2017-07-07, 10:33
Medlem
skytraxs avatar
Jag har fått lite uppdrag på jobbet att researcha detta till våran säljavdelning!
Vi kommer få ett nytt CRM system i form av Salesforce och för att underlätta arbetet skulle vi vilja hitta ett program som gör att om vi klickar på ett nummer i systemet så börjar ens mobiltelefon att ringa!

Vi arbetar med PC och kommer ha Salesforce, och idag så är telefonerna Iphones men skulle de vara så att de finns en bättre lösning till Andriod är självklart det också intressant!
Men skulle gärna få flera olika förslag på lösningar om någon är kunnig inom detta?

Värt att säga är att de ska inte sitta med några headset och telefoner kopplade till datorn utan de ska kunna gå iväg från datorn när de är i samtal osv! Men alla förslag på lösningar till detta uppskattas så vi kan förbättra våran effektivitet
Citera
2017-07-07, 10:40
Medlem
ChristianXs avatar
Du får nog utveckla det hela lite mer. Vad är poängen med att telefonen ska ringa när man klickar på ett nummer?

Kort sagt, hur ser processen ut och hur vill ni arbeta?
Citera
2017-07-07, 10:45
Medlem
skytraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Du får nog utveckla det hela lite mer. Vad är poängen med att telefonen ska ringa när man klickar på ett nummer?

Kort sagt, hur ser processen ut och hur vill ni arbeta?

Poängen är att kunna ha en snabbare process, att kunna klicka på ett nummer direkt i CRM systemet och att telefonen börjar ringa kortar ner hela arbetsprocessen.
Istället för att när man ska ringa en kund behöva kolla på numret ta upp telefonen och skriva av numret för att sen ringa så kan man endast klicka och telefonen ringer.

Jag vet såklart att detta finns om man har någon typ av telefonlösning via datorn med IP telefoni, men vi vill ha denna lösning mot en mobiltelefon med någon typ av app eller liknande och de är de jag undrar om de finns.
Citera
2017-07-07, 10:50
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skytrax
Poängen är att kunna ha en snabbare process, att kunna klicka på ett nummer direkt i CRM systemet och att telefonen börjar ringa kortar ner hela arbetsprocessen.
Istället för att när man ska ringa en kund behöva kolla på numret ta upp telefonen och skriva av numret för att sen ringa så kan man endast klicka och telefonen ringer.

Jag vet såklart att detta finns om man har någon typ av telefonlösning via datorn med IP telefoni, men vi vill ha denna lösning mot en mobiltelefon med någon typ av app eller liknande och de är de jag undrar om de finns.
Jaha, du menar alltså att telefonen ska ringa upp det telefonnummer du har i Salesforce?

Då är det något typ det här du behöver. Det finns dessutom ett SDK så det går nog hyfsat enkelt att göra en plugg mot antingen Saleforce direkt eller en till webbläsaren som skapar en knapp inuti Salesforce.

https://www.justremotephone.com/
Citera
2017-07-07, 11:03
Medlem
skytraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Jaha, du menar alltså att telefonen ska ringa upp det telefonnummer du har i Salesforce?

Då är det något typ det här du behöver. Det finns dessutom ett SDK så det går nog hyfsat enkelt att göra en plugg mot antingen Saleforce direkt eller en till webbläsaren som skapar en knapp inuti Salesforce.

https://www.justremotephone.com/

Detta är jätte bra, dock vad de gäller funktionen med Iphone så blir man då begränsad till att använda datorns mic och högtalare för att prata.
Efter jag gjort själv uppringningen så måste jag då prata genom datorn och de är inte riktigt de vi vill ha.
Vi vill fortfarande kunna resa oss upp och gå ifrån platsen när man har sitt samtal med kunden och behöver därför någon typ av program som gör detta utan att datorn används för ljudet.
Citera
2017-07-07, 11:48
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skytrax
Detta är jätte bra, dock vad de gäller funktionen med Iphone så blir man då begränsad till att använda datorns mic och högtalare för att prata.
Efter jag gjort själv uppringningen så måste jag då prata genom datorn och de är inte riktigt de vi vill ha.
Vi vill fortfarande kunna resa oss upp och gå ifrån platsen när man har sitt samtal med kunden och behöver därför någon typ av program som gör detta utan att datorn används för ljudet.

Skype for Business kanske kan vara värt att kika på? https://support.office.com/en-us/art...8-8928b2df1f97

Där kan du föra över samtalet från din dator till mobilen i alla fall (om jag förstått det rätt).

Finns även en plugin till Saleforce: https://blogs.office.com/en-us/2016/...nd-salesforce/
Citera
2017-08-17, 22:55
Medlem
xitunos avatar
Det finns lite olika sätt att lösa det på, beroende på hur mycket pengar man har att lägga.

Med ip-telefoni och ip-telefoniväxel.
Använd ip-telefon-klienten i mobilen. Saleforce kan initiera ett samtal som ringer till säljarens mobil och kunden samtidigt.

MEX-telefoni.
Saleforce ringer upp säljaren och kopplar det sedan vidare till kunden.

AGENT-lösning
Säljaren ringer upp ett förutbestämt nummer och loggar in som agent.
Saleforce ringer upp kunden och kopplar ihop det med säljarens anslutning.
Största fördelen är att detta fungerar med alla telefoner.

Sen finns det andra lösningar med appar som skickar numret till telefonen.
En annan variant är att skicka numret som sms till säljaren. eller via någon meddelande-app.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in