Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-09, 07:41
  #13
Medlem
ojdos avatar
Förlåtn men, jag fnissade till när jsg läste rubriken "20 år och aldrig haft flickvän, är jag körd?"
Det skulle kunna vara ett dåligt skämt. Det är just det, du är 20 år! Det är ingenting överhuvudtaget. Det kanske känns som att livet passerat förbi dig fast att sanningen är det motsatta.
Tare chill, din tur kommer när den kommer
Citera
2017-07-09, 16:18
  #14
Medlem
BossModes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Är en man på 20 år. Jag har aldrig haft en tjej i hela mitt liv. Jag har fått hångla med tjejer ett par gånger vid olika tillfällen, men det närmsta jag kommit förhållande var när jag hade ett sms-förhållande med en tjej när jag var typ 12. Jag mår dåligt över detta. Börjar kännas riktigt jobbigt att gå ut på promenader och se 5-6 par varje gång gå hand i hand lyckliga.

I övrigt är jag inte heller någon stor tjejtjusare. Har ett utseende som fått blandad kritik, vissa tycker jag är ful, andra tycker att jag är snygg. Men de sistnämnda är i minoritet och det svider lite. Och de tjejer som tyckt jag är snygg har jag själv inte gillat särskilt mycket.
På tinder har jag som mest fått runt 13 matchningar, trots att jag swipat som en galning.
Ute på bussar, tåg osv. så tittar inte ens tjejerna åt mitt håll, som om jag vore luft.
Jag har haft många motgångar i livet. Jag var mobbad under en väldigt lång period, och har inte haft någon status alls i princip. Vilket förklarar lite varför jag inte fick några tjejer.
På Facebook har jag 14 likes på min "fina" profilbild just nu, och mer brukar jag aldrig heller få. Jag har läst fotografikurser, så jag vet hur en bra bild ser ut. Mina polare får iaf 50+ likes utan problem, och den tanken stör väldigt mycket.

Jag har skrivit lite med tjejer på internet, och trots att jag fick intrycket av att det går bra så rinner det oftast ut i sanden i slutändan. De kan oftast endast erbjuda vänskap och inget mer.
Jag har försökt träffa dessa tjejer irl, men det har aldrig blivit av. Har skrivit saker som "Tjena, jag åker upp till Stockholm nu på fredag, du känner inte för att ses och ta en kopp kaffe? ", men oftast får jag dåliga ursäkter tillbaka, t.ex att de måste plugga eller träffa kompis istället.

Jag har fått ett högre självförtroende nu på senare tid, så jag vågar i princip alltid börja prata med tjejer jag vid olika tillfällen (föreläsningar, fester osv), men det blir inget mer med det efteråt. Dagen efter har de glömt mig i princip.

Denna orättvisa gör så att jag tappar hoppet om att nånsin få känna på hur det är att ha en tjej. Ska jag jobba, äta och sova resten av livet? Vågar inte ens tänka på det där.
Min polare som är långt ifrån snygg, har inte haft det svårt med tjejer. Han kan i princip gå fram till vilken tjej som helst på krogen och få strul. Hade jag gjort samma sak så hade jag blivit rådissad big time.

Min fråga är enkel: är jag körd?

Jag orkar inte läsa hela din text , men jag är 19 år och har legat med över tio tjejer och har haft en hel del flickvänner.

Det enda jag kan säga till dig att oavsett utseende kan du ändå få tjejer , våga tro på dig själv bara .. dem finaste tjejerna jag har sett är alltid med fula killar. Sluta tänk på utseendet och tänk på annat. Nu menar jag inte att du ska gå runt och inte bry dig om hur du ser ut.

Det är alltid viktigt att klä sig fint , sköta hygienen och fixa skägget och håret m.m. Men var inte så jävla fixerad på ditt utseende och fokusera på annat och var dig själv och våga tro på dig själv!!
Citera
2017-07-09, 16:30
  #15
Medlem
20 år är ingenting? Jag fick min första riktiga pojkvän när jag var 20, och jag var hans första förhållande. Så otroligt många människor runt om mig är runt 23 år och har aldrig haft ett förhållande, och ingen tycker att det är något konstigt
Citera
2017-07-09, 17:17
  #16
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Denna orättvisa gör så att jag tappar hoppet om att nånsin få känna på hur det är att ha en tjej. Ska jag jobba, äta och sova resten av livet? Vågar inte ens tänka på det där.

Det är inte någon 'orättvisa' som är orsaken till att du inte har eller haft någon flickvän eller ons. Kvinnor är ingen allmän naturresurs som ska fördelas ut jämnt mellan män. Du har inte någon rättighet som säger att du förtjänar att få ligga. Om du är en trevlig intressant person och det lyser igenom när du pratar med tjejer kommer det snart ge resultat. Annars får du stå ut med att vara ensam, det är ingen rättighet för män att få ligga eller ha flickvänner.
Citera
2017-07-09, 18:48
  #17
Medlem
Hmn-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojdo
Tare chill, din tur kommer när den kommer


Lyssna inte på den här idioten TS, du ska inte ta det lugnt. Det är såklart inte försent för dig ÄN. Men om du inte slutar "ta det chill" så har det snart gått tio år och då är det försent. 20 är ingenting men vill du säga att du aldrig dög åt en enda person under 30 år? För det är så svenska så kallade kvinnor ser på saken. Och det är inget fel med att se det på det sättet. Precis som män ser ner på runtskickade luder som hoppat från kuk till kuk på främlingar dom inte ens kan initialerna på, så ser kvinnor ner på värdelösa småpojkar som är så odugliga och värdelösa att ingen någonsin velat ha dom.


Det du ska göra är att få tag i ett par riktigt fula tjejer. Då känner du dig inte underlägsen. Fula/feta spelar ingen roll, leta efter tjejer gärna långt under din egna nivå. Efter du har knullat dom och hoppat vidare till nästa fitta (du vet, det är populärt och mode att knulla främlingar, bara förtryckande mansgrisar vill ha ett förhållande och det vill dom endast för att förtrycka kvinnans sexuella frihet) ett par gånger då känner du ändå att du vet vad du håller på med. Det kommer ge dig självförtroende och du kan gå upp ett par nivåer. Till slut kommer du ha en siffra som du kan vara bekväm med.
Helt ärligt så vet jag dock personligen att utseende inte spelar så stor roll. Jag har sett fulare snubbar än mig (jag är typ en 3a) med skitsnygga tjejer så oroa dig inte över det, tänk inte ens på det.


Så TS "Chilla" inte, snabba på förfan och gör något åt saken, skit i om du verkar desperat som raggar på allt som rör sig det är väl bättre än att missa ett förhållande bara för att du inte dög åt någon annan. Snart är det försent, inte än, men snart. Gör något åt det.
Citera
2017-08-09, 21:19
  #18
Medlem
Lugna ner dig. För 15 år sedan gick killar ut skolan vid 25 års ålder efter lumpen och universitet och många hade varken ork, intresse eller tid med ngn relation. Låter kanske konstigt men senare i livet förstår du hur omogen du är och att det var löjligt att du oroade dig.

Skit i relationer och lev livet. Knulla, festa och res. När du är i en relation börjar drama, tjafs och utgifter.
Citera
2017-08-10, 20:32
  #19
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Kom igen när du är 30 och inte har fått knulla. Fram tills dess är du normal, slappna av.
Citera
2017-08-11, 14:40
  #20
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArabiskaPrinsen
Man hittar sin tjej via jobbet eller tinder i Sverige. Finns inget mellan.
Skaffa ett bra jobb och kolla runt lite. Speciellt om det är statligt.

Jag (kvinna) raggade upp min kille i tennishallen. Såg honom varje vecka på håll, iakttog honom och noterade hans trevliga sätt när han undervisade ungdomar, och blev förtjust.... tog sedan mod till mig och frågade om vi skulle träna ihop.

Han var 26 och hade aldrig varken hållit handen, kramat eller hånglat med nån tjej. Varför inte? Inget fel på honom, kanske lite blyg och så, kanske inte varit redo tidigare. Ingen stor sak för mig. Alla människor är olika!

Nu har vi barn ihop.

Hade det varit för 10-15 år sen hade jag inte vågat, men med ålderns rätt så kändes det som att man (jag) får ta sig samman och våga.

I övrigt vill jag säga till TS: vi är alla olika! Och det är verkligen ej kört, jag skulle säga att det är väldigt vanligt att vara runt 20 år och aldrig ha haft ett förhållande.

Jag var aldrig ihop m nån i högstadiet el gymnasiet. Fanns vissa som visade intresse men det var inte ömsesidigt. Sen fanns det de jag var intresserad av men jag var blyg och de förstod nog inte, el så var de intresserade av nån kompis till mig.

Att träffas i jobbsammanhang, via studier el via nån gemensam hobby är bra. Då hinner man få lite pejl på den andra personen, jämfört med internetdejting som kan vara skitjobbigt om man känner sig lite låg eller osäker.
Citera
2017-08-11, 16:04
  #21
Medlem
Wounderingtwos avatar
Du har typ 10 mer likes än vad jag har på mina profilbilder. Jag är inte ful och har både haft sex och relationer. Varför hänger folk upp sig på sådant här? Det är Facebook...

På tal om Facebook kom jag nyligen över en gammal klasskompis profil. Han var utstött under hela vår uppväxt. Lång, pinnsmal och extremt udda. Hade det varit idag hade han varit mobbad. Han ser exakt likadan ut idag, bara några skäggstrån mer än då. Jag finner honom extremt oattraktiv och har alltid gjort.

På hans Facebook kunde jag se att han hade gift sig, med en precis lika oattraktiv kvinna. De såg verkligen lyckliga ut och jag blev så glad för hans skull då jag såg bilden.

Jag tror att det finns någon för oss alla. Däremot måste människor lära sig att inte vara så förbannat kräsna utan lägga kraven på sin egen nivå.

Du är absolut inte körd.
Citera
2017-09-03, 21:00
  #22
Medlem
japanskbruds avatar
https://www.youtube.com/watch?v=ARoyzIvWzTg <- alla som inte haft någon flickvän kommer inse ännumer vilka värdelösa losers ni är efter att ha kollat på den filmen. Han går runt i new york och hånglar med snygga brudar efter han bara snackat med dom i 15 sek....... Är man för ful så är man.. Det kallas för evolutionen.
Citera
2017-09-04, 20:39
  #23
Medlem
Lys avatar
Det ar klart du inte ar kord for att du ar 20 ar och aldrig haft en flickvan. Du ar ju ung, mycket kan handa! Min brorsa var singel jattelange och hade aldrig haft nan tjej. Han traffade sin fru nar han var over 30. Sa det finns hopp.
Citera
2017-09-04, 23:36
  #24
Medlem
Holdingbreaths avatar
Titta på Jordan Peterson på YouTube.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback