2017-07-04, 23:28
Medlem
Hej

Hör svenska politiker med mera tala om försvar mot Ryssland och allmän rysshets mot Ryssland som ett stort hot mot Sverige.

Samma nötter verkar dock alltid vara för massinvandringen och inte se några problem med den.

Frågan att diskutera, varför är folk så rädda för Ryssland samtidigt som de inte är rädda för utomeuropeisk invandring?
Vad tror de ska hända om Ryssland tar över? Vår skatt går till Kremlin istället för invandring, huva huva. Det är ju inte så att ryssen kommer döda alla svenskar utan i så fall annektera landet och så fortsätter våra liv i annan regi, tyvärr utan det eminenta ledarskapet av våra självmordsbenägna politiker..............

För min del ser jag hellre att Ryssland invaderar och styr Sverige i sin regi på ryskt sätt än att pk/7klövern ger bort landet sakta men säkert till icke-svenskar på min skattebekostnad.

PS, de enda jag ser att Ryssland skulle vara dåligt för är homosexuella.
PS igen, älskar USA mer än Ryssland så ingen tror jag är en kommunist.
Citera
2017-07-04, 23:38
Medlem
Det ryska samhället är ju ren misär ur varenda aspekt möjlig.

Vad lockar med det?

Det svenska samhället slår Ryssland inom samtliga mätbara områden som rör det vardagliga livet (räknar inte med t.ex. militär nu).

Säg ett enda mätbart område där Ryssland slår Sverige för dig som medborgare där siffror finns. Ett. Lycka? Utbildning? Ekonomi? Hälsa? Vad?

Jag föredrar det svenska samhällssystemet före det Ryska. Den enda aspekten jag tycker att Ryssland slår Sverige på är att de avskaffade monarkin. Men that's it.
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2017-07-04 kl. 23:53.
Citera
2017-07-04, 23:44
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9
Det ryska samhället är ju ren misär.

Vad lockar med det?

Det svenska samhället slår Ryssland inom samtliga områden som rör det vardagliga livet (räknar inte med t.ex. militär nu)

Det ryska samhället är fortfarande bättre än det muslimska samhället, så i det här hypotetiska scenariot får man välja det minst dåliga alternativet. En lämplig analogi vore nog Pest eller Förkylning.
Citera
2017-07-04, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av technoisbest
Det ryska samhället är fortfarande bättre än det muslimska samhället, så i det här hypotetiska scenariot får man välja det minst dåliga alternativet. En lämplig analogi vore nog Pest eller Förkylning.
Ah. Så vi jämför ihopfantiserade hypotetiska, framtida alternativa verkligheter?

Då kontrar jag med att Ryssland i framtiden är som Nordkorea i framtiden.

Det som tyder på det är att Putin har ökat frekvensen då han slår ner sina egna landsmän med våld, och det faktum att den ryska ekonomin går väldigt dåligt.

Att Putin redan idag är beredd att slå ner sina egna medborgare med våld gör mig för övrigt ganska tveksam till att han skulle behandla fiendens medborgare väl.
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2017-07-04 kl. 23:59.
Citera
2017-07-04, 23:53
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Ryssland är iaf inte sodomiter, den svenska sodomit och pedofilvurmen är vidrig att skåda.
Sverige är på dekis (som alla andra länder som blir perversa och dekadenta), Ryssland på väg uppåt.

Anledningen till hetsen är för att vissa människor i USA vill ha krig med Ryssland, Sveriges politiker och eliter är att betrakta som en hund som ägs av dessa människor i USA, de gör som dessa kräk i USA säger, notera nu att jag inte pratar om det Amerikanska folket, jag pratar om USAs Pizzagate-eliter, samma sorts pervertiter som vi har som styr här i Sverige. Pedofiler och annat avskum.
De brukar gå under namnet Deep State.

Det är ett helt artificiellt hat och hets som skapats endast i massmedia, har inte stött på någon människa som har något större Rysshat numera, det är ganska genomskinligt iom Internets intåg så kan folk lätt själva kolla upp vad som händer och eftersom man kan det så ser man vilket jävla trams det är Sveriges pedofilelit håller på med.
Citera
2017-07-04, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Ryssland är iaf inte sodomiter, den svenska sodomit och pedofilvurmen är vidrig att skåda.
Sverige är på dekis (som alla andra länder som blir perversa och dekadenta), Ryssland på väg uppåt.
Pffhahaha!

På vilket sätt är Ryssland "på väg uppåt"? Varenda tabell jag tittar på pekar neråt. Var någonstans tittar du? På vad?

Nåja. De lyckades ockupera östra Ukraina. Visserligen en enorm förlustaffär, men ytan har ökat, I'll give you that.

Jag anser att en positiv aspekt med Sverige är att vi inte skadar eller diskriminerar homosexuella, det är jag jävligt stolt över.
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2017-07-04 kl. 23:59.
Citera
2017-07-04, 23:59
Medlem
MelPoomenes avatar
Ryssland är för sann mångkultur.
Och det är farligt.

Rasistregering!

Som det är nu och om du är gynnad av facket kan du ju lämna skiten.
Senast redigerad av MelPoomene 2017-07-05 kl. 00:02.
Citera
2017-07-05, 00:13
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ah. Så vi jämför ihopfantiserade hypotetiska, framtida alternativa verkligheter?

Det som tyder på det är att Putin har ökat frekvensen då han slår ner sina egna landsmän med våld, och det faktum att den ryska ekonomin går väldigt dåligt.

Att Putin redan idag är beredd att slå ner sina egna medborgare med våld gör mig för övrigt ganska tveksam till att han skulle behandla fiendens medborgare väl.

Ja, det var ju det vi skulle diskutera. Varför är folk så rädda för Ryssland när den pågående islamiseringen är det största hotet mot Sverige och västerländsk civilisation? Med Putin som president så slipper vi åtminstone sharialagar och daglig stening på Sergels torg.

Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305

"Ja, det är bööögarnas fel!
Citera
2017-07-05, 04:05
Medlem
Citat:
Det ryska samhället är ju ren misär ur varenda aspekt möjlig.

Vad lockar med det?

Det svenska samhället slår Ryssland inom samtliga mätbara områden som rör det vardagliga livet (räknar inte med t.ex. militär nu).

Säg ett enda mätbart område där Ryssland slår Sverige för dig som medborgare där siffror finns. Ett. Lycka? Utbildning? Ekonomi? Hälsa? Vad?

Jag föredrar det svenska samhällssystemet före det Ryska. Den enda aspekten jag tycker att Ryssland slår Sverige på är att de avskaffade monarkin. Men that's it.

Det är ju det här hela mitt inlägg handlar om, då borde du vara emot invandring också för kan du visa ett mätbart område där Mellanöstern t.ex. är bättre än Sverige.

Jag vill givetvis inte att Sverige ska bli Ryssland, inte heller Mellanöstern/Afrika vilket sakteligen sker. Hela inlägget handlar om varför folk år så rädda för rysk livsstil men inte för utomeuropeisk invandrings-livstil.
Citera
2017-07-05, 04:09
Medlem
Citat:

Ja det är det vi jämför, vad tror du Stefan Röfven mm talar om när det kommer till Ryssland etc, jo just ihopfantiserade hypotetiska scenario som inte har hänt. Det är även vad tråden handlar om.

Din andra del är intressant, potentiellt Nordkorea vs definitivt Mellanöstern.
Citera
2017-07-05, 04:13
Medlem
Har någon exempel på samtal med någon hjärndöd pk/7k som har ryssakräcken och invandringsvurmen samtidigt?
Skulle vara intressant att förstå hur en mental sjuk person får ihop det i sitt huvud utan att använda dubbeltänk.
Citera
2017-07-05, 04:50
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Kvarleva från ryska krigen på 1700-talet plus att man hakat på USAs kalla krig plus EUs ryssofobi. Allt bottnar i att stärka sammanhållningen med en yttre fiende. Sen vill Sverige såklart slåss för homofilers fullkomlighet så att vi inte avlar fram nya misslyckade generationer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in