2017-07-07, 11:38
Medlem
Jaxxxs avatar
Försökte hitta befintlig tråd men hittade inget.

Hursomhelst SVT har terroriserat oss TextTV-läsare och sportnyttkollare om sin jävla lista.
Så jävla nöjda över detta verkar de vara.

Nu har de försökt öka intresset ytterligare med att släppa listan lite i taget och försöker nu göra en stor grej av att släppa första platsen vid en speciell tid.
13:30 idag.
https://www.svt.se/svttext/web/pages/304.html

Så snart är detta spektakel över. Nu till min poäng, Finns det någon som bryr sig?
Citera
2017-07-07, 11:49
Medlem
knullklassons avatar
Trams är vad det är! Spektaklet borde läggas ned omgående.
Jag skrattade gott igår när de motiverade Stockholms "fina" placering på listan. Djurgårdens SM-guld i damhockey(!) var den starkast bidragande orsaken
Citera
2017-07-07, 11:58
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Trams är vad det är! Spektaklet borde läggas ned omgående.
Jag skrattade gott igår när de motiverade Stockholms "fina" placering på listan. Djurgårdens SM-guld i damhockey(!) var den starkast bidragande orsaken

Haha. Karlstads 3e plats motiverades av Crusaders guld!
Oklar idrott.
Citera
2017-07-07, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Försökte hitta befintlig tråd men hittade inget.

Hursomhelst SVT har terroriserat oss TextTV-läsare och sportnyttkollare om sin jävla lista.
Så jävla nöjda över detta verkar de vara.

Nu har de försökt öka intresset ytterligare med att släppa listan lite i taget och försöker nu göra en stor grej av att släppa första platsen vid en speciell tid.
13:30 idag.
https://www.svt.se/svttext/web/pages/304.html

Så snart är detta spektakel över. Nu till min poäng, Finns det någon som bryr sig?

Jo, de har hållt på med det här i några år nu, kommer ihåg för ett par år sedan när man av misstag presenterade vinnaren någon dag för tidigt 😂

Egentligen är det väl en kul idé, men det blir ju helt omöjligt att värdera alla möjliga idrotter mot varandra.. Hur värderar man en semifinal i hockey gentemot ett badmintonguld eller volleybollguld osv.. Sedan börjar de kasta in individuella idrottare som Zlatan för Malmö och Skoog för Karlstad också..

Nej, håller med dig, det känns som rena kaoset och till detta på gränsen omöjliga uppdrag presenterar man jurymedlemmar som man aldrig hört talats om..

Hur värderar man sedan storstäder som Stockholm, Göteborg & Malmö mot andra städer osv.. Allt blir bara subjektivt, vete fanken om ens ett idrottsorakel skulle kunna göra en rättvis lista?

Ändå kul att de mindre sporterna får uppmärksamhet, men har också känslan av att det endast är SVT och den vinnande staden som bryr sig..

Men det är klart, folk kommer alltid tycka till om att just deras stad borde ligga högre upp, så de får säkert en hel del "feedback" i alla fall..
Citera
2017-07-07, 12:15
Medlem
Dugligt koncept, vagt tillvägagångssätt och få som bryr sig.
Citera
2017-07-07, 12:17
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Jo, de har hållt på med det här i några år nu, kommer ihåg för ett par år sedan när man av misstag presenterade vinnaren någon dag för tidigt 😂

Egentligen är det väl en kul idé, men det blir ju helt omöjligt att värdera alla möjliga idrotter mot varandra.. Hur värderar man en semifinal i hockey gentemot ett badmintonguld eller volleybollguld osv.. Sedan börjar de kasta in individuella idrottare som Zlatan för Malmö och Skoog för Karlstad också..

Nej, håller med dig, det känns som rena kaoset och till detta på gränsen omöjliga uppdrag presenterar man jurymedlemmar som man aldrig hört talats om..

Hur värderar man sedan storstäder som Stockholm, Göteborg & Malmö mot andra städer osv.. Allt blir bara subjektivt, vete fanken om ens ett idrottsorakel skulle kunna göra en rättvis lista?

Ändå kul att de mindre sporterna får uppmärksamhet, men har också känslan av att det endast är SVT och den vinnande staden som bryr sig..

Men det är klart, folk kommer alltid tycka till om att just deras stad borde ligga högre upp, så de får säkert en hel del "feedback" i alla fall..

Alltså till SVTs försvar kan man säga att det nog är kul att ta fram listan. Sen att resultatet är omöjligt att bedöma är en annan femma.
Citera
2017-07-07, 12:18
Medlem
Hade kunnat vara intressant, men metoden är rätt intransparent.
Citera
2017-07-07, 12:52
Medlem
Ah en tråd för skitnödiga stockholmare. Måste kännas hårt.. fast det är ju klart, enklare att reflexmässigt anse det är meningslöst.

Personligen tycker jag det är det bra att man fokuserar på bredd. Hellre en sådan nation än t.ex. Brazilien.
Citera
2017-07-07, 13:07
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebus
Ah en tråd för skitnödiga stockholmare. Måste kännas hårt.. fast det är ju klart, enklare att reflexmässigt anse det är meningslöst.

Personligen tycker jag det är det bra att man fokuserar på bredd. Hellre en sådan nation än t.ex. Brazilien.

Mycket har jag blivit beskyld för, aldrig Sthlmare dock .

Alltså egentligen har jag inget problem med listan. Men man presenterar den som den är huggen i sten och typ officiell och så gör man alldeles för stor grej av det.
Citera
2017-07-07, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebus

Haha, är det ens någon stockholmare som kommenterat? Det är de iof sig säkert, men ser ingen som uttalat är det..

Tycker också det är bra att man fokuserar på bredd, så det är väldigt positivt att de mindre sporterna får uppmärksamhet.. På det sättet är SM-veckan en framgångssaga och förmodligen det bästa SVT Sport gjort för svensk idrott under de senaste åren..
Citera
2017-07-07, 13:11
Medlem
Citat:

Alltså egentligen har jag inget problem med listan. Men man presenterar den som den är huggen i sten och typ officiell och så gör man alldeles för stor grej av det.

Word..
Citera
2017-07-07, 13:16
Medlem
Citat:

Ok ja tolka en bitter kommentar ovan för deras placering som starten och tråden har ju bara börjat men kan ha missuppfattat.

Ja det kan jag hålla med om men har nog aldrig reflekterat över att det anses vara något hugget i sten. Men personligen tycker jag deras motiveringar är vettiga. Tycker inte ett SM guld i fotboll på herrsidan ska väga upp pallplacering utan att ha något annat. Sedan är det bra när man synar större städer när de misslyckas då det rimligen bör vara större krav på dessa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in