset.

Citat:
28-åringen arbetar på restaurangen intill där han sköts. Han ska ha kommit ut på baksidan vid tvåtiden på eftermiddagen. Där mötte han två yngre män.

Det verkar som att detta fall kommer att lösas ganska snabbt, om nu 28 åringen vågar att berätta sen när han vaknar? Han tillhör ju inte ett kriminellt gäng, så då kanske han berättar.
Citera
2017-07-08, 20:02
Medlem
Sköts han utanför falafel kiosken uppe på parkeringen? Sprang skyttarna mot badhuset? Sägs att skyttarna är unga. Kanske kan man hitta koppling till Ahmed Obaid mordet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in