2017-07-05, 17:31
Medlem
Varför ser Flashback så allvarligt på reklam och annonsering att det räknas till de egentliga regelbrotten 1.? Är det verkligen mer störande än vanlig trams och offtopic? Det är ju varken kriminellt som de flesta 1. regler eller ett så allvarligt hot mot Flashbacks "öppenhet" som exempelvis 1.06 användares anonymitet?
Citera
2017-07-05, 17:36
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Som besökare är det sjukt irriterande med reklam sen om man vill göra reklam borde man stödja forumet med att köpa reklamplats.
Citera
2017-07-05, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Som besökare är det sjukt irriterande med reklam sen om man vill göra reklam borde man stödja forumet med att köpa reklamplats.
Ja, men frågan är vad som gör det MER störande än annat trams?
Citera
2017-07-05, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Uppgraderadapa
Flashback tillhandahåller en tjänst där man kan betala i utbyte mot att göra reklam. Därför är det naturligtvis "mer störande" när någon använder denna tjänst utan att betala.

Att tramsa ger ingen vinning förutom ett eventuellt skratt, medan marknadsföring innebär reell vinst.
Citera
2017-07-05, 17:42
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppgraderadapa

Det är ett fult sätt att få gratisreklam på när man egentligen borde betala pengar för det.
Citera
2017-07-05, 17:45
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4Honor
Flashback tillhandahåller en tjänst där man kan betala i utbyte mot att göra reklam. Därför är det naturligtvis "mer störande" när någon använder denna tjänst utan att betala.

Att tramsa ger ingen vinning förutom ett eventuellt skratt, medan marknadsföring innebär reell vinst.
Bland annat, ja. Sen är det ju så att det här är ett diskussionsforum och inte nån handelssida. Vill man sälja sin [whatever] så finns både Blocket och Tradera.
Citera
2017-07-05, 17:45
Medlem
kraftfoders avatar
Jämför insändarsidan i en vanlig tidning:
Skriver du en insändare typ: "Hej, Jag heter Nisse och har Nisses rörmokeri. Jag gör alla arbeten till 50% rabatt. Telefon: 123456.". Tror TS att en sådan "insändare" skulle tas in i tidningen?
Nej, absolut inte. Tidningen skulle hänvisa Nisse till annonsavdelningen. Ungefär samma på Flashback.
Just denna regel tycker jag är odiskutabel.
Citera
2017-07-05, 17:47
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jämför insändarsidan i en vanlig tidning:
Skriver du en insändare typ: "Hej, Jag heter Nisse och har Nisses rörmokeri. Jag gör alla arbeten till 50% rabatt. Telefon: 123456.". Tror TS att en sådan "insändare" skulle tas in i tidningen?
Nej, absolut inte. Tidningen skulle hänvisa Nisse till annonsavdelningen. Ungefär samma på Flashback.
Just denna regel tycker jag är odiskutabel.
Det där var en väldigt bra liknelse.
Citera
2017-07-05, 17:48
Medlem
ChristianXs avatar
Det är helt enkelt som att få spam i mailboxen. Eftersom forumet har så många besökare blir det givetvis attraktivt att försöka nå dessa på olika sätt, t ex att försöka sälja saker eller tjänster i trådarna. Forumets verksamhet är diskussioner och inte att vara ett annonsplank. Om inte toleransen är väldigt låg så kommer forumet med stor säkerhet att översvämmas av annonsinlägg inom kort.

Vill man komma åt de användare forumet har för att sälja något till dem så får man köpa en annonsplats. Det är inte svårare än så.
Citera
2017-07-05, 17:50
Medlem
pantherTypeGs avatar
Därför att det kostar att göra reklam på Flashback.
Citera
2017-07-05, 18:28
Medlem
najass avatar
Utöver vad andra sagt så är ju ett diskussionsforum av Flashback storlek som gjort för att prångla ut ditten och datten i vissa trådar, dvs väldigt riktad reklam. Vill man sälja prylar och tjänster vore det ju mumma att kunna posta inlägg om detta i trådar som handlar om (eller är närliggande) saken man försöker prångla ut.

Vissa forumdelar skulle nog bli mer drabbade än andra, men om inte regeln funnits tror jag det hade blivit en sjuhelvetes massa reklaminlägg i trådarna.
Citera
2017-07-05, 18:32
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det är helt enkelt som att få spam i mailboxen. Eftersom forumet har så många besökare blir det givetvis attraktivt att försöka nå dessa på olika sätt, t ex att försöka sälja saker eller tjänster i trådarna. Forumets verksamhet är diskussioner och inte att vara ett annonsplank. Om inte toleransen är väldigt låg så kommer forumet med stor säkerhet att översvämmas av annonsinlägg inom kort.

Vill man komma åt de användare forumet har för att sälja något till dem så får man köpa en annonsplats. Det är inte svårare än så.

Exakt. Kom på en bra lösning (="lönande") för Flashback:
Vid varningar mot 1.01, skulle moderatorerna kunna klistra in en länk som tar "lagbrytaren" direkt till Flashbacks annons/reklamavdelning där de varnade kan köpa en reklamplats här. Några spänn extra i Flashbacks kassa kanske inte skulle vara så dumt? -Vid reklamköp tas varningen bort!

Jag vet det inte själv ens, hur köper man reklam här?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in